Rannetuet bodypumpiin

Moikka!
Tämä viikko on mennyt hyvin treenien puolesta ja olen saanut huomautuksia laihtumisesta. Jumpat ovat siis tuoneet uutta ärsykettä kropalle ja huomaan itsekin kiinteytyneeni. Toki koko kevään kestävä herkkulakkokaan ei varmasti ole tässä haitaksi ja tammikuu sujuikin ihan mukavasti. 😉 Vaikka treenit ovat tuntuneet ihan mahtavilta, olen muutamat viime kerrat tuntenut ns. hermotusta sormissa ja ranteissa bodypump -tunneilla. Poikaystävä suositteli ostamaan painonnostoon tarkoitut rannetuet ja löysin Everlastin pinkit rannesiteet Top-Sportista (9.90€). Paketin takana oli sitomisohjeet ja sain sidottua vähän niin ja näin, ainakin close enough! Siteet auttoivat huomattavasti etenkin ranteiden tukemisessa, mutta tunsin edelleen sormissa hermotusta. Poikaystävä lupasi hieroa käsiäni ja myös kylmä-kuuma vesihoidon pitäisi auttaa tähän vaivaan. BodyPumpissahan ei saisi käydä viikossa kolmea kertaa eteenpäin, koska muuten voi tulla esimerkiksi nivelvaivoja. Olen kuitenkin pitänyt kiinni siitä, etten käy kolmea kertaa enempää ja muut jumppatunnit ovat vastapainoksi enemmänkin aerobisia. En siis osaa sanoa syytä vaivoihini, mutta toivottavasti pääsen niistä eroon kokonaan, ainakin viimeistään sen jälkeen, kun olen pitänyt treeneistä ns. kevyen viikon.

Kovis

Ensi viikolla pääsen taas jumppaamaan viitenä päivänä ja käyn kokeilemassa myös muutamaa uutta lajia, tosi jännää! Bodybalance, yogalates ja hoopdance ovat minulle täysin uusia juttuja ja ovat enemmän kuin tervetulleita liikuntaohjelmaani. 🙂 Huomenna taidan aloittaa viikon aamuspinningilla ja lintsata koulusta, muahahhahaha!!!

Liikuntasaldo 28.1-3.2
Ma: SatsPowerStep 55min
Ti: SatsCorePulse 55min
Ke: BodyPump 30min, spinning 30min
To: –
Pe: BodyPump 55min
La:
Su: BodyPump 55min

pipari

9 vastausta artikkeliin “Rannetuet bodypumpiin”

  1. Bodypumpissa ei suositella käytävän kuin kerran, aivan maksimissaan kaksi kertaa!

    Ei ole MITÄÄN JÄRKEÄ tehdä prikulleen samaa (treenin kesto, toistomäärät, lihasryhmät samassa järjestyksessä) treeniä kolme kertaa viikossa. Kroppa tottuu siihen, eikä kehitystä tapahdu mihinkään suuntaan.

    Huhhuh, käy vaikka salilla mielummin.

    • Kannattaa kuunnella vaikka niitä SATS:n ohjaajien neuvoja 😉 Mm. sieltä suunnasta ohjeistetaan käymään kerran Pumpissa, maksimissaan kaksi. Eikä täysin samaa treeniä, tässä tapauksessa Pumpia ole hyvä tehdä peräkkäisinä treenikertoina.

      Bodypump kehittää lihaskestävyyttä ja on aerobista treeniä (avaimena pitkät sarjat), sieltä ei saa lihasvoimaa jota taas tulee salitreenistä (lyhyet sarjat, isommat painot). Treeniviikkosi on siis puhtaasti vain aerobista.

  2. Heippa. Minullakin samanlaisia ongelmia sormissa pumppitunnilla. Sormissä kihelmöi inhottavasti välillä :/

  3. Hih, rouhea väri on kyllä! Sitominen tosin on vähän pielessä, ainakin näyttää ihan liian löysältä 🙂 Nuo näyttää nyrkkeilyräteiltä enemmänkin kuin ihan rannetuilta? Saa niilläkin toki rannetta jäykistettyä, mutta ihanteellisemmat olisivat ihan oikeat rannetuet.

    Hurja treeniviikko sulla! Vielä kun löytäisi itsestäänkin sen rutistusvaihteen ja saisi kunnolla aikaiseksi.

  4. Minullakin tuntuu ranteissa, varsinkin ojentajien kanssa tangolla. Loppuillan sitten särkee. Painojakaan ei juuri voi vähentää, kun nytkin on vain 3,5 kg/pää.

  5. Heiii mistä oot löytänyt tollaset rannetuet? 🙂 Onko hyvät? Mulla käy nimittäin tosi pahasti penkki ja ranskis ranteisiin ja nykyisistä rannetuista ei oo hirveesti hyötyä.. Nuo näyttäis mun silmään paremmilta!

    • Top-Sportista. =) On ihan hyvät, kävin nopsasti ostamassa ennen tuntia, enkä löytänyt varsinaisia rannetukia, joten toimi noikin. =)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta