Ruokavaaka

Moikka!
Mä kirjoittelen tällä hetkellä kurkku  kipeenä ja toivon kovasti, etten tule kunnolla kipeäksi. Olisi aika paha, jos tulisin kipeäksi valmennuksen aikana, koska silloin heittäisin melkein kuin rahaa roskiin. Toivotaan siis parasta! 🙂 Takana on siis ensimmäinen viikko ns. tavoitteellista treenausta ja pakko sanoa, että tuntuu ihan erilailla lihaksissa, kuin koskaan ennen! En ole ”osannut” treenata esimerkiksi vatsalihaksia ihan failureen, koska ne eivät ole juuri koskaan edes kipeät, mutta nyt niissä tuntuu ja kunnolla! Uskon siis treeniohjelmien sopivan minulle loistavasti ja niiden toteutuskin on ollut mukavaa. Aerobisen määrä suoraan sanottuna ärsyttää ja tällä hetkellä ei tee yhtään mieli tehdä viittä aerobista treeniä viikossa. Jumpat lasketaan aerobisiin treeneihin, mutta kesäaikataulut ovat niin huonot, etten oikein pääse työvuorojen vuoksi kuin ehkä kerran tai kaksi viikossa jumppaan. 🙁 Tulen siis mahdollisesti vaihtamaan 4krt salia ja 4 krt aerobista -rutiiniin. Multa muuten kysyttiin onko kyseessä vain tämä 3kk valmennusjakso vai pidempi valmennus. Toivon, että homma toimisi (+ rahaa riittäisi) ja voisin myös tulevaisuudessa treenata valmentajan opeissa, mutta sen näkee sitten.

Bodyfitness here I come :DDD
Kovis 😀

Olen miettinyt tämän viikon liikuntasuunnitelmaa ja pakko myöntää, että kahdeksan treenikerran mahduttaminen viikkoon tuntuu aika haastavalta. Viikonloppuna en ehdi liikkumaan, joten tällä viikolla ne kahdeksan treeniä täytyy mahduttaa viiteen päivään. Minun pitäisi alkaa heräämään joka päivä aikaisin, mutta se tuntuu vaikealta, kun olen tällainen yökukkuja (aloin tekemään tätä postausta klo 00.00 ja aamulla olisi salitreeni…). Uskon kuitenkin, että tämä uusi treenirytmi alkaa rullaamaan muutaman viikon päästä, kun olen ehtinyt tottumaan siihen. Mielestäni on kuitenkin tärkeää kertoa teillekkin rehellisesti tuntemuksistani(etenkin niille, jotka harkitsevat valmennusta), jotta en anna liian helppoa kuvaa tästä. Mua huvittaa kommentit, joissa ihmetellään vaikka miten olen hienosti pudottanut ison määrän painoa. Voin kertoa, että ihmettelen sitä itse yhtä paljon!! Minäkin olen oikeasti sellainen mukavuuden haluinen ja mieluusti viettäisin illat sohvalla herkkuja syöden. En ole mikään himourheilija, vaan tykkää liikkua fiiliksen mukaan ja mukavuusalueen sisäpuolella, joten viimeiset pari vuotta olen joutunut pakottamaan itseni liikkumaan säännöllisesti n. 4-6 krt viikossa.

Asiasta toiseen, ostin vihdoin ruokavaa’an, joka minun on pitänyt ostaa jo ajat sitten. Nyt oli kuitenkin jo melkein pakko hankkia vaaka, koska haluan seurata tarkkaan, että syön varmasti oikeita määriä. Vaakaa ei tarvitse käyttää aina, koska nopeasti oppii vaikka kuinka paljon on 35g pastaa jne. Olen tavallaan ruoan punnitsemista vastaan, koska se saattaa johtaa siihen, että sitten punnitaan jokainen suupala ja syömistä aletaan kontrolloimaan liikaa. Valmennuksen aikana vaaka on kuitenkin tärkeä apuri, jotta pystyn toteuttamaan ruokavaliota parhaalla mahdollisella tavalla, eli en aio tehdä tästä minulle ongelmaa. 🙂 On myös hyödyllistä huomata, että sitä pastaa ei todellakaan pidä lapata puolta pussia, kun yhdelle ihmiselle oikeasti riittää se 35g… terveisin (entinen) pastahirmu. Mä taidan olla muuten vähän lapsi, koska mun mielestä on hauskaa punnita erilaisia juttuja ja arvata paljon ne painaa. 😀

Vaaka Clas Ohlsonilta n. 15 euroa.

Todistusaineistoa: 30g kaurahiutaleita pitäisi olla n. 1dl, eli tämä ei pidä paikkansa! Mittakuppi painaa 21g, eli 1dl kaurahiutaleita on vaa’an mukaan oikeasti 25g.

Liikuntasaldo 24-30.6
Ma: Spinning 45min
Ti: Sali 1 (takareidet,/pakara, selkä, vatsa)
Ke:Aamulenkki tyhjään vatsaan kävellen 35min
To: Sali 2 (rinta,olkapäät, ojentajat), juoksulenkki 30min
Pe:  Porrastreeni jätemäellä 40min (6krt portaat ylös=2556 askelta)
La: Sali 3 (etureidet, hauis, vatsa), juoksulenkki 35min
Su: –

pipari

5 vastausta artikkeliin “Ruokavaaka”

  1. Mä sain pari vuotta sitten joululahjaksi keittiövaa´an ja täytyy sanoa että on ihan loistava ja käyttöä on kyllä löytynyt :)!

  2. Mullekin oli eka tosi vaikeeta sovittaa syömiset, herätä aikasin (jos aamuaerobinen, joudun herään jopa 9:15 : D) ja saada salihommat rullaamaan ja sopimaan elämään, mut oot oikeessa siinä et pian siihen tulee se rutiini eikä ees ajattele enää koko asiaa. : )

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta