Uusia liikuntaharrastuksia syksyyn

Heippa taas pitkästä aikaa! Olen saanut kommentteja, joissa on toivottu taas päivityksiä kuulumisiini, joten täältä tulee.  Minulle kuuluu todella hyvää tällä hetkellä – takana on todella rentouttava kesäloma ja palasin töihin ihan uudella energialla. Pääsin jopa niin hyvin lomamoodiin, että ehdin unohtamaan työkoneeni salasanan! Kävin kesällä festareilla ja erilaisilla tapahtumissa, tutustuin moniin uusiin ihmisiin ja sain toki myös uusia eläinystäviä. En muista milloin minulla olisi viimeksi ollut näin jännittävä kesäloma ja tuntui, kuin koko kesä olisi mennyt jossain unessa. 🙂 Vaikka kirjoitan tätä postausta flunssassa, jaksan silti hymyillä miettiessäni kuinka hauska kesä minulla oli. Nyt minua hieman jännittää miten pää tulee kestämään syksyn ja talven pimeyden, mutta sen takia olenkin varautunut tulevaan kaamokseen hyvissä ajoin. Varasin juuri reissun Amsterdamiin ja olen siitä todella innoissani, koska en ole koskaan aikaisemmin käynyt Hollannissa. Matkan lisäksi olet valmistautunut syksyyn keksimällä itselleni tekemistä ja täyttämällä kalenterini uusilla liikuntaharrastuksilla. Elämäni alkaa olla aika rutinoitunutta; olen päivät töissä ja menen suoraan töistä salille maanantaista perjantaihin. Viikonloppuna teen mitä eteen tulee ja käyn treenaamassa tai harrastan jotain liikuntaa, jos mahdollista. Harkitsin pitkään uuden liikuntalajin aloittamista ja päädyin kahteen uuteen liikuntaharrastukseen; dancehalliin ja savateen (kamppailulaji) Käyn tästä edes siis kerran viikossa tanssitunnilla, kaksi kertaa kamppailutunnilla ja siihen päälle salitreenit 3-4krt/vko. Aerobista en aio savaten ja dancehallin lisäksi tehdä, koska haluan syksyllä ja talvella keskittyä lihasten kasvattamiseen. Olen molemmista uusista harrastuksista todella innoissani ja ainakin dancehalliin hurahdin jo ihan täysin! Kamppailemisen aloitan syyskuun alussa ja se jännittää jo kovasti, koska en ole vielä henkisesti valmistautunut mustaan silmään! Harkitsin myös crossfitia, mutta epäilen sen olevan liian kuormittavaa keholleni (minulla on ollut ongelmia polven ja selän kanssa).  Kävin itse asiassa työkaverin kanssa kokeilemassa kesän alussa crossfitin tyyppistä treeniä TFW Konalassa ja se oli kyllä todella tehokasta ja hauskaa! Ainoa miinuspuoli tuossa Training For Warriorsissa on se, että se on ihan törkeän kallista, eikä mielestäni ole kuitenkaan hinnan väärti, sillä saan itsestäni salillakin irti ihan tarpeeksi hyvin.

Minun oli tarkoitus hakea jatko-opiskelemaan keväällä, mutta päätin lykätä tätä vielä vuodella, koska en olisi vielä voinut jäädä opintovapaalle työstäni. En ole muutenkaan edelleen varma haluanko jatkaa opiskelua kauppatieteiden maisteriksi vai vaihtaa alaa kokonaan ja hakea opiskelemaan sosiaalipolitiikkaa. Nyt on vajaa vuosi aikaa vielä harkita ja paiskia töitä sinä aikana. Tässä asiassa painaa sekin, että viihdyn kuitenkin todella hyvin nykyisessä työssäni ja se on mielenkiintoista, mutta minulla on kova jano opiskella tässä ohessa  jotain. Olen katsonut avoimen ylipoiston kurssivalikoimaa, mutta en ole vielä varma mille kursseille ilmoittautuisin. Voi kun olisikin helppoa, kun minua ei kiinnostaisi niin moni asia! Onneksi olen vasta 30-vuotias, eli koko elämähän tässä on aikaa! 😀

Ihana Allas Sea Pool

Ihanat Nasu ja Charlie

Mitä tulee terveyteen ja hyvinvointiinini, niin en muista milloin olisin tuntenut oloni viimeksi näin hyväksi! Toki olo on pöhöttynyt kesän juhlinnan ja menemisten jälkeen, koska kävin aika paljon ulkona ja söin välillä mitä sattuu, mutta olen silti onnistunut saamaan todella hyviä tuloksia kevään ja kesän aikana. Olen tällä hetkellä vaatekokoa s (olen 172cm pitkä), mikä tuntuu todella uskomattomalta, kun vielä talvella olin kokoa M-L. Laihduin todella paljon kevään ja kesän aikana vähähiilihydraattisella ruokavaliolla, mutta nyt olen tarkoituksella nostanut hieman painoa lisää ja aloittanut ns. clean bulkin syksyksi, koska haluan ennen kaikkea kasvattaa lihasta. Laihtumisen myötä menetin valitettavasti myös lihasta ja muotoja, joten nyt tavoitteenani on saada isot ja pyöreät pakarat ja lisää atleettisia muotoja. Painoni on jojoillut todella paljon viime vuosien ajan, mutta uskon isoimman merkityksen painoni laskuun olleen se, että aloitin päivätyön ja sain rytmitettyä elämäni ihan uudella tavalla. Aikaisemmin, kun minulla oli epäsäännöllinen elämänrytmi, olin paljon alttiimpi väsymykselle ja keho oli varmaan jatkuvassa stressitilassa. Nyt nautin siitä, että voin herätä klo 6.06 suhteellisen virkeänä ja pääsen treenaamaan salille ihmisten aikoihin. Nostan siis hattua kaikille niille, jotka pystyvät pitämään itsensä hyvässä kunnossa vuoden ympäri ja jotka tekevät esimerkiksi kolmivuorotyötä! Itse olen ainakin väsyneenä niin altis herkkuhoukutuksille ja väsymys vaikuttaa niin paljon mielialaani, että vuorotyö ei sopisi minulle ainakaan tässä iässä ollenkaan.

Ihanaa syksyn alkua kaikille! Ensi kerralla kirjoitan kokemuksistani microbladingista. 🙂

PS. Minua voi seurata Instagramissa ja Snapissa nimimerkillä Elinahilla. 🙂