Valmennus alkoi

Moips!
Mun elämä ja sitä myöten blogi tulee varmaan pyörimään valmennuksen ja 3kk projektin ympärillä ihan kyllästymiseen saakkaa, joten toivottavasti vähemmän liikunnasta kiinnostuneet jaksavat seurata edelleen juttujani. 🙂 Olisin tälle päivälle tehnyt postauksen ripsiväreistä ja ripsiseerumista vaihtelun vuoksi, mutta en löytä mistään kahta ostamaani ripsaria. Olen siivonnut jokaisen kaapin kotona ja kolunnut jokaisen kolon, mutta en löytä ripsareita mistään, vaikka näin ne juuri pari päivää sitten. Huoh! Epäilen Minin varastaneen ne ja se varmaan meikkailee itseään nätiksi aina öisin, kun olen nukkumassa.

Tapasin tänään tosiaan ensimmäisen kerran valmentajani ja samalla aloitin uuden ruokavalion. Tulin hyvin juttuun valmentajani kanssa ja uskon yhteistyön toimivan loistavasti! Luulen myös, että minulle sopii parhaiten naispuolinen valmentaja, koska hän ymmärtää paremmin naisen myrskyävää tunnepuolta. 😉 Tapaaminen oli todella positiivinen kokemus ja uskon saavani itsestäni paljon irti sekä oppivani paljon uutta. Ehdimme käydä kaikki treeniohjelmat nopeasti läpi sekä keskustella mieltä askarruttavista asioista.  Minulla on vielä paljon kehitettävää tekniikassa vapaiden painojen kanssa (esim. vipunostot ja hauiskäännöt), mutta sain myös paljon hyvää palautetta esimerkiksi kyykkytekniikasta. Tulen saamaan paljon itsevarmuutta treenaamisessa, kun ammattilainen on vieressä korjaamassa ja antamassa palautetta. Eipä tarvitse enää murehtia teenkö kaiken oikein tai muutenkaan epäillä itseäni! Minulle myös painotettiin, että tämä on minun projektini ja minun elämäni, enkä ole kenellekkään muulle tilivelvollinen, kuin itselleni! Minä siis päätän lipsunko ruokavaliosta esimerkiksi juhlien vuoksi vai pysynkö ruodossa. Teen siis kuten itse parhaaksi näen. Minulla on tulossa kahden viikon sisään kolmet juhlat (tai no yhdet on hautajaiset) ja tiedän, etten ainakaan hautajaisissa kehtaa alkaa kieltäytymään tarjottavista, koska se tuntuisi epäkunnioittavalta. Aion ottaa pienen palan kakkua tms ja pysyä kohtuudessa ja vähentää hiilareita muista päivän syömisistä. Yksi päivä ei kaada minun ruokavaliotani tai elämääni! Tavoitteeni on kuitenkin noudattaa ruokavaliota hyvin tarkasti seuraavan kuukauden ja sitten onneksi tulee niitä vapaasyöntipäiviä.

Mun päivän motto. 🙂

Mulle tuli pienenä järkytyksenä, että treenikertoja viikossa tulee olemaan kahdeksan, kun aluksi luulin niitä olevan kuusi. Eli treenaan kuutena päivänä viikossa ja viikossa on aina yksi lepopäivä. Vaikka treenitahti kuulostaa omaan korvaan aika kovalta, on kuitenkin joka viides viikko lepo- ja kehonhuoltoviikko. Eli en ole polttamassa itseäni piippuun ja kesä onkin ideaali aika tällaisen projektin toteuttamiselle, koska minun ei tarvitse keskittyä koulujuttuihin ja voin panostaa tähän 100 %. Tulette sitten näkemään viikon liikuntasaldoissa olenko toteuttanut tuon 8 treenikertaa/vko, eli ei muuta kuin vahtimaan Piprun liikkumisia. ;))

Viikon liikuntaohjelmaesimerkki:

  • 3 krt sali
  • 2 krt jumppa
  • 1 krt juoksulenkki pk-syke
  • 2 krt hiit treeni (juoksu, spinning tms)

Liikunnat tulevat vaihtelemaan oman fiiliksen ja aikataulujen mukaan, mutta pääasia on, että salia tulee 3krt/vko ja aerobista mahdollisimman monipuolisesti eri sykealuilla 5krt/vko. Eli rasvaa tulen polttamaan aika hyvin aerobisella treenillä, mutta pyritään myös samalla kasvattamaan lihasmassaa salitreenillä, vaikka se onkin aika haastavaa tiukalla ruokavaliolla. 🙂 Jos saisin 3kk aikana pahimman ylimääräisen fläsän pois, olisi se enemmän kuin tervetullutta. Näin alkuun saliohjelmani on kolmijakoinen oman toiveeni vuoksi ja saa nähdä innostunko salitreenaamisesta enemmän, jolloin salipäiviä tulee enemmän viikkoon. Minulla on myös 10 kerran joogakortti joogakeskus Shantiin, joten saan vaihtelua treeneihin uudella liikuntamuodolla. 🙂

Kuvat huhtikuulta

Jeejee mä onnistun! Go Pipru go! 🙂 Ovatko muut valmennuksessa tällä hetkellä tai olleet aikaisemmin? Kokemuksia? 🙂

pipari

5 vastausta artikkeliin “Valmennus alkoi”

  1. Heippa! Onnea sun projektiin ja luotat vaan ittees, niin hyvä tulee:)

    Mulla itselläni samankaltaisia tavoitteita kuin sulla, siksi olis kiva jos voisit kertoa miten otit tähän pt:hen yhteyttä, suositteliko häntä sulle kukaan, tunnetteko entuudesta tms. Mulla hankaluuksia, kun en oikeen tiedä, mistä lähtisi hyvää pt:tä etsimään, hinnat kun on aika korkealla kumminkin, niin haluais sitte laadukasta ohjausta. Mutta olis kiva jos voisit kertoa tähän pthommaan liittyviä juttuja, niin paljon kun saat/itse haluat, olis hyviä vinkkejä varmaan jaossa 🙂
    Hyvää juhaanusta ja tsemppiä! 🙂

    T. Jessica

    • Kiitos! 🙂
      Oma valmentajani on ollut jonkin verran julkisuudessa ja lähinnä tv:n ja lehtijuttujen perusteella olin saanut hänestä erinomaisen ja osaavan kuvan. Olin myös seurannut hänen omaa kisaamistaan bikini fitneksessä. Kuulin tutun tutuilta suositteluja hänestä, joten valmennuspäätökseni tehtyä oli aika matala kynnys ottaa valmentajaani yhteyttä ja siitä asia lähti rullaamaan. 🙂

      Jos olet epävarma valinnassasi, suosittelen valitsemaan paljon kokemusta haalineen valmentajan ja sellaisen henkilön, joka omalla elämäntyylillään ja vartalollaan inspiroi sinua! Minua on ohjannut myös perus sali pt:t ja heissä on todella suuria tasoeroja. Minulle on tehty huonoja treeniohjelmia ja liikkeittä näytetty väärin, eli kannattaa panostaa osaavaan valmentajaan!

  2. Tsemppiä hurjasti projektiisi :)<3 Mulla oli 6kk salin kautta PT, mutta…parempikin ehkä ois voinut olla 😀 tämän vuoden oon tehnyt itse suunnittelemalla 2-jakoisella 4krt viikkoon, joista jälkimmäiset volyymipainotteisesti. Mä oon katsastanut omat tekniikat veljellänni kuntoon, jos asuisi samlla paikkakunnalla, palkkaisin sen PT:kseni, mutta harmi että näin ei oo ja hänelläkin on toinen päivätyö.
    Haluaisin kehitykseni kannalta hyvän valmentajan, mutta sama homma, kuin ylemmällä kommentoijalla, mitä jos rahat menee hukkaan ja valmennus ei olekaan sitä mitä tahtoisin. Monia eri valmennuksia olen netin kautta katsonut, mutta ilman suositteluja on vähän riskiä :/

  3. Tsemppiä hurjasti projektiin, eikä todellakaan kyllästytä, kertoile niin paljon, kuin ikinä vaan jaksat :).

    Itsellä jo reilu puoli vuotta takana ihan todella huippu pt:n kanssa. Valmentajalla todellakin on väliä! Ja erot tietotaidossa ja työhön sitoutumisessa huimia.

    Mukavaa juhannusta 🙂

  4. Mulla on vain pt:n tekemät ohjelmat, ei siis käy salilla mukana mikä on harmi koska joissain liikkeissä en ole varma onko liikerata oikein, aika niukasti meidän salilla peilejä mistä voisi tarkkailla. Mutta tuloksia silti näkyy ja treeniohjelma vaihtu just äsken. : ) Nyt about 4kk treenaillu hänen ohjelmillaan. Nelijakoisella ohjelmalla mennään ja salia siis 4krt viikossa ja lisäksi muutama aamulenkki (kävely-/hölkkä). Näin vaan on neljässä kuukaudessa -6kg normaalipainon sisällä vaikka lipsumisia on tullut PALJON.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta