I’m back!

Guess who’s back!
Mulle olis pitäny jakaa oma palkinto Aussie Blog Awardseissa kategoriassa ”Vuoden laiskin bloggaaja”. 😀 Oon pahoillani, mutta oon vaan yksinkertaisesti ollut ihan loppu Hilla hauvavauvan takia. Onhan se ihana, mutta sillä on varmaan adhd. Käytiin eilen eläinlääkärissä hakemassa ensimmäinen rokotus ja eläinlääkärikin tokaisi, että Hilla on todella harvinaisen voimakastahtoinen nartuksi ja todellinen Duracel -pupu. Mä toivoin rauhallista pentua, mutta toisin kävi, ei vetovoiman laki toiminut tällä kertaa. 😀 Ainakin saan Hillasta lenkkiseuraa aikuisena, koska nytkään ei tunnu väsyvän mistään.

Mitäs muuta, kuin Hillaa? No ei paljon muuta, koska mähän oon Hillassa kiinni melkein 24/7. Koulua, töitä, treeniä… Treenit on kulkenut hyvin, vaikka mun selkä onkin taas ihan rikki. Mun hieroja sano, että jos en kohta hoida jumeja kuntoon, niin mulla on korkea riski saada välilevyn pullistuma… jeejee. Onneks oon löytänyt spinningin, jossa mua ei haittaa selkäkivut yhtä pahasti, kuin esimerkiksi juoksussa. Mullahan olis parin viikon päästä HCR, mutta en pysty juoksemaan sitä. Onneksi Hillan kanssa tulee päivittäin monta tuntia hyötyliikuntaa, vaikka kunnon treenikertoja ei välttämättä mahdukkaan aina viikkoon sitä haluamaani viittä, vaan yleensä neljä. Kesällä pyrin sitten treenaamaan 5-7 kertaa viikossa ja ajattelin vihdoin aloittaa crossfitin ja joogan. 🙂

En ole siis lopettamassa bloggaamista, eli don’t worry. 🙂 Piparin maailma muuten täytti huhtikuussa 6v ja tuntuu ihan uskomattomalta, että olen noin pitkään jaksanut jakaa teille elämääni ja jotkut ovat jopa jaksaneet seurata alusti asti – hullua! 🙂

Ostin ihanan sävyisen korun ja bleiserin. 🙂

 

 

Yritettiin ottaa yhteiskuva… fail 😀

 

Kokeiltiin valjaiden kanssa käppäilyä

 

Lelukoira
Hilla sai Fitnesstukulta paketin… eikun siis mä 😉
Mmmm nannukkapatukoita <3
Vanilija-hunaja on ihanaa!
 

 

 

 

 

Hilla yrittää varastaa nuken

 

Pohkeet tulessa jätemäellä

Heips!
Viime viikko meni todella kivasti treenien puolesta ja ehdin käydä treenaamassa viitenä päivänä, mikä onkin tavoitteeni. Kävimme siskoni kanssa treenaamassa Malminkartanon jätemäellä lauantaina ja menimme portaat seitsemän kertaa ylös, eli yhteensä kertyi 2982 askelmaa. Vaikka olen käynyt viimeksi portailla treenaamassa viime kesänä, jaksoin silti yllättävän hyvin tauosta huolimatta. Hapenottokyky on varmasti parantunut spinningissa, mikä teki treenistä helpommin, mutta jalkoja kuitenkin hapotti ihan mukavasti lopuksi. Olin ihan järkyttynyt, kuinka kipeät pohkeet olivat maanantaina ja hyvä, että pystyin edes kävellä! Onneksi kipu hellitti tänään ja pääsin spinnailemaan. 🙂 Suosittelen tekemään porras- tai mäkitreeniä, koska se on todella kuormittavaa ja hyvää vaihtelua vaikka salitreeniin! 🙂

Kuva syksyltä

HillaLilla on jo 9vko vanha ja nyt tilanne on jo hieman rauhoittunut, eli alan tottumaan uuteen elämänrytmiin ja myös Hilla alkaa kunnioittamaan mun auktoriteettia. Hilla puree edelleen etenkin
nilkkoja, mutta olen oppinut välttämään näitä tilanteita aika hyvin ja oppinut myös lukemaan Hillaa. Esimerkiksi lähtöä tehdessäni Hilla selvästi ymmärtää mistä on kyse ja hermostuu, mikä purkautuu huomionhakuisuudella ja lahkeessa roikkumisella. Onneksi kiinnostus lahkeisiin loppuu, kun pysähdyn ja kiljaisen tai sanon topakasti ei. Koiranpentua kouluttaessa oppii itsekin rauhoittumaan ja täytyy opetella kiireettömpi elämänrytmi. Säntäilen tyypillisesti aina kiireessä paikasta toiseen, mutta nyt täytyy suunnitella aikataulut huolellisemmin. Meillä alkaa tällä viikolla pentukoulu ja toivon sen vahvistavan meidän suhdetta ja tuovan minulle itsevarmuutta koiran käsittelemiseen.

Sorry huonot kamerakännyn kuvat 🙁

 

Hilla 9vko
 

 

 

 

 

Hilla 9vko
 
Viikon liikuntasaldo  31.3-6.4
Ma: –
Ti: BodyPump 55min
Ke: Spinning 45min
To: Spinning 45min
Pe: Spinning 55min
La: Porrastreeni jätemäellä (7 kertaa portaat ylös = 2982 askelta)
Su: –

JIPPII huomenna alkaa Hullarit! Arvatkaa kuka on siellä heti aamulla ostamassa ballerinoja… 🙂