Haaste: Tavoitefarkut jalkaan osa 1

Ostin pari kuukautta sitten vaihtelun vuoksi matalavyötäröiset farkut, koska omistan vain korkeavyörätöisiä farkkulegginsejä. Ostin farkut todella piukkoina, koska nehän venyvät käytössä, enkä halua polvipusseja housuihin. En kuitenkaan koskaan tullut käyttäneeksi farkkuja, koska ne tuntuivat aina sen verran epämukavilta, etten halunnut käyttää niitä. Mulla kerääntyy kaikki ylimääräinen nimenomaan vatsan ympärille, eli jos turpoan hiemankin, näyttävät farkut päälläni kauheilta jenkkakahvojen vuoksi. Olen ollut viimeisen kuukauden treenaamatta, joten farkut eivät nyt todellakaan mahdu päälleni, koska olen kerännyt nestettä niin paljon. Kauheaa huomata, kuinka paljon kuukauden liikuntatauko voi vaikuttaa vartaloon! Pöhötys on vatsan kohdalla nyt sellaista luokkaa, kuin olisin raskaana tai olisi pelastusrengas mukana, niiisk. En enää halua pitää farkkuja kaapin pohjalla tai muutenkaan olla turvonnut, joten asialle pitää tehdä jotain! En haluaisi alkaa laihduttamaan, mutta nyt on yksinkertaisesti pakko, koska en voi treenata ja treenitauon aikana tilanne saattaa vaan pahentua. Mulla on ylimääräinen rasva kertynyt keskivartaloon, mikä on todella epäterveellistä, eli ei muuta kuin dieetti päälle! Viimeinen asia mitä kannattaa tehdä on voivottelu tai itsesääli, koska ainoa asia mitä voin tehdä on tehdä asialle jotain ja muuttaa se positiiviseksi! 🙂

farkut 048

 

Miten aion sitten saada farkut mahtumaan? Tällä hetkellä en pysty treenaamaan, joten kaikki on kiinni ruokavaliosta. Ruokavalioni on viime aikoina ollut todella epämääräinen, joten nyt täytyy palata BACK TO BASICS, eli nämä ovat keinoja, joilla olen aikaisemminkin saanut pudotettua painoa tai saanut nesteitä pois.

  • Kaikki herkut pois
  • Vähennän reilusti hiilihydraatteja, koska en tarvitse niitä liikuntasuorituksiin
  • Pois turha napostelu (esim. välipalapatukat yms)
  • Paljon kasviksia ja hedelmiä
  • Paljon protskua
  • Paljon kuituja täysjyvätuotteista ja vihanneksista
  • Hyviä rasvoja (oliiviöljy, pähkinät jne)
  • Ruokailu 3-4 tunnin välein
  • Paljon vettä (n.5l)
  • Huonot suolat pois ja tilalle esim. ruususuola
  • Paljon vihreää teetä
  • Makrot 40 % protsku, hiilari 30 %, rasva 30 %
Kuva lainattu.

Luulen, että turvotus lähtee nopeasti pois, kunhan olen saanut siistittyä ruokavalion ja farkut varmaan menevät jalkaan jo kuukauden päästä. Painon pudottaminen on oikeasti todella yksinkertaista (paitsi jos on sairauksia tms), kunhan vaan pää kestää ja pystyy noudattamaan tiettyä ruokavaliota pitkäkestoisesti ilman pahempia retkahduksia. Toivottavasti voin pian julkaista kuvan, jossa farkut mahtuvat ja näyttävät hyvältä. Wish me luck! 🙂

Onko muilla tavoitefarkkuja tai muita tavoitevaatteita, joihin haluatte mahtua? Tulkaa mukaan ja haastakaa itsenne! 🙂

 

 

pipari

8 vastausta artikkeliin “Haaste: Tavoitefarkut jalkaan osa 1”

  1. Itse olen kanssa tämän syksyn pudotellut painoa, koska haluan olla hyvässä kunnossa kun suuntaan kavereideni kanssa ulkomaille vuodenvaihteen jälkeen. Olet oikeassa siinä, että kun sen oikean moodin saa päälle, painonpudottaminen menee aikalailla ”omalla painollaan” 🙂 Varsinkin kun muutaman viikon jaksaa sinnitellä niin varsin nopeasti nuo uudet tavat rutinoituvat.

    Minua kiinnostaisi kuulla miten olet noin ison elämänmuutoksen jälkeen onnistunut pysymaan uusissa mitoissasi noin hyvin? Monellehan tämä vaihe on oikeasti se kaikista vaikein. Postaus tästä aiheesta olisi todella kiinnostavaa luettavaa!

    • Tsemppiä, pääset varmasti nauttimaan entistä timmimmästä kropasta lomamatkalla, sitä toivon sulle!! 🙂 Alku on aina hankalinta, mutta sitten uudet toimintamallit alkaa rutinoitumaan ja homma helpottuu. Itellä ollu vähän vaikeeta tää alku, mutta jaksaa jaksaa! 😀

      Teen mielelläni asiasta postauksen, kiitos ideasta! 🙂 Mutta pähkinänkuoressa ”salaisuutenani” on se, että jos huomaan alkavani välttelemään tiettyjä vaatteita useamman kerran sen takia, koska ne ovat alkaneet kiristämään tms, tiedän, että on aika tarkkailla syömisiä taas tiukemmin! En siis enää valehtele itselleni tai sulje silmiä totuudelta, vaan olen rehellinen itselleni! Myös SÄÄNNÖLLINEN liikunta tietenkin on isossa roolissa. 🙂

  2. Tsemppiä Pipru! Toivottavasti olosi paranee, ihan terveyden ja ruokaremontin kannalta. 🙂
    Pakko kertoa, että olet inspiroinut minua todella paljon! Kiitos siitä! (Ohjeistettu salitreenaaminen aloitettu tosissaan n. 1kk sitten ja rakastan sitä!)
    Tämän hetken tavoitevaatteina pidän lähes kaikkia hihattomia paitoja/mekkoja, koska haluaisin saada käteni näyttämään timmeimmiltä. Tulen aina hyvin tietoiseksi käsivarsistani jos ne ovat ”paljaaltaan”. Olisiko Piprulla vinkkejä?

    • Kiitos tsempistä!! 🙂
      Ihana kuulla, että oon onnistunut insipiroimaan sua, voi kun osaisin vielä inspiroida itseänikin! 😀 No en itsekkään tykkää käyttää hihattomia, mutta timmeihin käsivarsiin ei ole muuta oikotietä, kuin painoharjoittelu. Eli ei muuta kuin salitreeniä lisää, niin hyvä tulee! Naiset jostain syystä jättää treenaamatta olkapäitä, mutta niiden treenaaminen tekee ylävartalosta todella kauniin näköisen ja hihattomat näyttää aina hyviltä. 🙂 Tärkeintä on kuitenkin treenata ojentajia, koska naisilla ongelmana on nimenomaan allit. :c Jos sulla on tosiaan se ohjeistettu salitreenaaminen, niin eiköhän siinä ole hyvin käyty läpi hauis-ojentaja-olkapää -treenit, joten oot varmasti hyvässä vauhdissa! 🙂

    • Suosittelen aina tarkistamaan kuitumäärän ja kuitua kannattaisi olla vähintään 10%. Esim Ryvitalla on tosi herkullisia näkkileipiä, jossa on 18% kuitua. 🙂

  3. Hei Pipru,
    Olen seurannut blogiasi jo kauan, kauan ennen kuntoprojektiasi.
    Olen kerran jo kimpaantunut sanoistasi lihavia kohtaan. 😀
    Mutta täytyypä nyt todeta, että kiitos kaikkien sanojesi ja kuviesi,
    aloitin minäkin viimein kuntoilun.

    Takana 3 kk kuntosalia, 3 krt viikossa. Keho voi jo paljon paremmin.
    Ruokavalio on mennyt uusiksi, paino pudonnut 6 kiloa.
    Hauista, olkapäätä ja muutakin tulosta näkyy. Pakarat kiinteytyneet.
    Huimaa miten nopeaa kaikki on ollut. Nälkä kasvaa syödessä, pakko päästä
    salille, enkä voi ymäärtää miten meni 10 vuotta että en siellä käynyt.

    Veden juonti on ollut kompastuskivi. Mutta nyt sekin alkaa sujua. Paino toki olisi pudonnut nopeammin,
    mutta olen nautiskelija ja minua ei haittaa painon hidas putoaminen. Kesään on aikaa. 😀

    Kiitän Sinua blogistasi täydestä sydämestäni.

    • Hahah onneksi et kanna enää kaunaa sanoistani, haluan kuitenkin vaan hyvää sanoillani. 🙂 On ihana kuulla, että joku on saanut inspistä blogistani, se merkitsee mulle todella paljon!! Hetkinä, kun olen epävarma omasta edistymisestä ja blogin järkevyydestä, tulee onneksi tällaisia kommentteja, jotka auttavat jaksamaan! 🙂 Luin tämän kommentin vielä ääneen poikaustävälleni ja melkein itku tuli, kun mietin kuinka ihania lukijoita mulla on! :’)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta