Kuulumisia

Moikka!
Mulla on nyt viikko takana ”uutta elämää” ja voin kertoa, että olen hajonnut jo ihan totaalisesti ruokavalioon. Eilen ”sain” poikkeuksellisesti herkutella, kun olin sukulaiseni hautajaisissa ja kyllä maistui voileipäkakku ja mansikkamollukkatäykkäri! Olen niin paha sokeriaddikti ja herkkupeppu, että haluisin koko ajan olla syömässä jätskiä, mutta pakko vain yrittää tsempata. Vaikka tykkään terveellisestä ruoasta ja saan ihan tarpeeksi kaloreita tällä hetkellä, haluisin silti myös niitä herkkuja. Herkut on elämän suola! 😀 Itse olen kuitenkin tämän projektin itselleni ottanut, joten turha valittaa, vaan pikemminkin nauttia tästä matkasta! Ei se ole helppoa muillakaan, jotka haluavat muokata vartaloaan. Joskus pahan ahdistuskohtauksen aikana, kun haluaisin vain syödä herkkuja, muistutan itseäni siitä, että teen tämän omaksi parhaakseni. Jos en pysty olla ajattelematta haaveitani päivääkään, silloin ne on pakko toteuttaa! Kerroin muuten juuri eilen yhdelle kaverilleni, että olen aikaisemmin ollut todella ylipainoinen ja hän ei millään olisi uskonut sitä minusta (luuli tuota vitsiksi, kunnes näytin järkyttävää kuvamateriaalia). Hänellä on minusta sellainen kuva, että minulla on todella kova itsekuri (saleee), joten tuntuu oudolta, että sellainen ihminen olisi päästänyt itsensä lihavaksi. Niinpä, kyllähän ihminen voi muuttua ja kaikki on mahdollista!

Välipalana ruisnäkkäriä (nam), graavilohta ja paprikaa

Treeniohjelman aloitin vasta tällä viikolla ja tein tiistaina ensimmäisen kerran treeni 1:n (takareidet/pakara-selkä-vatsa). Mulla on vieläkin takareidet ja peppu niin tulessa siitä rääkistä, että saa nähdä miten jaksan tänään treenata. Ainakin on mennyt treeni perille! Tänään olisi vuorossa treeni 2 eli rinta-olkapäät-ojentajat ja saa nähdä miten se sujuu, kun niska-hartiaseutu on muutenkin jo ihan jumissa. Mulla on ollut jo viikon verran todella jumissa koko selkä ja sen vuoksi olen kokenut heikotusta, oksetusta ja päänsärkyä. Esimerkiksi niska on tällä hetkellä niin juntturassa, että se on kosketusarka, etten siedä edes hierontaa. :/  Valkku painotti, että on todella tärkeää venytellä koko kroppa lyhyesti ennen ja jälkeen treenin sekä vielä erikseen pitää venyttelytuokioita. Otan siis rutiiniksi ennen salitreeniä tehdä 5-10min lämmittelyä, sitten pikaiset (10sek/liike) venyttelyt, keppijumppaa n. 5min, treeni ja lopuksi lyhyet venyttelyt. Olen aina tiennyt, että kehonhuolto on erittäin tärkeää, mutta nyt vasta huomaan sen käytönnössä, kun kroppa on ihan romuna, että hädin tuskin pystyn kääntämään päätä ja herätessä joka paikkaan kolottaa. Olen luullut pitäneeni kropastani hyvää huolta, mutta näköjään pitää venytellä vielä paremmin ja enemmän hierontaa kehiin!

Liikuntasaldo 17-23.6 vko 25
Ma: –
Ti: Sali (kevyt) 60min
Ke: Sali 2h (valmentajan kanssa)
To: Bodypump 55min
Pe: Juoksulenkki 45min
La: Kävelylenkki 70min
Su: –

pipari

16 vastausta artikkeliin “Kuulumisia”

  1. Itselläkin toka viikko uutta ohjelmaa menossa ja enää ei onneksi niin paljon satu lihaksiin (oon ehkä vähän pettynytkin siitä : D) mutta eka viikolla hyvä että sängystä pääsin ylös ja kävely teki kipeää, en ees pystyny tekeen sarjoja loppuun ku otti niin voimille. Herkkuja edelleen menee ihan liikaa, mitern se voiki olla niin vaikeaa?! Onnee vaan mulle syksyn masiskausiin kun tekee vaan mieli itkee ja raivota ja mässyttää… : D Huomista peba-reisi-vatsatreeniä odotellessa..
    Keep up the good work, näyttää toimivan! : )

    • Hahah toi kuulostaa ihan multa! Mut turha stresssa etukäteen syksyä ja vaan yrittää nauttia kesästä. 🙂

      Mulla tänään etureidet-hauis-vatsatreeni, saa nähä jaksaako… 😉

  2. Ähh täälä kans yks itsekurin kanssa kamppailija. Viikonloppuna meni kerralla puolikas täytekakku, ja toissailtana keksipaketti. Sitten hulluna lenkille ja salille ettei jää vyötärölle. Täytys lopettaa herkuttelu varmaan täysin kokonaan, kun ei osaa hillitä… 😀

    Hyvää viikonloppua!

    • Loool hyvä strategia: täytekakku ja sitte vaa treenaamaan! 😀 Sounds like a plan! 😉 Kehitys hidastuu, kun elimistö ei saa tarpeeksi ravintorikasta ruokaa ja liikaa rasvaa ja sokeria… Mulla sama homma!

  3. Voi kun sä oot solakassa kunnossa :)! Mä niin ymmärrän ton sun herkkuhimon! Mietin sitä valmennuksen ottamista, niin siinä varmaan motivois myös se, kun siitä on maksanut 😀

    • No se raha motivoi tosi paljon ja myös tuo painetta, kun poikaystävä on itseasiassa valmennuksen mulle maksanut! Mutta hyvä tästä tulee! 🙂

  4. Oonkin odotellut jo, että miten on alkanut uudet kuviot. Itse otin pt:ltä kuukauden paketin, johon kuuluu saliohjelma, 4xtapaamista, ruokavalio-ohjeistus ja mittaukset+kuvat. Vedetään salitapaamiset kahteen viikkoon, jotta saadaan käytyy nelijakoinen ohjelma läpi ja sitten jatkan itsekseni jos tuntuu varmalta. Jatkan saman pt:n kanssa näkemällä 1kk-2kk välein toiminnallisilla voimatreeneillä, jotta pysyy mielenkiinto ja kehitys yllä. Tuntuu nyt jo varmemmalta kun tietää että on joku taustalla tukena keltä voi kysyä ja voi saman pt:n kanssa riipasta keväälle vaikkapa tiukemman setin. Onko teidän diilissä kyse esim. 4kk tiukasta kurista vai pidemmästä ”suhteesta”? 🙂

    • Munkin mielestä on mukavaa, että valmennuksesta tulee just se varmuus, että tod.näk. tekee kaiken oikein ja optimaalisesti tavoitteita ajatellen. 🙂 Itselläni on 3kk valmennusjakso, mutta todennäköisesti haluisin sitä jatkaa myöhemmin. Ainoa vaan, että valmennus maksaa tosi paljon, joten ei välttämättä ole syksyllä rahaa, kun käyn vain osa-aikaisesti töissä koulun ohella. 🙁 Oli miten oli, tulen varmasti saamaan hyviä oppeja jo tästä ajasta!

  5. Voin samaistua sinuun täysin, sillä munkin mielestä herkut on yksi elämän suurimmista iloista (ja nautinnoista). Olen itsekin tällä hetkellä PT:n valmennuksessa ja ensimmäiset pari kuukautta meni todella hyvin ja melko tiukasti ruokavaliossa pysyen. Nyt kesän edetessä on alkanut kuitenkin jäätelöhammasta kolottamaan ja olen alkanut lipsumaan. PT:ni on kysynyt monesti, että miten ruokailun kanssa menee ja olen sanonut, etät muuten hyvin, mutta syön liikaa jätskiä ja tottakai saanut häneltä ”vihaista” palautetta siitä, että pitäisi pysyä sovitussa ruokavaliossa. Mutta nyt on KESÄ, hei haloo, jos kesällä ei saa syödä jäätelöä, niin koskas sitten 😉 Mulla on maailman huonoin itsekuri ja tuppaan ajattelemaan niin, että ”ei tämä yksi retkahdus nyt maailmaa kaada tai ei dieetti siitä pilalle mene”. Tsemppiä siis kovasti samaan kamppailuun, jota itsekin käyn!! Näytät jo nyt hyvältä ja kuvien perusteella näytät olevan jo hyvässä kunnossa, mutta ymmärrän, että haluat itsesi vuoksi vielä kehittyä, sama tilanne täälläkin 🙂

    -hanna

    • Mulla on kans sama fiilis, että kesällä pitäis saada nauttia jätskistä, piirakoista jne. Toisaalta tulen myös ajatelleeksi, että en pysty nauttimaan niistä täydellä omatunnolla, kun haluaisin oikeasti parempaan kuntoon. :/ Kiitos tsempistä ja hurjasti tsemppiä myös sulle!!! 🙂

  6. Hei mihin valmentajasi laskee BodyPump tunnin? aerobinen vai salitreeni? Siinä tehdään pidempiä sarjoja joten olen miettinyt asiaa.. 🙂

    • Sori oon unohtanu vastata tähän!! Kaikki jumpat, myöskin pump lasketaan aerobiseen, koska siinä tehdään niin paljon toistoja ”pienillä” (verrattuna saliin) painoilla.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta