Aamujumppaa ja välipala töissä

Moikka! Tänään tein jotain ihan sairasta, koska heräsin klo 6.00 ja menin ensin 30min bodypump -tunnille ja sen jälkeen 30min spinningiin! Tämä ei välttämättä tunnu erikoiselta ihmisistä, jotka ovat tottunut liikkumaan aamuisin, mutta tämä oli minulle todella extremeä! 😀 En todellakaan ole mikään aamuihminen ja rakastan valvoa aamuneljään, mutta eilen olin niin fiksu, että menin jo klo 22.00 sänkyyn ja pakotin itseni uneen. Sain unta noin 6-7 tuntia, koska Nasu herätti minut muutaman kerran yön aikana, enkä saanut heti unen päästä kiinni. Näin yöllä painajaista, että missasin aamujumpat shoppailun takia, mutta onneksi se oli vain unta ja nousin reippaasti hyvissä ajoin. Oli hauskaa tehdä pump -ohjelmasta lyhyempi versio, jossa keskityttiin vain isoihin lihasryhmiin ja pääsin helposti treenin makuun jo niinkin lyhyessä ajassa. Pumpin jälkeen siirryttiin nopeasti viereiseen saliin ja lähdettiin spinnailemaan ja vaikka se olikin vain 30min tunti, tuntui se aamulla todella rankalta! Olin ihan poikki tuntien jälkeen ja fiilis oli aivan loistava!!! 🙂 Nyt istunkin tässä koneen edessä cappucinoa juoden ja alan kohta valmistautumaan koulupäivään ja siitä menen myöhemmin vielä töihin.

Olen tämän aamun miettinyt paljon sitä, kuinka helposti sitä kieltää olemasta aamuvirkku, eikä ole valmis tekemään mitään asian eteen. Turha olettaa, että pystyy nousemaan pirteänä klo 6, jos on mennyt nukkumaan neljä tuntia aikaisemmin. Jos voisin nyt antaa neuvon Piparille, joka aloitti kuntoprojektinsa kaksi vuotta sitten, niin kehottaisin häntä suunnittelemaan viikon liikunnat etukäteen työ- ja kouluaikataulujen mukaisesti, jotta varmasti tulisi liikuttua mahdollisimman paljon ja monipuolisesti. Suunniteltu on kuin puoliksi tehty ja olen huomannut, että jos en suunnittele treenejä, tulee ne helposti jätettyä väliin tai teen ns. hätiköityjä päätöksiä tuntivalintojen kanssa. Olen syksystä lähtien suunnitellut viikon liikunnat etukäteen ja nykyään suunnittelen kolmen viikon liikunnat etukäteen, kunhan saan tietää uusimmat työvuorot. En ole lipsunut liikuntasuunnitelmista, ainoastaan jos on tullut töissä sairastapauksia tms poikkeavaa ja tämä on tepsinyt minulla ihan loistavasti! Joten eikun suunnittelemaan, niin ei tule turhia tekosyitä miksi ei ole ehtinyt liikkumaan tarpeeksi! 🙂

Aloitin aikaisemmin postaussarjan, jossa kerron kuvien kerron ruokavaliostani. Tällä kertaa esittelen välipalani töissä ja tätä tulee tosiaan syötyä lähes joka kerta. 🙂 Minulle välipalana toimii loistavasti marjat (mansikat ja mustikat), maitorahka sekä omena (tai näkkileipä). Jos minulla on todella nälkä, kuten tuon kuvan oton aikana, lisään rahkan sekaan vielä pienen (Danone) tai ison rahkajogurtin (Ehrman), joka on siis maustamaton ja sokeroimaton sekä nimensä mukaisesti sekoitus luonnonjogurttia ja maitorahkaa. Tämä setti toimii ainakin minulla ja suosittelen lämpimästi! 🙂

Ihanaa keskiviikkoa kaikille! 🙂

pipari

11 vastausta artikkeliin “Aamujumppaa ja välipala töissä”

  1. Hei sinä anonyymi, joka laitoit seuraavan kommentin, poistin sen vahingossa kännykällä:
    ”Eikö sinun tee mieli jotain suolaista, kun syöt lounaalla pelkkää makeaa.”

    Esittelin tässä välipalan, en LOUNAAN. Marjat ovat sokeroimattomia ja rahka hapanta, joten välipala ei tunnu makealta.

  2. juu, en tarkottanutkaan että se on siis MAKEAA eli sokerista, siis tosi terveellinen on mutta kun itsellä tekee aina mieli jotain leipää tai suolasta niin siksi mietin 🙂

  3. Kerääkö stressi nestettä kehoon? Minulla on ollut noin viikon ajan aika stressaavaa ja painoa on tullut 5kg lisää vaikka olen syönyt ja liikkunut tavallisesti. Tosi masentavaa! Onko sinulla jotain hyviä vinkkejä tähän ongelmaan? 🙂 Muistaakseni olet joskus maininnut jotain turvotuksesta niin ajattelin kysyä sinulta.

    • Moikka, stressi todellakin kerää nestettä kehoon! En tiedä johtuuko tuo 5kg painonnousu pelkästään stressistä, mutta varmasti osittain. Ainoa asia, joka tuohon tepsii on stressin vähentäminen. Anna aikaa itsellesi, ajattele positiiviesti, nuku riittävästi, syö hyvin, juo paljon vettä, liiku paljon jne.

      Voit toki kokeilla vähentää viljatuotteiden ja suolan käyttöä, jos se auttaisi turvotukseen. Muista myös juoda paljon vettä! Olen joskus käyttänyt luontaistuotekaupoissa myytäviä antisalt -kapseleita, jotka poistavat nestettä.

  4. Kiitos, täytyy pitää mielessä sinun neuvot! Vastaat aina kivasti ja kannustavasti kaikkiin kommentteihin. Tykkään blogista ja sinusta 🙂

  5. Hei mitä mieltä olet fitfarmin superdieetistä, joka alkaa taas reilun viikon päästä?:) Olen itse sen aloittamista harkinnut…

    • Moikka! Jos olet ylipainoinen ja olet hieman hukassa ruokavalion ja liikunnan suhteen, niin silloin tuollainen superdieetti on varmasti hyvä alku painonpudotukselle. Olen itsekin rekisteröitynyt sivustolle ihan mielenkiinnosta, mutta se ruokavalio oli minulle liian vähäkalorinen, koska kaloritarpeeni laihdutuksen aikana on noin 1750-1850kcal/pvä.

      Ongelma tuollaisissa superdieeteissa on juuri se, että niiden pitäisi käydä kaikille, vaikka olemme kaikki erilaisia, teemme erilaista työtä, liikumme enemmän/tehokkaammin ja siten kaloritarpeemme on erilainen. En kuitenkaan kumoa tuota ruokavaliota, mutta jos on varaa maksaa personal trainerille henkilökohtaisen ruokavalion suunnittelemisesta, niin ehdottomasti suosittelen sitä! 🙂

  6. Heippa! Mitä mieltä olet/oletko koskaan kokeillut ihon kuivaharjaamista?

    http://kuivaharjaus.fi/

    Itse kiinnostuin tuosta ja varsinkin ihmisten kokemuksista selluliitin vähentymisen ja ihon kiinteytymisen suhteen.Itselläni ei selluliitiä ole (VIELÄ) mutta haluaisin tehdä kaikkeni ettei tulekaan. Olen huono ihon rasvaaja ja hoitaja ylipäätänsä ja tuntuu että iho vaan hilseilee, tuosta pitäisi olla apu siihenkin. Ajattelin kysellä, saattaahan olla että olet kokeillut. Tsemppiä treeneihin!

    -Jenni

    • Moikka! En ole kokeillut kuivaharjausta.

      Selluliittiin tepsii parhaiten runsas liikunta, veden juonti ja hieronta (nesteet liikkuvat, eikä synny kuona-aineiden kapselointia). 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta