Joulujuhlaa ja combatia

Moikka! 🙂
TĂ€nÀÀn oli pitkĂ€ pĂ€ivĂ€, koska herĂ€sin poikkeuksellisen aikaisin 7.30 ja suuntasin siskon lapsien muskarin joulujuhlaan. Sisko esiintyi puolivuotiaan tyttĂ€rensĂ€ kanssa ja minĂ€ esiinnyin kummipoikani kanssa. LoppupĂ€ivĂ€n vietin lasten kanssa, kunnes lĂ€hdin illalla tekemÀÀn ranskan kokeen ja siitĂ€ menin bodycombatiin. Sain tehtyĂ€ ranskan kokeen todella nopeasti, joten saavuin salille puoli tuntia etuajassa. Tappaakseni aikaa pÀÀtin olla kliseinen nainen ja mennĂ€ lĂ€mmittelemÀÀn tuntia varten crosstraineriin naistenlehden kanssa ja voin vain kuvitella, kuinka monet tositreenaajat katsoivat minua halveksuen. 😀 Combatissa pÀÀsin kuitenkin kunnon treenin makuun ja oli kyllĂ€ hyvĂ€ tunti, vaikka ohjaaja ei ehkĂ€ ollut tĂ€ysin makuuni. Combatissa saa kuitenkin kuka tahansa varmasti hienpintaan, oli sitten minkĂ€ tasoinen liikkuja tahansa tai oli kuka tahansa ohjaamassa tuntia. Olin ihan hiestĂ€ mĂ€rkĂ€ tunnin jĂ€lkeen ja poikki pitkĂ€n pĂ€ivĂ€n jĂ€ljiltĂ€.

Viime viikolla unohdin kertoa Grit Strength ja Shape -tunneista, joista voimaa kehittĂ€vĂ€ 30min tehotunti Grit Strength oli aivan mahtava ja Shape oli suuri pettymys. Grit Strength oli tosiaan erittĂ€in tehokas ja siinĂ€ tuli kiroiltua pariin otteeseen ÀÀneenkin, kun hapotti niin paljon. 😀 Odotin myös Shapen olevan tehokas, koko kroppaa muokkaava tunti, mutta se osoittautuikin mummojumpaksi ja muistutti harmittavan paljon koulun jumppatunteja. 🙁 Uskon tunnin tehokkuuden liittyvĂ€n myös paljolti ohjaajaan (kyseinen ohjaaja oli aivan liian herttainen, eikĂ€ osannut ”piiskata” treenaamaan), joten aion vielĂ€ antaa Shapelle mahdollisuuden toisen ohjaajan ohjaamana. 🙂

Viime viikon tuntitestauksien perusteella tĂ€llĂ€ hetkellĂ€ suosikkitunteja ovat Piloxing, SatsCorePulse, Grit Strength ja BodyPump. Haluan sisĂ€llyttÀÀ mahdollisimman monta voimaa kehittĂ€vÀÀ ryhmĂ€liikuntatuntia liikuntaohjelmaani, mutta se ei tietenkÀÀn aina ole mahdollista aikataulujen vuoksi. Silloin, kun en pÀÀse osallistumaan edellĂ€ mainituilla tunneille, aion kĂ€ydĂ€ esimerkiksi spinningissĂ€, combatissa tai SatsEnergyssa. TĂ€ytyy vielĂ€ kokeilla loput ryhmĂ€liikuntatunneista, jotta tulen varmasti löytĂ€mÀÀn minun tavoitteitani ajatellen parhaimmat ja mieluisammat tunnit. 🙂

Satsin kuvaus Grit Strengthista: ”Les Mills GRITℱ STRENGTH on lihasvoimaa kehittĂ€vĂ€ harjoitus, jossa kĂ€ytetÀÀn harjoitteluvastuksina levytankoa, -painoja ja step-lautaa. Musiikki ja liikkeet tarjoavat treenin, joka parantaa hapenottokykyĂ€, lihasvoimaa ja -kestĂ€vyyttĂ€. GRITℱ STRENGTH on harjoitus, jonka tulokset huomaat lihaskunnossasi nopeasti.”

”Helppo perustunti, joka sopii sekĂ€ liikuntaa aloitteleville ettĂ€ kokeneille kuntoilijoille. Tunnilla tehdÀÀn tehokkaita ja toiminnallisia lihaskuntoharjoituksia koko keholle. VĂ€lineinĂ€ kĂ€ytetÀÀn mm. kĂ€sipainoja, kuminauhaa ja step-lautaa. TuntisisĂ€ltö vaihtelee ohjaajittain.”

Satsin kuvaus BodyCombatista: ”Les Mills BODYCOMBATℱ-tunti sisĂ€ltÀÀ valtavasti voimaa ja energiaa! Karaten, taekwondon, capoeiran, nyrkkeilyn ja muay thain tekniikoita hyödyntĂ€mĂ€llĂ€ haastat mielikuvituksellisen vastustajasi samalla kun kulutat valtavasti energiaa, kehitĂ€t taitojasi, tulet vahvemmaksi ja itseluottamuksesi kasvaa.”

pipari

Vastaa

SÀhköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
TykkÀÀ jutusta