Aamujumppaa ja välipala töissä

Moikka! Tänään tein jotain ihan sairasta, koska heräsin klo 6.00 ja menin ensin 30min bodypump -tunnille ja sen jälkeen 30min spinningiin! Tämä ei välttämättä tunnu erikoiselta ihmisistä, jotka ovat tottunut liikkumaan aamuisin, mutta tämä oli minulle todella extremeä! 😀 En todellakaan ole mikään aamuihminen ja rakastan valvoa aamuneljään, mutta eilen olin niin fiksu, että menin jo klo 22.00 sänkyyn ja pakotin itseni uneen. Sain unta noin 6-7 tuntia, koska Nasu herätti minut muutaman kerran yön aikana, enkä saanut heti unen päästä kiinni. Näin yöllä painajaista, että missasin aamujumpat shoppailun takia, mutta onneksi se oli vain unta ja nousin reippaasti hyvissä ajoin. Oli hauskaa tehdä pump -ohjelmasta lyhyempi versio, jossa keskityttiin vain isoihin lihasryhmiin ja pääsin helposti treenin makuun jo niinkin lyhyessä ajassa. Pumpin jälkeen siirryttiin nopeasti viereiseen saliin ja lähdettiin spinnailemaan ja vaikka se olikin vain 30min tunti, tuntui se aamulla todella rankalta! Olin ihan poikki tuntien jälkeen ja fiilis oli aivan loistava!!! 🙂 Nyt istunkin tässä koneen edessä cappucinoa juoden ja alan kohta valmistautumaan koulupäivään ja siitä menen myöhemmin vielä töihin.

Olen tämän aamun miettinyt paljon sitä, kuinka helposti sitä kieltää olemasta aamuvirkku, eikä ole valmis tekemään mitään asian eteen. Turha olettaa, että pystyy nousemaan pirteänä klo 6, jos on mennyt nukkumaan neljä tuntia aikaisemmin. Jos voisin nyt antaa neuvon Piparille, joka aloitti kuntoprojektinsa kaksi vuotta sitten, niin kehottaisin häntä suunnittelemaan viikon liikunnat etukäteen työ- ja kouluaikataulujen mukaisesti, jotta varmasti tulisi liikuttua mahdollisimman paljon ja monipuolisesti. Suunniteltu on kuin puoliksi tehty ja olen huomannut, että jos en suunnittele treenejä, tulee ne helposti jätettyä väliin tai teen ns. hätiköityjä päätöksiä tuntivalintojen kanssa. Olen syksystä lähtien suunnitellut viikon liikunnat etukäteen ja nykyään suunnittelen kolmen viikon liikunnat etukäteen, kunhan saan tietää uusimmat työvuorot. En ole lipsunut liikuntasuunnitelmista, ainoastaan jos on tullut töissä sairastapauksia tms poikkeavaa ja tämä on tepsinyt minulla ihan loistavasti! Joten eikun suunnittelemaan, niin ei tule turhia tekosyitä miksi ei ole ehtinyt liikkumaan tarpeeksi! 🙂

Aloitin aikaisemmin postaussarjan, jossa kerron kuvien kerron ruokavaliostani. Tällä kertaa esittelen välipalani töissä ja tätä tulee tosiaan syötyä lähes joka kerta. 🙂 Minulle välipalana toimii loistavasti marjat (mansikat ja mustikat), maitorahka sekä omena (tai näkkileipä). Jos minulla on todella nälkä, kuten tuon kuvan oton aikana, lisään rahkan sekaan vielä pienen (Danone) tai ison rahkajogurtin (Ehrman), joka on siis maustamaton ja sokeroimaton sekä nimensä mukaisesti sekoitus luonnonjogurttia ja maitorahkaa. Tämä setti toimii ainakin minulla ja suosittelen lämpimästi! 🙂

Ihanaa keskiviikkoa kaikille! 🙂

Kapselikone

Moikka!
Olemme asuneet poikaystäväni kanssa yhdessä jo heinäkuusta asti, mutta saimme vasta nyt pidettyä tuparit. Saimme lahjaksi Dolce Gusto Genio -kapselikoneen ja olen todella innoissani tästä uudesta vekottimesta!! 🙂 Juon kahvia noin neljä kuppia viikossa ja suosin erikoiskahveja, joten kapselikone tuntui meille sopivammalta vaihtoehdolta kuin perinteinen kahvinkeitin. Saimme paljon eri kapseleita maisteltavaksi, esimerkiksi cappucino, espresso, cafe lungo, cafe latte, cafe machiatto, chai latte, chocozino, lemon ice tee jne. Laitoin kapselit isoon kulhoon, koska en halunnut säilyttää niitä isoissa pakkauksissa ja kulho toimiikin hauskana sisustuselementtinä. 🙂 Täytyy käydä joku päivä ostamassa lisää eri makuja (niitä on yhteensä muistaakseni 20), mutta en ole varma saako niitä ruokakaupoista, mutta ei ainakaan K-extrasta, jossa kävin tänään. Laite on muuten todella helppokäyttöinen ja vaivatonta puhdistaa, joten sopii laiskoille ihmisille, kuten minulle. 😉

Osaatteko suositella kahvimakuja, jos teillä on kokemusta dolce gusto kapseleista? 🙂

Liikuntasaldo 21-27.1:
Ma : –
Ti: SatsCorePulse 55min
Ke: BodyPump55min
To: –
Pe: BodyPump 55min, juoksumatto 30min
La: –
Su: Absolution 30min, BodyPump 55min

Viime viikko oli aika raskas ja olin todella väsynyt, kun piti muuntautua uuteen rytmiin koulun alkamisen vuoksi. Fiilis oli jumppatunneilla toisinaan energiaton, mutta silloin täytyy muistaa, että nimenomaan liikunta auttaa jaksamaan arjessa! Pyrin nyt jumppaamaan noin neljä kertaa viikossa ja yritän sisällyttää myös 1-2 salikertaa siihen lisäksi. Maalis-huhtikuun aikana otan muutaman aamulenkin mukaan treeniohjelmaani, jotta rasva lähtee palamaan kesäksi ja jaksan juosta toukokuussa Helsinki City Runissa. Tästä aiheesta kuitenkin lisää myöhemmin. 🙂