Confused

Moikka!
Olen viime aikoina ollut todella mietteliäs liikkumiseni suhteen, enkä oikein tiedä mitä tekisin. Rakastan käydä ryhmäliikuntatunneilla, mutta ne eivät muokkaa kehoani haluamaani suuntaan. Saan toki parannettua aerobista kuntoani ja kiinteydyn pikku hiljaa, mutta jumppatunneilla en saa kasvatettua lihasmassaa haluamallani tavalla. Jatkuvalla jumppaamisella olen myös saanut itseni totaalisen jumiin ja treenikertoja pitäisikin vähentää neljään tehokkaaseen salitreeniin ja siihen päälle muutama lyhyt aerobinen treeni. Harmi vaan, että sali ei inspaa sillä tavalla kuin pitäisi, enkä muutenkaan saa salilla edes hikeä kunnolla pintaan. Meidän kellarisali on muutenkin ihan tyhmä, kun siellä ei voi esimerkiksi hyppiä, enkä tykkää treenata salin puolella Satsilla. On ihanaa lähteä jumppatunneilta hiestä märkänä, koska silloin tuntee oikeasti tehneenä jotain ja olo on raukea. Ärsyttää, että salitreeni on periaatteessa ainoa järkevä vaihtoehto minulle ottaen huomioon tavoitteeni, mutta onko järkeä tehdä sellaista liikuntaa monta kertaa viikossa, joka ei inspaa niin paljon? Tiedän, etten myöskään tule saamaan super bootya kyykkäämällä 20kg tangolla bodypumpissa tai käymällä spinningissä, mutta saanko tuloksia salillakaan, jos en anna siellä kaikkea? Blaah, ärsyttävää olla kliseinen nainen, joka vain jumppaa ja sitten ihmettelee, kun ei lihasmassa kasva, vaikka käy ”treenaamassa”. Olishan se ihan ok, jos liikkuisin pelkästään terveydellisistä syistä, mutta kun haluan lihasta… Huoh! On tää vaikeeta! 😀

Kuva lainattu

Voi kun saisin itselleni pt:ksi jonkun Elina Tervon tyyppisen energiapommin, joka on a)nainen b)about saman ikäinen kuin minä c)motivoiva jo omalla olemuksellaan ja vartalollaan. Tuntuu, että tarvitsisin toisen naisen tsemppariksi, joka pystyisi samaistumaan ongelmiini paremmin ja josta voisin ottaa esimerkkiä. Jumppatunneilla on kiva kilpailla muiden naisten kanssa ja sellainen ympäristö motivoi minua eniten ylittämään itseni. Pyrin suunnittelemaan treenini kevään aikana siten, että kävisin viikossa 2x salilla, 3x jumpassa + juoksulenkit ennen Helsinki City Runia. Täytyy myös käydä kehonhuoltotunneilla aina, kun mahdollista!

Kuva lainattu elinatervo.com

Kuva lainattu

Mun auto meni rikki ja siihen asti, kunnes se saadaan kuntoon, mun täytyy kävellä joka paikkaan. 😀 Mä en voi sietää julkisia, joten mielummin kävelen, kuin käytän niitä. Mulla tulee ihan eräjorma fiilis, kun vuoraan itseni lämpimillä vaatteilla ja eilen kävin ruokakaupassa REPUN kanssa. 😀 Mun mielestä reput on aika kauheita, mutta onhan ne tosi käteviä ja selkäystävällisiä. Mun pitäis alkaa kattelemaan pyörääkin pikku hiljaa, koska lumet alkaa sulamaan ja nytkin jo näkee paljon pyöräilijöitä. En vaan tiedä tulenko löytämään mistään valkoista tai pinkkiä retropyörää, jossa on vähintään kolme vaihdetta.

Hyötyliikuntaa ja musat korvilla

Salilla rääkkäämässä takareisiä

pipari

23 vastausta artikkeliin “Confused”

  1. Eikös Elina Tervo tarjoa itsekin personal trainer palveluita? Mitäs jos pyytäisit hänet sun pt:ksi (jos se on sulle taloudellisesti mahdollista)? Silloin sait sen motivaattorin, jota kaipaisit 🙂 Elina on kyllä upeassa kunnossa! Tsemppiä treenaamiseen 🙂

  2. I feel you!! Oon niin samassa pisteessä; olen hoikka ja kiinteä, mutta olen näyttänyt samalta viimeiset 5 vuotta. Treeniä tulee n. 6 päivää viikossa, jopa 9 tuntia yhteensä… Hmmm, voisko johtua viiden vuoden SAMANLAISESTA treenistä… 😀

    • eikä!!! 😀 Nyt kyllä suunnittelet sun treenaamises ihan uusiks ja pidät myös lepoa!! Hukkaat aikaas, ihan ku mäkin. 🙂

  3. Vuosia ja vuosia kävin näissä bodypumpeissa ym. ryhmäliikuntatunneilla, kunnes viimeinkin tajusin, että se on täysin turhaa. Vaihdoin pelkkään kahvakuulaan ja olen nyt matkalla kohti parempaa. 😀 Huomasin myös, että laatu korvaa määrän. Nyt käytän Motivukselle ostetun ajan loppuun ja toivon mukaan siirryn muualle treenaamaan vähän rankemmin.

    • Mä en usko, että pumpissa käyminen on turhaa, mutta ei se myöskään vie kohti niitä esteettisiä tavoitteita, joita mulla on. Jumpissa käyminen tai liikunta ylipäänsä ei ole koskaan turhaa! 🙂 Muttajoo, ymmärrän pointtisi. Kahvakuula on kyllä jees!

  4. oletko ajatellut vaihtavasi salia ja ryhmäliikuntaa crossfittiin? siinä yhdistyvät aerobinen liikunta ja lihaskuntoharjoittelu. Siinä oppii myös kehon hallintaa ja hahmotusta. Tuloksia saa todella nopeasti esiin. nimimerkillä kokemusta on! kolme kuukautta olen ny crossfittiä treenannut ja tulokset on huikeita. suosittelen ainaki, että käyt ilmaisella esittely tunnilla!

    • Oon miettiny ja Satsillakin tarjotaan CrossTraining tuntia, johon ajattelin mennä ensi viikolla. Crossfit voisi toimia mulla hyvin. 🙂

  5. Moikka Pipari!

    Mä ajattelin about reilu vuosi sitten salista ihan samaa; että onpa tylsää ja ei ole mua varten. No, mun poikaystävä teki mulle ohjelman ja suunniteltiin liikkeitä mitä teen. Tulos vuoden kuluttua, että booty kasvanut aikas kiitettävästi ja lihas muokkaantunut tasaisesti ympäri kroppaa. Suurin muutos tosiaan jaloissa ja etenkin pepussa, joka pyöristynyt. Ja mikä parasta, saleilu on mun mielesä nykyään ihan huippua! 🙂

    Eli suosittelen salilla käyntiä kunnon ohjelman kanssa. Kun liikkeet tekee täysillä ja viimeiseen asti, niin voin kertoa että hiki lentää ja tuloksia tulee! Tsemppiä kovasti ja mukavaa kevättä 🙂

  6. Kyllä mä ainaki saan salilla hien pintaan kun on tarpeeksi painoja ja joutuu tekemään niiden eteen töitä että ne saa ylös sieltä + otan aina juoksu-/crossarispurtin loppuun ja sillä saa kivan pikkuhien aikaiseksi loppuun. : )

    • Mä teen koko ajan niin isoilla painoilla, kuin pystyn ja viimeiset toiston pystyn hädin tuskin tekemään. Pidän myös max 60sek tauot sarjojen välissä. En vaan hikoo, kun taas poikaystävä saa nopeesti hien pintaan.

      Jumppatunneilla saan nopeesti hien pintaan.

  7. Kyllä mä oon saanut muokattua mun kroppaa ihan sillä, että olen käynyt ryhmäliikunta tunneilla. podypumppi on ihan lemppari, ja sillä oon saanut kyllä tosissaan muotoa jalkoihin, pakaroihin ja yläkroppaan. Olen vaan ladannut painoja paljon. Kyllä mulla on ainakin lihakset kasvaneet sen avulla tosissaan.

    • Siis kyllä mäkin oon saanu muokattua kroppaani jumpissa, mutta ei body pumpista saa fitnesskroppaa tai super bootya. Toistoja on aivan liikaa, liian kevyillä painoilla.

  8. Erikoista ettet saa salilla hikee pintaan, mut ryhmäliikunta tunneilla saat. Mä hikoan paljon, niin salilla kuin ryhmäliikunta tunneillakin. Monesti tuntuu, että salilla jopa enemmän, koska se on monesti rankempaakin, kuin pelkkä jumppaaminen.

    • Nii en osaa sanoo miksi. Jumpissa syke pysyy koko ajan ylhäällä, kun taas salilla syke laskee helposti, kun vaihtaa liikettä tms. Salilla en varmaankaan anna kaikkea, kun taas jumpissa saan itsestäni enemmän irti.

  9. Höh, mulla taas on päinvastoin:( Rakastan salilla käymistä ja selvästi on lihakset kasvanu jopa melko isoiksi esimerkiksi käsissä ja pyllyssä. Selkään on tullu hiukan lihaserottuvuutta kans ja vatsalihaksetkin tuntuu enemmän kun ikinä (oon hiukan päälle vuoden käynyt salilla aktiivisesti).

    MUTTA. Ne lihakset ei näy tän törkeen rasvakerroksen alta mihinkään, kun mua ei YHTÄÄN, ei YHTÄÄN nappaa ryhmäliikunnat, ei juokseminen, ei mikään tämmönen rasvanpolttoreenaaminen…:( Happikii loppuu heti ku on 200 m saanu juostua…:(

    Se on ihanan motivoivaa, kun jaksaa salilla nostaa isompia painoja kun ennen. Ja kun huomaa, että monet naiset tekee paljon pienemmillä painoilla, kun ite, vaikka he treenaakin tosissaan. Sillon tuntuu, että on siitä salilla huhkimisesta jotain hyötyäkin ollut!:)

    • Mäkin tykkäsin ennen käydä salilla, jumppatunneilla aloin käymään vasta viime syksynä. Muuton jälkeen jouduin vaihtamaan salia ja nykyinen sali ei inspaa yhtään. Joskus en käynyt jumpissa, koska kunto ei kestänyt rääkkiä, onneksi nyt kestää. Saisinpa vaan motivaatiota sinne salillekin!

      Sä saisit varmaan rasvat alas ja lihakset näkyviin muuttamalla ruokavaliota. 🙂

  10. Tuttu juttu! Ryhmäliikuntatunnit ovat ensimmäinen liikuntamuoto, josta oon ikinä tykännyt ja on vaikea muuttaa treenaamista salipainotteisemmaksi, kun ei vain innostaisi :/ Salihistoriani alussa menin mielummin rapakuntoisena pomppimaan jumppiin, kuin salille koska koin sen tylsäksi. Aika pian huomasin myös polviongelmani ja menetin ennestään mielenkiintoa salia kohtaan, koska monet perinteiset liikkeet eivät minulle sovi. Monta vuotta olen hokenut, että en liiku ulkonäkösyistä vaan siksi, että se on hauskaa. Ja onhan se osaksi totta, mutta ihannekroppani on lihaksikkaampi ja timmimpi ja tiedän ettei sellaista saa jumpissa käymällä… En myöskään saa itselleni samaa hikeä pintaan salilla kuin jumpissa :<

  11. Heiiii! Tsekkaa http://www.curves.fi/, Liisa on mahtava PT!! Ihan huipputyyppi, kova piiskuri ja ollut fitness jutuissa mukana! Tällä hetkelläki treenaa kisoihin… Ota ihmeessä yhteyttä häneen niin saat oman ikäisen, ihanan tyypin ja osaavan ptn.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta