Liikunnallinen lauantai

Moi!
Pahoittelut huonosta päivitystahdista, mutta mulla on kone sökönä (näyttö väreilee ja kuumenee), enkä jaksa miniläppärillä datailla. Tätä postausta kirjoitan ennen nukkumaanmenoa sängyssä puhelimella ja käyhän se näinkin, tosin aika hitaasti. Olo on nyt hieman kuumeinen ja kroppa käy ylikierroksilla, koska olen liikkunut tänään poikkeuksellisen paljon. Onneksi poikaystävä hieroi minut kevyesti ja huomenna pidän lepopäivän, jotta pääsen palautumaan kunnolla. Tosiaan aamulla pyöräilin bodypumpiin ja oli tosi kiva saada pyöräillessä kunnon alkulämpö, ettei kylmiltään tarvinnut pumppailla. Iltapäivällä pyöräilin äidilleni ja mentiin siskon kanssa 18km juoksulenkille. Aikaa meni 2h2min, eli aika kevyttä juoksua, mutta reitillä oli aika paljon jäisiä kohtia, mikä hidastaa tietenkin tahtia hieman. Jaksoin päivän liikunnat yllätävän hyvin, eikä minun ollut edes tarkoitus urheilla näin paljon, mutta nyt jälkeenpäin olen ihan puhki. Olen syönyt viimeisen parin päivän aikana niin paljon herkkuja, että tankkauspuoli oli ainakin kunnossa! Tuosta tuli mieleen, että ajattelin kirjoittaa ahmimisesta oman postauksensa, mutta täytyy ensin kerätä rohkeutta sen kirjoittamiseen!

pipari

8 vastausta artikkeliin “Liikunnallinen lauantai”

  1. Ois mukava kuulla sunkin kokemuksia tuosta ahmimisesta… Itsellä kun se ei ehkä ihan siihem ole lueteltavissa (joskus vaan pimenee päässä ja sillon mätetään eikä loppua näy > kamala morkkis) mutta on aina kuitenkin helpottavaa lukea että jollakin muullakin saattaa olla tätä, vakavampaakin, eikä silti maailma lopu siihen.

    • Haluaisin kirjoittaa aiheesta, koska uskon sen tuovan toivoa ja tukea myös muille. Ahmiminen on ollut aina osa elämääni, mutta nykyään pystyn ainakin osittain sitä kontrolloimaan.

  2. Tää kysymys voi kuulostaa vähän hullulta mutta mä olen miettinyt ihmisiä jotka liikkuu samana päivänä monta kertaa. Esim. aamulla joku hikiliikuntatunti, sitten päivällä juoksulenkki ja illalla vielä jotain muuta niin käykö ne sitten aina hikiliikunnan jälkeen suihkussa? Eli tässä tapauksessa kolme kertaa päivässä? Vai onko hikisenä koko päivän? 😀

    • Lol! 😀 Mä kävin pikasuihkussa pumpin jälkeen, etten tuu kipeeks hiestä ja vaihdoin myös vaatteet. Aina en käy suihkussa välissä, jos en ole hionnut paljon.

  3. Sulla oli oikein superlauantai! Vau! Mun 15 km juoksulenkki (LA) ja 1,5 h (rauhallinen) kävely + 30 min (reipas) juoksu (SU) jäivät nyt vähän kalpeeks sun treeneille. Mutta toki olen tyytyväinen myös omaan suoritukseeni 🙂 Ja iso peukku tolle sun postausidealle! Oot niin rohkee Pipru, kun puhut asiasta ääneen omilla kasvoillas! Meitä vertaistukea kaipaavia on varmasti lukuisia!

    T. Se yks amis 😉

  4. Itsekin olen kamppaillut ahmimisen kanssa aika vahvasti viimeiset viisi vuotta. Nyt alkaa jo onneksi näyttää siltä, että olen saanut ongelmani kuriin. Annan itselleni luvan syöpötellä kerran viikossa, mutta muina päivinä syön kunnollista, ravitsevaa ruokaa. Painoakin on lähtenyt jo kohta viitisen kiloa! 🙂

    Olen itse huomannut, että liikunta on yksi parhaimpia keinoja hillitä ahmimista. Ennen urheilua kun ei todellakaan tee mieli syödä mitään epäterveellistä, muutenhan koko treeni olisi paitsi tavallaan turhaa myös todella raskasta. Liikunnan jälkeen taas on niin euforioissa, ettei tulisi mieleenkään mätätä mitään! Tiedän, todella tyhmän kuuloista mutta tämä oikeasti vaan toimii!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta