I see fire

Pahoittelut blogihiljaisuudesta, mutta olen ollut aika masis fiiliksissä viime päivinä, enkä ole halunnut tulla levittämään tänne negatiivisuutta. Sain lauantaina tietää, että kasvattaja päätti myydä Pumpulin toiselle ostajalle, vaikka pentu oli minulle varattu ja kaikki sovittu. Ilmeisesti sukset meni ristiin siinä vaiheessa, kun halusin pennun käyvän eläinlääkärin tarkastuksessa, kuten oli sovittu, mutta tämä ei onnistunutkaan. Olin aika järkyttynyt, kun sain tietää, etten saakkaan Pumpulia kahden viikon päästä ja kaikki haaveet kaatuivat samantien. Kyse ei ole mistään kauppatavarasta, vaan perheenjäsenestä ja mielestäni on tunteetonta kasvattajalta perua tässä vaiheessa. Olin jo ehtinyt kasata pentuaitauksenkin ja hankkia kaikki tarvikkeet, enää puuttui hauva. Pari viimeistä päivää on mennyt sumussa, vaikka olen yrittänyt ajatella positiivisesti. Tiedän, että maailma on täynnä muitakin koiranpentuja, eikä tämä ollut tarkoitettu minulle. Uskon, että mikään ei ole sattumaa. Tuntuu silti pahalta.

Liikuntasaldo 10-16.3
Ma:-
Ti: Spinning 55min
Ke: Spinning 45min, Sali (rinta-olkapäät-hauis-ojentaja)
To: –
Pe: Spinning 55min
La:-
Su:SatsCorePulse 55min

Liikuntasaldo 17-23.3
Ma: Shape 55min
Ti:-
Ke: Spinning 45min, Sali (rinta-olkapäät-hauis-ojentaja)
To: Crosstraining -tunti 45min, Sali (takareidet-pakarat-vatsa)
Pe: Sali (etureidet-hauis-vatsa)
La:-
Su: BodyPump 55min

Kuva lainattu.

Kehityksen seuraaminen treenivihon avulla

Aloitin kuntosaliharjoittelun kunnollisella treeniohjelmalla vuonna 2011 ja silloin aloin myös merkkaamaan paperille käyttämiäni painoja. Kehitystä oli helppo seurata, kun aina halusi parantaa edellisestä kerrasta. Jossain vaiheessa kuitenkin kirjoitin treeniohjelmani kännykkääni, enkä sen jälkeen enää merkannut käyttämiäni painoja. Jos ei merkkaa ylös painoja, on todella hankalaa seurata omaa kehitystään ja helposti saattaa jäädä junnaamaan samaan voimatasoon. Kannattaa lisätä aina painoja, kun mahdollista, mutta muista säilyttää puhdas tekniikka! Jos olette koskaan kiinnittänyt huomiota kanssatreenaajiin, niin yleensä juuri nimenomaan ne kovimmin treenaavat kulkevat salilla se vihko kädessä ja merkkaavat painoja sarjojen välissä.

 

Ostin itselleni Suomalaisesta Kirjakaupasta pinkin vihon, jossa on muovinen kansi ja välilehtiä (pinkki väri sopii hyvin pinkin juomapullon kanssa ;D). Tein tästä treenivihkoni, johon merkkaan aina treenin aikana tai jälkeen käyttämäni painot sekä teen lisämerkintöjä, esimerkiksi ”Olo oli flunssainen” tai ”45min spinning -tunti ennen salia” (lisähuomio: ei kannata muuten tehdä 45min aerobista treeniä ennen salitreeniä, mutta ajanpuutteen vuoksi joudun niin tekemään). Treenivihkoon ei tarvitse alkaa rustailemaan Rakas päiväkirja tyyppisesti, mutta on hyvä lisätä huomioita, jotka saattavat vaikuttaa treenisuorituksiin. Muovikansi on käytännöllinen, jos vaikka viholle menee vettä ja välilehtien avulla voi jaksottaa merkintöjä tai merkata eri kohtiin esimerkiksi jumppatuntien suorituksia tms. Suosittelen lämpimästi hankkimaan treenivihon ja täyttämään sitä säännöllisesti! 🙂 Jos teiltä löytyy parempia vinkkejä treenisuoritusten merkkaamiseen, niin jakakaa ihmeessä!

 

 

Mini kävi keskiviikkona hammaskiven poistossa ja oli ihan raukka koko päivän. 🙁 Mä oon muuten nyt hankkinut Pumpulille kaikki tarvittavat varusteet ja nyt pitäisi malttaa odottaa se kaksi viikkoa!  Musta tuntuu, että kaikilla alkaa menemään muhun hermo, kun en enää puhukkaan muusta, kuin Pumpulista. Oon vaan niin innoissani ja mua ihan itkettää koko ajatus siitä, että kohta saan uuden perheenjäsenen! 🙂 Jeeeee!

 

Näillä fiiliksillä jatkan perjantai-iltaa Nasun ja Minin kanssa. 😀 😀 Kuva lainattu.

PS. Mä muuten näin Jutta ja Superdieetit -ohjelmassa olleen Kimin Crosstraining -tunnilla ja hyvin oli pysynyt uusissa mitoissa! 🙂