Viikon liikunnat

Helou! Nyt on viikon treenit takana ja voi rentoutua sohvalla katsoen Subin Sinkkulaiva -ohjelmaa. En tiedä miksi katson tuollaista shittiä, mutta ehkä olen vain utelias? Nojoo anyways olen todella tyytyväinen tämän viikon treeneihin, on tullut juostua ja tehty myös punttia. Kävin tänään kokeilemassa uuden LesMills BodyPump -ohjelman ja ainakin näin ensimmäisen kerran jälkeen tuli ihan hyvä fiilis uudistuksesta! 3kk ohjelmanvaihtoväli tuntuu mielestäni liian pitkältä ja olisinkin parempi, jos ohjelmia vaihdettaisiin tai mixattaisiin vaikka kahden kuukauden välein. Nyt onkin kiva käydä pumppailemassa, kun saa vaihtelua ja aktivoitua lihaksia eri tavalla.

Ensi viikolla suunnitelmissa olisi juoksulenkkejä, bodybalancea, pumppia ja crosstrainingia. Jälkimmäistä odotan todella paljon ja toivonkin siitä tulevan uusi lempparituntini. 🙂 Lähiviikkoina täytyy myös käydä testaamassa joogaa vuosien tauon jälkeen ja saa nähdä lämpeänkö sille vieläkään. Kävin jokin aika sitten yogalates tunnilla ja se ainakin tuntui tylsältä, mutta ymmärrän kuitenkin, että olisi tärkeää käydä kehonhuoltotunneilla. Täytyy vaan löytää se oma juttu ja riippuu tietenkin myös paljon ohjaajasta millaisen fiiliksen tunnista saa.

Pumpin jälkeen

Liikuntasaldo 18-24.3 vko 12

Ma: Sauvakävely 45min (4,9km)
Ti: Sali 60min
Ke: Sali 60min
To:
Pe: Juoksulenkki 52min (7,7km)
La: Juoksulenkki 72min (10,6km)
Su: BodyPump 55min

Mä alan nyt lisäämään noihin juoksulenkkeihin myös kilsamäärät, jotta voin itse seurata lenkkimatkoja ennen Helsinki City Runia. 🙂

pipari

7 vastausta artikkeliin “Viikon liikunnat”

  1. Mulla on ollut samanlainen suhtautuminen joogaan, olen todella nopeasti pitkästyvä tyyppi, sellainen malttamaton ja nopeatempinen. Sitten kun tajusin että hetkittäinen hiljentyminen ja rauhottuminen on oikeesti juuri se mitä tarvitsen, on joogatunnitkin maistuneet 🙂

  2. osaisitko neuvoa miten sais nesteet liikkeelle? inhottavaa tmmönen pöhö!

    • Mitä oot syöny/juonut?
      Saat nopeasti nesteet kiertoon ja muutaman kilon sitä kautta tiputettua muutamassa päivässä, kun:
      -Juot vettä n. 4l/pvä
      -Vältät SUOLAA ja huonoa (tyydyttynyttä) RASVAA
      -Syöt runsaasti kasviksia
      -Syö runsaasti marjoja
      -Hedelmiä maltilla
      -Ei ollenkaan vaaleita viljoja
      -Täysjyväviljoja maltilla
      -Pari rkl oliiviöljyä/pvä
      -Paljon proteiinia kevyistä lähteistä (ei lihaa)
      -Tee aerobista hikiliikuntaa (esim. juoksu)

      Vedät kalorit alas, noin -500kcal vaje. Ei ole yhdentekevää mistä kalorit tulevan, vaan kalorien pitää tulla puhtaista ja mahd. luonnollisista lähteistä!

  3. Oman vinkkini kertoisin, nimittäin vaihda pöytäsuola (natriumkloridi) vuorisuolaan! meillä asiakkaille ensimmäisenä tarjoamme suolaa kun haluavat nesteet liikkeelle. Moni tullut tyytyväisenä hakemaan uutta suolapussia 😉 Oikeanlainen suola nimittäin juuri poistaa nesteitä ja sitä voi käyttää ”säästelemättä”, kuitenkaan nyt liikaa lotrailematta. Siinä mineraalipitoisuudet on kunnossa, tietysti jodia tulisi ajoittain saada muualta eli puhdistamattomasta merisuolasta. Keho tarttee oikeanlaisia suoloja!!

  4. Hups, jäi lause kesken eli keho tarvitsee oikeanlaisia suoloja varsinkin silloin kun juo paljon.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta