Minustako aamutreenaaja?

Mä oon tehnyt tällä viikolla jotain poikkeuksellista ja saanut itseni jopa kaksi kertaa aamulla treenaamaan. Alkuviikosta kävin työkaverin kanssa aamulla pumpissa ja keskiviikkona mulla oli herätys klo 5.55 ja sain kuin sainkin itseni spinnailemaan. Olin niin ylpeä itsestäni ja sain upean startin päivälle! 🙂 Alkuun piti vähän himmailla, kun kroppa oli alkutunnista vielä unessa, mutta kyllä sain itsestäni jotain irti aamullakin. Olisi hyvä jos jaksaisin vastaisuudessa nousta vähän aikaisemmin, jotta ehtisin lämmitellä ennen spinningia.

 

 Tunnin jälkeen menin salin puolelle tekemään pakarapotkuja taljassa, mutta innostuin tekemään kunnon treenin takareisille ja pakaroille. Salilla oli minun lisäkseni vain yksi henkilö ja tulin ajatelleeksi, että pitäisikö mun muuttaa rytmiä ja alkaa treenaamaan aamuisin kaikessa rauhassa. En voi sietää treenaamista silloin, kun sali on täynnä ihmisiä, koska silloin ei saa kunnon treeniä aikaiseksi jonottelun ja tilan puutteen vuoksi (käyn siis Satsilla). Oli ihanaa, kun kaikki tila oli vapaassa käytössä ja pystyin tekemään mitä halusin! Joudun nyt siis todella harkitsemaan pystyisinkö alkaa menemään nukkumaan ennen klo 2 ja heräämään klo 7. 😉

Salilla tykkään treenata eniten takareisiä ja pakaroita, vaikka tuntuukin, että se on nimenomaan juuri se rankin treeni. Mulla on vaan niin kova motivaatio saada tietynlainen muoto vartaloon, joten pumpataan vaikka hampaat irvessä. 🙂 Mun on pitänyt miettiä erilaisia vaihtoehtoja pakaroiden treenaamiseen, kun kyykkääminen ei oikeasti sovi mulle tällä hetkellä selkä- ja polviongelmien vuoksi. Onneksi on liuta muita liikkeitä, joita pystyn tekemään. Mun ehdoton lemppari on pakarapotkut taljassa, koska niissä saa ihanan polteen ja pumpin pakaroihin. 🙂 Toinen loistava on loitontaja laitteessa, jota moni voi pitää ihan ”ämmien” laitteena, mutta se on oikeesti todella tehokas, jos sen osaa tehdä oikein. Mäkin luulin joskus treenanneeni siinä hyvin, kunnes valkku näytti miten homma oikeasti toimii ja miten poltteen saa nimenomaan pakaroille. 🙂 Mä muuten ajattelin aloittaa valmennuksen uudestaan vuodenvaihteessa, mutta siitä lisää myöhemmin.

 Lemppariliikkeitä takareisien ja pakaroiden treenaamisessa ovat seuraavia
1.)Pakarapotku taljassa
2.)Leveä kyykky smithissä
3.)Askelkyykky taakse
4.)Yhden jalan kyykky penkiltä (kts. video)
5.) Suorinjaloin maastaveto
6.) Loitontaja (eri asennoissa)
7.)Lantionnosto tangolla
8.)Penkille/boxille nousu

Treenisaldo 14-20.10 
Ma: Juoksulenkki 55min (9.5km)
Ti: Sali (rinta-olkapäät-ojentajat)
Ke: Sali (takareidet-pakarat-vatsa)
To: Spinning 55min
Pe: –
La:-
Su: Juoksu 20min+kävely 40min (selkäkipu esti juoksemisen), Bodypump 55min

 

 
pipari

2 vastausta artikkeliin “Minustako aamutreenaaja?”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta