Sukka irti!

Moikka!
Sunnuntaina oli super kiva päivä, koska silloin oli kauan odotettu Cheekin jäähallikeikka! En ole ollut keikoilla permantopaikalla varmaan kymmenen vuoteen, joten tuli ihan eri fiilis, kun näki artistin läheltä ja pääsi tanssimaan muiden ihmisten kanssa. Keikka oli ihan huikea ja tuntui, kuin olisin ollut jossain bilettämässä, enkä keikalla. Cheekillä oli selvästi hauskaa lavalla kavereidensa kanssa ja lavalla nähtiin mm. Jari Sillanpää, Kaija Koo, Jonne Aaron, Jukka Poika, Elastinen, Redrama, Sami Saari, Uniikki ja Taikapeili (loool). Tää oli kyllä ehdottomasti yksi parhaista keikoista, jossa olen ollut, fiilis oli sen verran katossa. Cheek on niin symppis ja toivon hänelle kaikkea hyvää! 🙂

 
 
Nasu rennottaa

Mulla on tällä viikolla lepoviikko ja aion tällä viikolla käydä korkeintaan kävelylenkeillä sekä olen varannut yhden joogatunnin. Mun tekis hirveesti mieli mennä spinningiin, mutta mulla on polvet ihan sökönä, joten en mene ainakaan alkuviikosta. Mä oon miettinyt syitä sille miksi oon näin jumissa ja oon tullut muutamaan päätelmään. Ensinnäkin huomaan, että mulla on aina tullut polvet kipeiksi SatsCorePulse -tunneilla. Tunti koostuu tasapainolaudan päällä tehtävistä sykkeenkohotuksista (esim. kyykkyhypyt laudalle, burbeet jne) ja välissä on tasapaino-osuuksia. Tunti on todella nopeatempoinen, mikä ainakin mulla saattaa johtaa liikesarjojen epäpuhtauksiin. Ryhmäliikuntatunneilla tulee paine suorittaa liikkeet yhtä nopeasti, kuin kanssajumppaajat, joten aikamoista repimistä se välillä on. Tunti koostuu suurimmalta osin erilaisista kyykyistä, joten ei ihmekkään, jos siinä temmossa mulla menee polvet vähän sinne sun tänne. :/ SatsCorePulse on lempparitunti Satsilla, mutta en tiedä kannattaako mun enää käydä siellä, ehkä silloin tällöin. Se on vaan niin tehokas ja joillakin sykemittari on näyttänyt tunnin saldoksi 900kcal, eli kyllä siinä rasva palaa!

Kuva lainattu Sats.fi

Yksi merkittävä syy mun selkäjumeille on varmasti huonot urheiluliivit. Tällä hetkellä käytän H&M:n urheiluliivejä, mutta ne eivät tue tarpeeksi. Kävin sovittamassa muutamaa eri mallia Shock Absorbereita, mutta ne puristi ja ahdisti niin paljon, etten tykännyt niistä yhtään. Pahin asia niissä kuitenkin oli se, että ne puristaa selkämakkarat niin törkeän näköiseksi, että mun selkä näyttää ihan kauhealta. En voisi koskaan käyttää sellaisia liivejä, jotka tekee tuollaiset selkämakkarat, olivat ne kuinka tukevat tahansa. Tiedän, että tuntisin oloni epävarmaksi jumpissa ja muutenkin sellaiset kunnon selkämakkarat näyttää oudoilta. Oma vikahan se on, että selässä on vielä ylimääräistä, mutta ei mulla tollasta ongelmaa ole normaalien liivien kanssa. Suositelkaa siis pliis jotain tukevia urheiluliivejä ja nimenomaan sellaisia, joilla selkä näyttää edelleen ”sileältä”!

Alkuperäinen kuva lainattu Nelly.com

Nappasin tän Shock Absorber -liivien kuvan Nellylta ja tästäkin huomaa, että tälläkin hoikalla mallilla puristuu selässä pienikin ylimääräinen (huomatkaa nuolen osoittama kohouma). Sitten kun vielä on vähänkin enemmän ylimääräistä selässä, kaikki se massa pursuaa paidan läpi ja näyttää epämääräiseltä möykyltä.

Liikuntasaldo 16-22.9
Ma: Sali 2 (rinta-olkapää-ojentaja)
Ti: SatsCorePulse 55min
Ke: –
To: Sali 3 (takareidet-pakarat-selkä-vatsa)
Pe: Sali 4 (olkapäät-rinta-ojentaja-vatsa)
La: –
Su: SatsCorePulse 55min

pipari

14 vastausta artikkeliin “Sukka irti!”

  1. Käyppä kattoon lumingerie.fi sivuilta Panache sport liivejä! Mä oonkin tehnyt niistä joskus jutun (http://fityoutoo.fitfashion.fi/2013/03/11/kulutusjuhlaa/)…
    Mä tilasin sieltä nyt myös toiset liivit (http://fityoutoo.fitfashion.fi/2013/06/23/isotissiselle-urkkaliivit/) jotka ei ole ehkä ulkonäöltään mitkään maailman kauneimmat, mutta istuu paidan alle kuin sukka! Käytän niitä yleensä silloin, kun mulla on t-paitamallinen tai pitkähihainen treenipaita jolloin liivit ei edes näy…

    Hyviä treenejä :)!

    • Noi vaikuttaa tosiaan hyviltä ja tukevilta, mutta toi malli näyttää sellaiselta, että mun selkämakkarat tursuais noissa. :c Ehkä pitäis lopettaa treenaaminen kokonaan. 😀

  2. No ni nyt se tuli kahdesti… Tää laskuhässäkkä on ehkä maailman ärsyttävin juttu!!! 😀

    • Noi on tosi kivan näköiset, mutta en tiiä onks noi mulle tarpeeks tukevat. :O

  3. Helou! Mä olen ostanut omat urheiluliivini Changen rintaliiviliikkeestä. On tukevat, mukavat, ei purista eikä ahdista. Hyvät kaikin puolin! Ja pitää nää tämmöset isommatkin ”rintarauhaset” paikallaan vähän rankemmissakin treeneissä! 😀 Hintalaatusuhteeltaan erinomaiset. Minun mielestäni siis! Tässä vielä linkki ko. liiveihin; http://change.com/fi/sport-4.html 🙂

    • Mun kaveri itseasiassa tänään esitteli omia Changen urheiluliivejä, mutta niissäkin on sellainen malli, että selkäläskit puristuu. :/ Ovat kuulemma tosi tukevat, mutta en halua epäimartelevia liivejä.

  4. Mulla on niken ja röhnischin urheilurintsikoita, ja niissä selkäosa menee joko ristiin tai on leveämpi, eli ei tule selkämakkaroita! Urheilukauppaan vaan kokeilemaan eri malleja 🙂

  5. Nyt vähän asiaa ohi postauksen. En ole vielä ehtinyt lukemaan yhtäkään kirjoitustasi, mutta katsoin läpi muutoskuvasi. Wau wau wau! Itsekin elämäntaparemonttia tässä alottelemassa, joten uskon vahvasti, että tästä blogista tulee olemaan mulle paljon apua ja tsemppiä. Kiitos jo nyt! :’)

  6. Heimoi! Mulla on Casallin urheilurintsikat ja oon ollu tosi tyytyväinen. Mitä nyt selkämakkarat vähän pursuilee mutta paidan alla ei haittaa 😀 Tukevat hyvin ja napakkaa matskua jne. Suosittelen siis testailemaan Casallia! 🙂

    • Mä käytän niin istuvia treenipaitoja, että ne makkarat tulee sieltä paidan läpi. ;(

  7. Noi kuvassa olevat Shock Absorberin Pump Sports Bra -liivit on aivan mahtavat päällä, mulla on kolmet samanlaiset eri väreissä. Eikä tosiaan ole tuota selkämakkaraongelmaa 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta