Puolimaraton takana

Moikka!
Käytiin siskon kanssa eilen juoksulenkillä ja ajatuksena oli vetää viimeinen pitkä ja väsyttävä lenkki ennen Helsinki City Runia. Alunperin suunnittelimme 15km lenkkiä, mutta 15km jälkeen riitti vielä energiaa, joten jatkoimme juoksua. Yhdessä vaiheessa eksyimme ja lopulta 18km kohdalla päätimme vetää samantien testimielessä puolimaratonin. Lopussa verensokeri oli niin alhaalla, että juoksu oli aika tahmea ja hidasta, mutta saatiin kuitenkin puolikas loppuun, jes! Aikaa meni 2h24min, eli ei kovin hyvä aika, mutta HCR:ään tavoite on alle 2h20min ja joskus tulen vielä juoksemaan puolikkaan kahteen tuntiin!! 🙂 Tuli huomattua, että pääsen kyllä mihin tahansa tavoitteeseen tahansa, jos vain niin tahdon! Juoksin vielä kuukausi sitten noin 4-5km lenkkejä ja nopeasti jaksoin jo 21,1km! Eli suosittelen kaikille vain rohkeasti kokeilemaan rajojaan, kyllä sitä jaksaa pidempiä lenkkejä, jos haluaa. Sitä helposti ajattelee, että oma kunto ei kestä, mutta mistä sitä tietää ennen kuin kokeilee? 🙂

Ostin uudet juoksutrikoot Sportiasta

Tankkaus tulee olemaan todella tärkeässä roolissa HCR:ssa ja pitää muistaa ottaa taskuun glukoosipastilleja, jos verensokeri pääsee laskemaan liikaa. Nyt on todella helpottunut olo, että tiedän jaksavani puolimaratonin, mutta toisaalta on myös jotenkin tyhjä olo. Yksi liikuntatavoite elämässä on suoritettu, mitä seuraavaksi? Maratonille aion osallistua ensi vuonna, mutta lähitulevaisuudessa ei ole mitään konkreettista tavoitetta. Pitää keksiä jotain!

Oon tosi tosi tosi iloinen tosta puolikkaasta, mutta oon myös tosi iloinen siitä, että mulla taitaa oikeasti olla hyvä kunto. Kävin lääkärissä tällä viikolla ja siellä mitattiin verenpaine. Lääkäri kysyi olenko urheilija, kun leposyke oli 55, jess!! 🙂 Ilmeisesti normaali leposyke on 60->, eli leposykkeeni mukaan kuntoni on hyvä. 🙂 Vaikka olen laihduttanut ja treenannut pitkälti ulkonäön takia, on kuitenkin terveys ollut aina nro 1! On siis ihanaa kuulla, että entisellä lihapullalla on oikeasti hyvä kunto! 🙂 Ulkopuolisten on varmaan vaikea ymmärtää miksi pidän jotain puolimaratonia isona asiana, what’s the big deal, mutta en olisi ikinä ylipainoisena kuvitellut suoriutuvani siitä, vaikka silloinkin liikuin jonkin verran. Ihminen voi todella muuttua ja itse olen ainakin tehnyt ihan 360 muutoksen.

Liikuntasaldo 15-21.4 vko 16 
Ma: Sali  2h
Ti: Juoksulenkki 40min (6,7km), sali 1,5h
Ke: Juoksulenkki 46min (7km)
To: SatsYoga 55min
Pe: Juoksulenkki (65min) 10km
La: Juoksulenkki 2h24min (puolimaraton 21,1km), kävelylenkki 60min
Su: Juoksulenkki 45min (6,55km)

Seuraavat 2vko ennen HCR:ää luvassa lyhyitä noin 6-8km juoksulenkkejä sekä paljon kehonhuoltoa. Kaipaan hirveästi esimerkiksi bodypumpia, mutta en viitsi mennä rikkomaan itseäni ennen HCR:ää, nyyh… Sen jälkeen sitten! 🙂

Päivän motivaatiovideo – check out that ass!

 

pipari

14 vastausta artikkeliin “Puolimaraton takana”

  1. Tuo suoritus on kyllä konkreettinen todiste siitä, että olet todella tehnyt paljon töitä kuntosi eteen. Hieno saavutus! Itse en tällä hetkellä voisi kuvitellakaan pystyväni juoksemaan tuollaista matkaa, jo pari kilometriä juoksua taitaisi olla liikaa. Tiedän, että siihen pystyy kun vain tekee sen eteen töitä. On vain niin vaikeaa nostaa kuntoilu ja terveellinen ruokavalio ykkössijalle elämässä (minkä se oikeasti vaatisi, että saisi tuloksia aikaan) siksi nostankin sinulle hattua. Ja on muutes mukava lukea näitä postauksia, joissa iloitset saavutuksistasi.

    • Kiitos, kiitos! 🙂 Omista saavutuksista pitää ehdottomasti olla ylpeä! 🙂

      Juoksussa kehittyy todella nopeasti, kerta kerralta jaksaa juosta kevyemmin ja pidempään. Kannattaa yrittää!

  2. Mahtava juoksusuoritus. Itsestä ei kyllä ole juoksijaksi, ainakaan pidempien matkojen. Ei ole koskaan ollut, eikä varmaan tule olemaankaan. 🙂 Peukku sulle!

    🙂

  3. huikee suoritus! itsekin olen huomannut salitreenin tehneen tehtävänsä, sillä kehitystä verrattaen viime syksyyn on tapahtunut. painelen vielä itse max 5-7 kilsan lenkkejä, mutta en ole niiden jälkeen enää punainen kuin paloauto ja henkihieverissä hapen puutteesta 😀 entisenä sohvaperunana en olisi uskonut koskaan sanovani tätä, mutta liikunnasta on tullut elinehto!

    • Crossfitin maailmanmestarin Mikko Salon leposyke on 31 :DD ja normaalin ihmisen leposyke vaihtelee välillä n. 45-80.

  4. Onnea suorituksesta! Paljonko maksoi nuo juoksuhousut? Tarvitsisin itsekin uudet, mutta koska tavoitteena on laihtua vielä n. 15 kiloa en hirveästi vielä tässä vaiheessa sijoittais.. mutta mutta.. kyllähän urheiluvaatteet tsemppaa kivasti 😀

    • Juoksutrikoot maksoivat 39,95e. 🙂 Esim Stadiumista saa Socin trikoot 30 eurolla. Juoksuvaatteet toki tsemppaavat, mutta oikeasti ne vaikuttavat myös juoksusuoritukseen. 🙂

  5. en ymmärrä, miksi jätät kommentteja julkaisematta? olin kommentoinut siitä ahmimis postauksesta, että miksi poistit sen? olisi ollut kiva lukea vastauksiasi, jos siis olisit vastannut kommentteihisi. sinulla on mahtava blogi, mutta en vain ymmärrä mikset voi julkaista kommentteja/ edes kertoa syytä miksi poistit postauksen ja et vastaile kommentteihin. enkä tarkoita tätä pahalla:)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta