Jumppatyttö Satsilla

Moikka!
Tänään alkoi treenaus Satsilla ja ainakin seuraavat yhdeksän viikkoa tulen jumppailemaan aktiivisesti noin 4-5 kertaa viikossa. Tulen toki käyttämään myös kuntosalia, mutta jumppaaminen innostaa tällä hetkellä enemmän, joten sillä mennään. Tänään minun oli tarkoitus mennä heti aamusta spinningiin, mutta olin niin väsynyt vähäisten yöunien vuoksi, että päätin mennä vasta illalla jumppaamaan. Heräsin kuitenkin jo kahdeksalta huoltomiesten vuoksi ja käytin aamun tehokkaasti kouluhommien parissa. Arvatkaas mitä sitten kävi… Menin päikkäreille ja heräsin yhtäkkiä siihen, kun poikaystävä kysyy, että monelta se jumppa olikaan. Paniikissa kirosin itseni, etten laittanut herätystä ja pistin äkkiä jumppakamat kasaan. En ollut syönyt juurikaan päivän aikana, eikä jääkaapissa ollut mitään, joten vetäsin saman  setin kuin aamulla, eli puuroa ja raejuustoa ja heitin pari mandariinia treenilaukkuun.

Ehdin juuri ja juuri SatsCore -tunnille, mutta olisi ollut mukavempi fiilistellä uutta salia kaikessa rauhassa. Satsin kuvaus tunnista: SatsCore -tunti on lihaskuntoharjoitus keskivartalon lihaksille. Harjoitukset ovat toiminnallisia, eli vahvistavat kehoasi siten, että arkipäivän askareet sujuvat helpommin.” Tunti oli ihan jees ja se koostui 25min keskivartalotreenistä + 5 minuutin venyttelystä. Luulen, että tulen saamaan enemmän irti tunnista, kun opin liikkeet ja pystyn sitten keskittymään haastamaan itseni. Keväällä alkaa rankempi AbSolution -tunti, johon olen todellakin menossa, koska haluan päästä eroon vatsamakkaroista kesään mennessä!

Coren jälkeen jäin SatsEnergy -tunnille, jonka luulin olevan ihan perusjumppatunti, koska Satsin kuvaus kyseisestä tunnista on todella epämääräinen. Myös videon perusteella sai mielikuvan perusjumpasta, mutta sainpa yllättyä toden teolla. Olin ensimmäisen 10min jo ihan poikki ja siinä vaiheessa oltiin vasta lämmitelty. 50min treeniosuus (+5min venyttely) oli kunnon rääkkiä, koska syke oli koko ajan korkealla erilaisten hyppyjen ja kyykkyjen vuoksi. Voin sanoa, että mielestäni tunti ei sovi aloittelijalle ja on hyvä varautua hyppimään paljon. Viimeksi minulla on tullut tuollainen rääkki -fiilis Satsin BodyCombat -tunneilla kolme vuotta sitten ja silloin elopainoa oli reippaasti enemmän. Hoikempana on helpompi hyppiä, mutta kyllä kokenutkin liikkuja joutuu rehkimään kunnolla, myös ohjaaja oli poikki tunnin jälkeen. 😀 Olen sellainen, että kun menen jumppaan, tsekkaan salista kovatasoisimman tytön ja kilpailen mielessäni hänen kanssaan koko tunnin. Pimeetä, eikö? 😀 Näin saan itsestäni enemmän irti, kun saan ärsykkeitä hyväkuntoisten tyttöjen vartaloista. 😉

Väsynyt Pipru peukuttaa hyvien jumppien vuoksi 😀

Olen niin järkyttynyt kuntokeskuksen jumppien ja kouluni tarjoaman jumppatuntien tasoerosta, etten varmaan pysty enää palaamaan takaisin koulujumppaan ja tulen todennäköisesti jatkamaan Sats sopparia. Ensinnäkin, kuntokeskusten ohjaajat ovat ammattilaisia ja osaavat koko ajan kertoa mihin lihaksiin treenattava liike vaikuttaa, osaavat korjata asentoja, tekevät itse kunnolla liikkeet, tsemppaavat jne. Lisäksi tuntien rakenne on sellainen, että varmasti tulee haastettua itsensä oli minkä tasoinen liikkuja tahansa. Olin ihan tyytyväinen koulujumppaan, mutta tulin nyt huomanneeksi, etteivät ne jumpat kehittäneet minua tarpeeksi ja pääsin niissä ihan liian helpolla. Nyt pääsen oikeasti kehittymään ja treenaamaan kunnolla, jippii! 🙂 Tällä viikolla menen vielä neljänä päivänä jumppailemaan ja pyrin  kokeilemaan mahdollisimman monia erilaisia tunteja, jotta löydän ne minulle sopivimmat tunnit. Pitää muuten vielä sanoa, että Sats ei tosiaan sponssaa minua millään tavalla, haluan ainoastaan jakaa tietoa muille Satsista kiinnostuneille. 🙂

Sats Energy  

Jos treenaat Satsilla, niin mitä tuntia sinä suosittelet? 🙂

Piristykseksi vanhaa kuvamatskua vanhoille lukijoille, mahdatteko muistaa tätä Piprua vuodelta 2010? Ihana pullukka. 😀 Olin jossain vaiheessa vielä isompi!
pipari

9 vastausta artikkeliin “Jumppatyttö Satsilla”

  1. Deadball-tunti.
    Luulin omistavani ihan ok vatsalihakset…wrong.
    Hyvä kun keskivartaloni rääkin jälkeen pääsin ylös sängystä. Pariin päivään ei oikein pystynyt jumppaamaan saati juoksemaan…

  2. Vaikuttaa aika paljon samanlaiselta kuin bodyattack? se on hauskinta ikinä! kannattaa kokeilla, tunnin treeni vastaa 10km juoksua jos jaksaa tehdä koko tunnin hyvällä teholla.

    • Googletin bodyattackin ja vaikuttaa kyllä samanlaiselta. 🙂 Kunhan kestävyys vielä paranee niin ehkä voinkin sitten kuvailla tuntia hauskaksi. 😉

  3. En tiedä millä Satsilla käyt, mutta jos mahdollista ko. keskuksessa niin kokile Vipr-tuntia 😀 Jumpataan sellasen onton ”pötkön” kanssa.. ja on aika rankka tunti, tosin itse olen vasta aloitteleva liikkuja 🙂

  4. moikka,

    ohjaan itse satsilla ja tosi kiva kuulla että ensivaikutelma ollut noin positiivinen, tsemppiä treeneihin 🙂

  5. Moikka,

    Kiva kun valitsit satsin! Aikaisemmin kommentoin opiskelijajäsenyydestä 32e, mutta muistinkin, että hinta oli noin alhainen kampanjan takia. Kyseessä oli tarjous, missä jos kaverin toi salille, saivat molemmat -20 % opiskelijahinnasta pois. Sitä odotellessa siis! 😉 Omat lempparini ovat piloxing, bodypump, spinu ja bodybalance, koska liikkuvuutta ei tule itsekseen harjoiteltua. Kiva kuulla, mitä tykkäät jumpista, toivottavasti ”testaat” tunteja tulevaisuudessakin, löytyy minultakin tunteja, missä en ole vielä kertaakaan käynyt vaikka vuoden olenkin jäsen ollut 🙂
    -Rii-

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta