4,5 viikkoa sairastelua takana

Heips!
Olen selvinnyt pikkujouluista ja oli todella mukavaa taas kerran, vaikka sairastelu hieman varjosti juhlimista. Kävin maanantaina lääkärissä, kun tunsin niin kovaa painetta poskissa ja poskiontelontulehdushan se oli. Nyt on antibioottikuuri päällä ja sarvikuonoa käytetty helpottaakseni tukkoisuutta. En maista tai haista mitään, mikä tuntuu todella ahdistavalta ja tällaisina hetkinä tulee arvostettua omaa terveyttä todella paljon. On häiritsevää ja hieman pelottavaa syödä jotain ilman, että ruokaa haistaa, koska haju- sekä makuaisti varoittavat, jos ruoka on pilaantunutta. Joudun esimerkiksi mandariineja syödessäni tunnustella manskun rakennetta suussani ja sen perusteella päätellä onko se syömäkelpoista vai ei. Toivottavasti saan kaksi puuttuvaa aistia kohta takaisin, koska olisi kiva maistaa taas ihania makuja.

Nunna

Olen nyt ollut 4,5 viikkoa kipeänä ja treenitaukoa on 3,5 viikkoa… nyt rikotaan jo ennätyksiä! Pelkään pahoin, että sairastelu tulee jatkumaan vielä seuraavat kaksi viikkoa, kunnes pääsemme muuttamaan täältä homepesästä. :/ Kova hinku olisi treenaamaan, mutta niin kauan, kun en voi hengittää nenän kautta, ei ole mitään järkeä mennä liikkumaan. Positiivista on kuitenkin se, että saimme kphremontin takia evakkoasunnon kuukaudeksi ja sen jälkeen muutamme 31.12 ihanaan kolmioon. En malta odottaa, että pääsen sisustamaan uutta kotia, eli sisustuspostauksia tulossa sitten paljon! 😀

Esittäkää jotain postaustoiveita, jos sellaisia on mielessä. 🙂 Otan niitä mielelläni vastaan, nyt kun en sairaana ollessani ei ole mitään ajankohtaista kirjoitettavaa treeneistä tms. Jos teiltä muuten löytyy poskiontelontulehduksen parantamiseen jotain konsteja (höyryhengityksen ja sarvikuonon lisäksi), niin kertokaa niitäkin ihmeessä! 🙂

pipari

9 vastausta artikkeliin “4,5 viikkoa sairastelua takana”

  1. Kurja juttu tuo pitkittynyt sairastelu! Itse olin kans syksyllä VAIN 2 viikkoa kipeenä, niin kyllä alkoi olla melkoinen kupla otsassa, kun ei päässyt liikkumaan!

    Joten, pikaista paranemista! Odottelen innolla tulevia treeniaiheisia postauksiasi 🙂 Myös ne sisustuspostaukset kiinnostaa, sulla on niin samantyylinen maku kuin mulla 🙂

    • Kiitos, yritän parannella!!:) Joo voit varmaan kuvitella miltä tuntuu olla treenaamatta lähemmäs neljä viikkoa, kun haluaisi kuitenkin pudottaa painoa tai edes ylläpitää sitä. 🙁 Onneksi treenin aloittaminen sitten saa kertyneet nesteet nopeasti kiertoon ja olon kevyemmäksi! 🙂

  2. Tiedän miltä tuo sairastelu tuntuu… Nimimerkki 6vkoa treenitaukoa. Mulla kesti ja kesti flunssa,ei millään parantunu, kokoajan oli sellasta 37,5 lämpöä. Sitten ite ehdotin että otettas mykoplasma koe, no sehän sieltä sitte löytykin.
    Onneks on hoidettavissa 🙂 hirveet antibiootit vaan päälle. Kurjaa tällänen on silti!! Varsinkin ihmiselle joka rakastaa liikuntaa 🙂

    • Toivotaan, että antibiootit alkaa tehoamaan… Vielä ei kolmen päivän jälkeen ole tepsinyt, mutta uskoa on!! 🙂

  3. Toivottelen myös pikaisia paranemisia! Voi kökön kökkö että olet ollut kipeänä noinkin pitkään! Onhan se jo yli kuukausi, voin vain kuvitella. 🙁

    Toivoit lukijoiden kirjoittavan postaustoiveita. Minusta olisi kovin mielenkiintoista kuulla, millaisena näet tulevaisuutesi treenaamisen parissa vuoden, viiden vuoden ja jopa ideaalisesti kymmenen vuoden kuluttua. Voisit kertoa siitä, luuletko silloin saavuttaneesi joitakin kuntoiluun liittyviä tavoitteita. Sekä siitä, millaisena urheilun harrastajana tai liikkujana näet itsesi vuosia tästä eteenpäin – ovatko nykyiset treenimuotosi sellaisia, että luulet saavasi niistä nautintoa vielä monen vuoden päästäkin? Mitä lajeja haluaisit ehkä tulevaisuudessa kokeilla, jos nykyiset lajit alkavat kyllästyttämään? Kukaan ei osaa ennustaa tulevaisuutta, joten mitä tahansa voi toki tapahtua. Mutta olisi kiva kuulla millaista hedelmää ajattelet treenisi kantavan ei vain vuoden sisällä, vaan myös paljon kauempana tulevaisuudessa. 🙂

    <3 Paljon pipareita ja glögiä sinne!

    • Kiitos mielenkiintoisesta postausaiheesta, kirjoittelen tuosta mielelläni. 🙂 Meinasin alkaa kirjoittamaan samantien tuosta, mutta kello on nyt 1.45, joten ehkä menen mielummin nukkumaan ja jätän aiheen hautumaan. 😀

      Hehehhe mua nauratti toi pipareita ja glögiä -juttu, söpöä! 🙂 <3

  4. Mitä liikuntaa suosittelisit jos haluaa saada pöhöttynyttä oloa ja turvotusta pois? Olen lukenut, että tähän vaivaan tehoaa paremmin kevyt ja pitkäkestoinen kuin rankka ja lyhyemmän aikaa kestävä liikunta. Mä olen normaalipainoinen mutta mulla on jatkuvasti turvonnut olo ja naama on pöhöttynyt. Eli en ole lihava ja tavoitteena ei ole laihtua vaan saada kasvot näyttämään kapeammalta ja muuttaa kehon rasvaa lihaksiksi. Minkälaista liikuntaa suosittelet? Vähähiilihydraattisella ruokavaliolla olen elänyt jo pidemmän aikaa eli turvotus ei voi johtua hiilareista. Luulen, että se johtuu vain vähäisestä liikunnasta.

    • Voin tehdä asiasta postauksen, kiitos idiksestä. :)) Nopeana vastauksena voisin sanoa, että pöhötyksen saa nopeasti pois esim. spinningissä ja muissa aerobisissa lajeissa, joissa hikoilet runsaasti, jolloin nesteet pääsevät liikkeelle. Myös salitreeni voi hikoiluttaa todella paljon, mutta silloin intesiteetin täytyy olla todella korkea. 🙂

  5. Ja vielä se piti sanoa, että jos pitää harrastaa pitkäkestoista liikuntaa matalalla sykkeellä. Mitä se vois olla muuta kun reipasta kävelyä?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta