Mietteitä valmennuksesta

Moikka!
Mulla oli eilen (maanantaina) tapaaminen pitkästä aikaa valmentajan kanssa ja tehtiin uusi pakarat-takareidet-vatsa -treeni. Mä olin totaalisesti rikki treenin jälkeen ja tajusin taas valmentajan tärkeyden, mikäli treenaa tavoitteellisesti. Oma treenaaminen tuntuu lähestulkoon puuhastelulta, koska valmentajan kanssa saa niin paljon enemmän irti treenistä, kun on toinen puskemassa ja varmistamassa. Jos olisi mahdollista, treenaisin valmentajan kanssa vaikka kerran viikossa. Sain taas hyvin uutta ärsykettä lihaksiin ja tänään oli pakarat todella hellänä. Aion jatkaa 3kk tehopaketin jälkeen valmennusta, mutta en vielä tiedä missä muodossa, mutta haluan ainakin säännöllisiä treenitapaamisia. Tämä oli siis viimeinen lähitapaaminen valmentajani kanssa, mutta valmennusjakso loppuu virallisesti syyskuun puolessa välissä.

Mun perhe kauhisteli alunperin mun valmennuspaketin hintaa ja epäilivät onko tuollaisessa mitään järkeä. Olen kuitenkin saanut valmennuksesta jotain korvaamatonta – uudenlaisen innon salitreenaukseen. Ennen tykkäsin käydä jumpissa, mutta koen, että sali on nyt se mun ns. päälaji ja kaikki muu treeni on oheisliikuntaa. Mä oon aina ihaillut henkisesti ja fyysisesti vahvoja naisia, enkä ole koskaan pelännyt lihaksia. Haluan kokeilla rajojani ja muokata vartalostani taideteoksen, eli toisin sanoen rakentaa kehoani. Lihasmassankasvu on ihan järkyttävän hidasta ja tässä ei todellakaan vahingossa kasva lihakset, vaikka niin moni nainen luuleekin. Jos rasvaprosentin saa tarpeeksi alas, lihaserottuvuus on hyvä ja näyttää lihaksikkaammalta. Mua harmittaa, että mulla on niin paljon vielä ylimäärästä höttöä, joten mulla ei näy edes pumpissa juurikaan mitään erottuvuutta. Vaikka olen raamikas, en silti näytä tarpeeksi sporttiselta ja linjakkaalta. En vaan jaksa puhdistaa ruokavaliota 100 %, jotta saisin rasvat alas. Sain kuitenkin valmentajalta positiivista palautetta, että käsissä alkaa erottua lihakset, mutta aika hiljasta on vielä. Mulla näkyy just ja just ojentajan varjo. 😀

Tässä kuvassa olkapäätreeni menossa
 

En ole siis kertaakaan katunut valmennuksen aloittamista ja suosittelen personal trainerin hankkimista jokaiselle. Mähän sain tämän valmennuspaketin syntymäpäivälahjaksi poikaystävältäni ja tällainen on kyllä yksi parhaista lahjoista, joita voin kuvitella läheiselle. Poikaystäväni tietää, kuinka tärkeää mulle treenaaminen on ja tietenkin hänkin haluaa nähdä minut timmissä kunnossa. Win-win tilanne siis. Olen muuten saanut yhteydenottoja siitä mitä kautta löysin valmentajani. Olin nähnyt valmentajani mediassa ja hänen innostunut asenne fitnekseen sai minut etsimään tietoa hänen tarjoamastaan valmennuksesta. Valmentajani nimeä en halua mainita, koska haluan pitää valmentaja-asiakas -suhteen yksityisasiana, enkä halua omien tuloksieni vaikuttavan kenenkään mielipiteeseen hänestä valmentajana. Toisi mulle ihan liikaa tulospaineita, jos joku fitnessmaailmaa ja blogiani seuraava tietäisi kenen valmennuksessa olen.

Jos joku uusi lukija on miettinyt mun treenitavoitteita, niin voisin tiiviistää sen näin; haluan elämäni kuntoon! Haluan toiminnallisen ja lihaksikkaan kehon, joka jaksaa kantaa minut läpi pitkienkin aerobisten harjoitusten läpi, mutta samanaikaisesti on niin vahva, että jaksaa kannatella minua kaikissa voimaa tarvittavissa tilanteissa. Jokin bikini fitneksen ja body fitneksen off season välimuotokunto on siis tavoitteenani. Runsaasti lihasmassaa, rasvaa alas ja tasapainoa vartaloon. Uskon pääseväni parin vuoden sisällä jo aika lähelle sellaista vartaloa, johon alan olemaan tyytyväinen.

Fitnessmalli Michelle Lewinin off season kunto (eli ei kireä kisakunto) on aika lähellä mun mielestä täydellistä naisvartaloa. Mun ”ihannenaisella” on todella vahva alavartalo, eli reidet ja pakarat täytyy olla todella lihaksikkaat ja muodokkaat. Iso ja lihaksikas peppu on naisen vartalossa se tärkein osa. Vatsassa ei liikaa lihaserottuvuutta, vaan naisellinen pehmeys. Yläkroppa ei saa olla liian hallitseva, mutta lihaserottuvuutta saa olla ja pidän etenkin olkapäiden pyöreydestä.

Mihcelle Lewin. Kuva lainattu.

 

Todella kaunis kuva Michelle Lewinista. Kuva lainattu.

Seuraava kysymys saattaa olla, luulenko olevani onnellisempi sitten, kun saavutan tavoitevartaloni? Oma kysymykseni onkin, ovatko ne, jotka valmistuvat koulusta kaiken kovan työn jälkeen onnellisempia tai tyytyväisempiä itseensä? Sitten kun itse tulen valmistumaan, tulen ainakin olemaan todella helpottunut ja iloinen siitä, että olen saanut jotain aikaiseksi ja silloin voin tuntea ylpeyttä kaikesta tehdystä työstä. Koulutus, ulkonäkö, työpaikka jne. ovat kaikki nykymaailmassa monelle tärkeitä asioita ja ulkonäkö on kaikille nähtävissä. Oma kehosi on käyntikorttisi ja se viestittää muille kuka olet. Haluan oman kehoni, eli kulkuneuvoni olevan mahdollisimman terve ja toiminnallinen sekä viestittävän positiivista mielikuvaa minusta. Arvostan itse fitnesstä harrastavia ihmisiä ja mielestäni fitnessihmisten vartalot ovat todella kauniita. En kuitenkaan halua vain katsoa sivusta kateellisena/haikaillen tms, vaan haluan itse saavuttaa saman. Miksi? Koska esteettinen silmäni pitää sellaista vartaloa kauniina. Treenattu vartalo ei ole automaattisesti mielestäni kaunis ja kauneus tulee monessa eri muodossa, mutta itselleni haluan kuitenkin sporttisen vartalon. Niin kauan, kun sellaista vartaloa ei ole, en pysty olemaan täysin tyytyväinen itseeni, koska koen tietynlaista tyhjyyttä ja riittämättömyyttä. Jokin palanen ei täsmää ja koen jääväni jostain paitsi. Joten kyllä, uskon olevani onnellisempi sitten, kun saavutan unelmieni vartalon, aivan kuten olen nyt onnellisempi hoikempana! 🙂

Michelle Lewin. Kuva lainattu.

 

Dieetti päällä ja lähellä kisakuntoa. Kuva lainattu.

Treenisaldo 19-25.8
Ma: Juoksulenkki 30min
Ti: –
Ke:-
To: Sali (selkä-takareisi-pakara-vatsa)
Pe: Sali (rinta-olkapää-ojentaja), juoksulenkki 35min
La: Shape 55min, juoksulenkki 1h10min (n.10,5km)
Su: SatsCorePulse 55min

Viime viikolla tein vain kaksi salitreeniä, vaikka tarkoituksena olisi tehdä 3-4 salitreeniä/vko. Olin vain yksinkertaisesti niin poikki fyysisesti ja myös lihakset olivat todella jumissa, ettei salitreenistä tullut mitään. Toivottavasti tällä viikolla kulkee paremmin!

PS. Kiitos paljon neuvoistanne tuohon aikaisempaan tablettipostaukseen! 🙂

pipari

2 vastausta artikkeliin “Mietteitä valmennuksesta”

  1. Aina joskus tuntuu et tää blogi motivoi mua eniten omassa kuntoprojektissani! Sun tavoitteet on hyvin lähellä omiani (itsellä tosin takana vasta n. puoli vuotta aktiivista ”kehomuokkausta”), niin on mukavaa kun joku jakaa samat ajatukset 🙂 Paljonpaljon tsemppiä sulle, inspiroit todella monia ihmisiä positiivisella asenteellasi!

    • Wau – aivan mahtavaa kuulla, että onnistun motivoimaan sua!! 🙂 Kiitos tsempistä ja paljon tsemppiä myös sulle, jaksetaan vaan puurtaa, niin päästään kyllä tavoitteisiimme!! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta