Kuulumisia

Hiphei!
Tämä viikko on ollut todella raskas, olen ollut todella väsynyt ja poikki. Alan tuntemaan selkeitä ylikunnon oireita, joten ensi viikon lepoviikko tulee juuri sopivasti. Olen varmaan jotenkin erityisen herkkä ihminen, koska jos olen fyysisesti poikki, saatan alkaa itkemään mitä pienimmistäkin jutuista. Onneksi sain sumplittua viikonlopun vapaaksi, jotta pääsen rentoutumaan.

Tällä viikolla tapasin valmentajan ja meillä oli taas todella positiivinen tapaaminen. Pääsin purkamaan ajatuksiani ruokavaliosta ja ahmimisesta, mikä oli todella helpottavaa. Valkku veti myös rinta-olkapäät treenin ja oli ihan sairasta minkälaisen kivun ja väsymyksen voi saada lihakseen, kun toinen on vieressä puskemassa. Koen treenaavani itsekseni hyvin ja vien itseni mukavuualueen ulkopuolelle, mutta toisen ihmisen apu treenaamisessa on priceless. En tarkoita verbaalista kannustamista, vaan sitä, että toinen auttaa väsyttämään lihakset jeesaamalla liikeradat loppuun, kunnes ei enää oikeasti pysty nostamaan kättään ylös. Ihan pimeetä! Ilman toista ei vaan pysty vetämään itseään ihan loppuun ja etenkin penkissä on todella tärkeää, että on joku varmistamassa! Miten voi vetää itseään äärirajoille, jos täytyy koko ajan pelätä, että painot tippuvat päälle tai luiskahtavat käsistä tms? Koin tästä siis aikamoisen ahaa -elämyksen ja olin aikaisemmin ajatellut pt:n tärkeyden perustuvan ainoastaan siihen, että vierellä on tsemppari/piiskuri, jolloin antaa itsestään enemmän. Eilen, kun kävin treenaamassa, auttoi poikaystävä joissakin liikkeissä vetämään sarjat loppuun ja oli ihan mahtavaa, että oli toinen apuna! Valkun tapaamisen jälkeen olin muuten niin poikki ja kaikki mehut oli puristettu, että pari tuntia treenin jälkeen purskahdin vain itkuun ja menin sänkyyn makaamaan. 😀 Kaikki stressi ja paineet tapaamisesta purkautuivat ja koin valtavaa helpotusta.

Kuva lainattu . Tää ei liity postaukseen mitenkään, mutta on ihana!

Tämän viikkoisen valkkutapaamisen jälkeen tunsin valtavaa kiitollisuutta siitä, että olen saanut vedettyä puoleeni elämääni tällaisen tilaisuuden kasvaa ja oppia. Olen saanut todella paljon intoa ja itsevarmuutta salitreeniä kohtaan ja tottakai puntista innostuukin enemmän, kun ohjelmissa on jotain järkeä! Tapaamisen jälkeen ymmärsin vieläkin syvemmin minkä takia kaikilla, etenkin minunlaisella ihmisellä kannattaa olla personal trainer. Jos omaa tiettyjä kuntotavoitteita, kannattaa panostaa valmentajaan, koska se todella on sen arvoista! Silloin sinulla on joku, joka haastaa sinua ihan eri tavalla ja opettaa tekemään erilaisia liikkeitä, jolloin lihakset saavat ihan erilaista kulmaa ja ärsykettä. Saat myös toivottavasti elämääsi sellaisen henkilön, jolle voit kertoa mahdollisista syömisongelmista tms ja voitte yhdessä miettiä sopivia ratkaisuja. Välillä myös pelkkä asiasta puhuminen ääneen auttaa! Lisäksi oikeanlaisen valmentajan kanssa treenaaminen ei jää puuhasteluksi, vaan silloin väännetään kunnolla puhtaalla tekniikalla. Treenasimme yhdessä rinta-olkapäät ohjelman sen vuoksi, koska siinä olin kokenut eniten ongelmia tekniikan ja liikeratojen kanssa. Mielestäni yläkropan treenaaminen vapailla painoilla on paljon vaikeampaa verrattuna alakroppaan (mave, kyykyt jne), joten esimerkiksi vipunostoja täytyy vain tehdä, tehdä ja tehdä, kunnes ne menevät lihasmuistiin ja silloin ne tuntuvat oikeassa lihaksessa!

 Iltalenkki keskustassa
Movet hallussa

Mä oon onneks saanu uudenlaisen tsempin ruokavalion suhteen ja vaikka en viime yönä meinannutkaan saada unta, koska mietin ainoastaan nachoja, aion pysyä kovana! Pystyin jopa käymään leffassa ilman, että ostin mitään leffaherkkuja wauuu (käytiin katsomassa The Internship, tosi hauska!). Olen syönyt tällä viikolla joka päivä luonnon omia herkkuja ja nyt himoitsen kirsikoita, joita täytyy varmaan lähteä hakemaan asap. 😛 Mä saan pitää joka viikko yhden cheat meal päivän, jolloin saan syödä vapaasti mitä haluan, mutta tietenkin maltilla! Valmentaja osasi hyvin selittää miksi ei kannata koskaan ahmia mahaa täyteen, koska silloin iho venyy jne, mutta valitettavasti en osaa selittää sitä eteenpäin.  😀

Välipalaa


 
 

Kuva lainattu



Viikon liikuntasaldo 8-14.7
Ma: Spinning 45min
Ti: Sali 1 (takareidet/pakara, selkä, vatsa)
Ke: Sali 2 (rinta, olkapäät, ojentajat)
To: Crosstrainer & juoksumatto 35min
Pe: Sali 3 (etureidet, hauis, vatsa)
La: –
Su:  Aamulenkki tyhjään vatsaan 35min, Sali 1(takareidet/pakara, selkä, vatsa), Porrastreeni jätemäellä 40min (5krt portaat ylös = 2300 askelta)

Mä keksin omasta mielestäni tosi hyvän idean liikuntasaldojen merkkailuun. Musta tuntuu, että välillä mun liikuntasaldot ei näytä kovin selkeiltä, joten keksin alkaa merkata aerobiset treenit punaisella, jotta ne erottuu kaikesta tosta tekstistä. 🙂 Tämä helpottaa ainakin omaa ymmärrystä tuosta ja pääasiassa itselleni tätä teenkin, koska on tosi kätevää selata blogista myöhemmin  liikuntasaldoja ja seurata omaa kehitystä.

pipari

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta