Loppu herkkulakolle

Moikka!
Olin herkkulakossa 1.1-3.4, mutta päätin lopettaa herkkulakon, koska siinä ei tuntunut olevan enää mitään järkeä. Syy miksi alunperin aloitin herkkulakon oli se, että minulla toimii nollatoleranssi parhaiten herkuttelun suhteen ja säästyinkin monilta turhilta kaloreilta ja mättöpäiviltä herkkulakon vuoksi. Olin kuitenkin asettanut liian pitkän tavoitteen herkkulakolle (29.5 asti), joten mielitekoja alkoi syntymään vähitellen. Aloin kiertämään herkkulakkoa ja kyllähän läski tosiaan keinot keksii, sillä mätin esimerkiksi mysli- ja protskupatukoita hirveitä määriä. Päätin, että on parempi sallia itselleen oikeat herkut, kuin syödä niiden vastikkeita päättömästi. Mitäs sitten tapahtui? Olen syönyt monta päivää putkeen herkkuja ja oikein odotan aamulla, että illalla voisi istua sohvalle katsomaan leffoja Netflixista ja syödä Alepasta ostettuja herkkuja. Onneksi minun ei sentään tee mieli sipsejä, ne suorastaan etovat minua. Voin maistaa muutaman, mutta samantien tulee mielikuva tukkoisesta olosta, jonka saa aikaan liiallisen rasvan, hiilareiden ja suolan yhdistelmä. Suklaa, irtokarkit ja jäätelö ovat kuitenkin sellaisia asioita, joita en pysty olla ajattelematta mmm…. Olen menossa tällä viikolla laivalle ja arvatkaa kuka odottaa laivan buffettia. _o/ Minä, minä, minä!! Mulla ei ole mitään ongelmaa syödä jotain 7000kcal päivässä ja olen laskenut, että saisin aika monta tuntia liikuntaa harrastaa päivässä, jotta tilanne olisi plus miinus nolla. Onneksi en joka päivä sorru tuollaisiin ylilyönteihin, mutta jos syön vaikka 500g irtokarkkeja (n.400kcal/100g) eli n.2000 kcal, saan juosta n. 26,5km lenkin, jotta kulutan ylimääräiset kalorit. On siis turha edes uneksia jostain kalorivajeesta minun kohdallani! Minulla meni niin hyvin tammi- ja helmikuu, mutta nyt on mennyt suoraan sanottuna ihan läskiksi. Kiitos siitä, että pidän liikunnasta ja treenaan säännöllisesti, koska muuten paisuisin samantien takaisin vanhoihin mittoihin. Täytyisi vaan päästä tästä sokerikoukusta irti, jotta saan ylimääräiset nesteet kiertoon, turvotuksen pois ja kevyen fiiliksen takaisin… mutta vasta laivareissun jälkeen. 😀

Jotta tämä postaus ei olisi pelkkää tekstiä, räpsin kuvan uudesta New Yorkerista ostamastani topista. Tykästyin siihen niin paljon, että ostin saman myöhemmin myös valkoisena. 🙂 New Yorkerin valikoima ei muuten ollut minun makuuni, mutta eiköhän joka liikkeestä löydy omat helmensä.

Kuvittelin vasaran jäätelötötteröksi

Liikuntasaldo 1-7.4 vko 14
Ma: Juoksulenkki 1h54min (17km)
Ti: Juoksulenkki 1h12min (10,4km)
Ke: – 
To: Bodypump 55min
Pe: Pyöräily 45min
La: Bodypump 55min, pyöräily 1h10min, juoksulenkki 2h2min (18,08km)
Su:

pipari

14 vastausta artikkeliin “Loppu herkkulakolle”

  1. Ah, ”ihanaa” kuulla, että jollain on samantapaisia ongelmia kuin itsellä. Viime aikoina mennyt tämä ruoan syöminen ihan överiksi. 🙁 Minulle ei myöskään tuota mitään ongelmaa syödä n.5000 kaloria päivässä ja nyt ollaan menty taas jo viikon verran aivan överikaloreilla päivittäin. Joku roti tähän hommaan pitäisi saada. Itse liikun siis myös paljon, päivittäin, mutta olen silti onnistunut tässä viimeisten kuukausien aikana näiden mättäämisten takia paisumaan suurinpiirtein viisi kiloa. Ei muuten, mutta juuri kun olin päässyt eroon noista ylimääräisistä makkaroista. 😀 Tarvitsisin todellakin jotain ylimääräistä tsemppiä, että pääsisi tästä koukusta taas irti ja saisi sen kevyen olon takaisin. Koska ei sitä ole sitten vaikea ylläpitää, kun ensin vain saisi tämän putken katki. Tulipa pitkä vuodatus omista asioistani nyt tähän. 😀 Mutta hyvää laivareissua ja sitten tsemppiä sokerikoukusta irti pääsemiseen. 🙂

    • Höh, onpa ikävää, että säkin oot sokerikoukussa! 🙁 Mä lihon helposti 5kg viikossa, esim lomamatkoilla. Onneksi ylimääräiset nesteet saa aika helposti pois, mutta onhan se masentavaa. Mun täytyy meidän molempien takia tsempata heti laivareissun jälkeen ja ottaa itteeni niskasta kiinni!!! Korvaan herkut vaikka hedelmillä, vaikka se ei tod ole sama asia! Jotain on kuitenkin tehtävä, koska herkuttelu ei ole terveellistä, mikäli sitä tapahtuu joka päivä suurissa määrissä!

  2. Joo ei liikunta kyllä valitettavasti laihduta. Kyllä herkutella saakin ja se pitää sillon tehdä hyvällä omallatunnolla. Kieltäytymisestä valitettavasti seuraa helposti turhankin suuret överit… 🙁

  3. Mun on pakko pitää tietynlaista nollatoleranssia, tai muuten herkuttelen jokapäivä. Sallin toki viikottaiset herkut tai muuten tulisin hulluksi 😀 Viikot pyrin syömään terveellisesti. Jos syön yhden karkin, otan toisen, kolmannen…

    • Mulla on sama juttu, että makuun kun pääsee niin sitten ei näy loppua. Ehkä lauantain karkkipäivä toimisi mulla. 😮

  4. Kuulostaa liiankin tutulta, eli kohtalotovereita löytyy. Itse olen kohta puoli vuotta treenaillut pt:n kanssa, ja noudattanut (kutakuinkin) hänen laatimaansa ruokavaliota. Vihdoin sain aikaiseksi käydä ostamassa myös kromitabletteja, ne kun kuulema poistavat makean himoa. Tiedä sitten onko lumevaikutusta vaiko totta, mutta makeannälkäni on hiljalleen kadonnut. Pt:ni mukaan kromin vaikutuksen alkamiseen kestää parisen viikkoa, mutta suosittelen ehdottomasti. Ei pitäisi sisältää mitään ylimääräisiä aineita, ja luontaistuotekaupassa kertovat varmasti lisää :).

    Itselläni olen huomannut myös sen, että kun kerran annan pikkusormen, niin sen jälkeen ei riitä, että menee koko käsi, vaan koko tyttö on sitten kyllä niin makeakoukussa, että oksat pois :D. Heti kun pääsee makean makuun pitkänkin tauon jälkeen, niin ei osaakaan muuta kuin herkkuja ajatella.

    Vaikka itse olenkin normaalipainoinen, eikä periaatteessa tarvetta pt:lle olisi (kropan suhteen), niin pidän hänestä kynsin hampain kiinni siihen asti, että löydän edes hieman normaalimman suhtautumisen ruokaan, ja pääsisin eroon övereistä. Ihmettä odotellessa 😉

    Tsemppiä, motivoit paljon 🙂 Ja olet jo nyt upean näköinen. Ihanaa kevään jatkoa 🙂 !

    • Moikka! Olen syönyt kromia kuuriluonteisesti, mutta ei harmikseni toiminut minulla. Pt:sta kannattaa todella pitää kiinni! Tämän olen huomannut, kun olen seurannut poikaystävän urakkaa pt:nsa kanssa. Itse kaipaisin tällä hetkellä pikemminkin mentaalivalmennusta ja minun on pitänytkin googlettaa asia tarkemmin.

      Aurinkoista kevättä! 🙂

  5. Jos keinomakeuttajat ei pelota, niin sokerittomasta mehukeitosta tai funlightista yhdessä liivatteen tai agar-agarin kanssa saa tehtyä kevyttä ja makeaa hyytelöä, jossa kaloreita ei ole nimeksikään. Omaan herkkuhimoon ainakin toimii. Maku paranee entisestään, jos päälle laittaa hieman esim. vaahtoutuvaa vanilijakastiketta, eivätkä kalorit silloinkaan nouse yli sadan. 🙂

    • Jos mun tekee vähän mieli jotain makeaa, niin silloin tuollaiset jutut voivat toimia. MUTTA sitten kun oikeasti tekee mieli makeeta, niin mikään muu kuin ehta sokeri ei kelpaa! 😀

  6. Toinen sokerihiiri ilmoittautuu, valitettavasti. Treenaan kans säännöllisesti ja vartaloni on hoikka, mistä saankin aina välillä kuulla kommentteja tyyliin: ”sinä voit syyä ihan huoletta mitä vaan, ku oot noin laiha” Joo terve, ei kyllä pidä paikkaansa. Kyllä mun kropassa näkyy ihan jokainen ylimääräinen kalori mitä syön ja mielitekoja vastaan saan taistella lähes joka päivä! Jos saisin ihan vapaasti valita niin eläisin varmaan pelkällä suklaalla. Ja sitten kun saan sen kuuluisan herkkutteluvaihteen päälle, niin ei sitä ihan helpolla pois saa. Ja voi sitä morkkiksen määrää sen jälkeen -.- Poikakaverikin kommentoi tätä mun tapaa tosi nuivasti, ja kovasti ihmettelee miksen voi herkutella vain kohtuudella. Mutta kun se kohtuus ei riitä, se ei toimi mulla. Jos herkuttelen, haluan herkutella sitten kunnolla, niin kauan että melkein oksennus tulee. Ei kuulosta kovin terveeltä, mutta minkä se sokerihiiri luonteelleen voi. 🙂

    • Kuulostaa liian tutulta, itsekin syön niin kauan, kunnes maha melkein halkeaa. :/ Vaikka olisi hoikka, niin ei ahmiminen sili ole terveellistä henkisesti tai fyysisesti.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta