Treenikuvia, kehitystä ja tavoitetta

Moikka! Pahoittelut blogihiljaisuudesta, mutta olen ollut viime päivinä hieman huonokuntoinen, enkä sen vuoksi ole jaksanut edes avata konetta. Viime viikolla vedin alkuviikon ihan täysillä ja loppuviikosta olo oli tulehtunut ja heikko. Kroppa kaipasi selkeästi lepoa ja oireili sen vuoksi. Harmi, että parhaat jumppatunnit ovat ti-to, joten keskellä viikkoa en haluaisi pitää lepopäiviä. Olisi hyvä treenata syklillä esim. treeni, lepo, treeni, treeni, lepo, treeni, lepo, mutta valitettavasti muu elämä vaikuttaa treeniaikatauluihin, eikä aina pysty treenaamaan ihanteellisella tahdilla.

Tänään vietin koko päivän sisällä istuen sohvalla, mussuttaen ruokaa ja katsoen Family Guyta. Tunsin itseni läskiksi ja itketti, etten ole kehittynyt pitkään aikaan ja jumitan samassa vaatekoossa. Silloin kun olo tuntuu jostain syystä turvonneelta, tunnen ja koen itseni ihan samanlaiseksi kuin olin silloin 44-46 kokoisena. En halunnut jäädä vellomaan huonoon fiilikseen, mutta päätin tehdä illalla kevyen salitreenin kevyemmillä painoilla ja hitaammalla tahdilla. Meillä on onneksi ilmainen (!!!) sali viereisessä rapussa, joten kynnys lähteä treenaamaan on hyvin matala.

Etutalja

Pullover
Penkki kapealla otteella

Poikaystävä nappasi minusta muutaman treenikuvan ja kuvia katsoessani murruin ihan täysin ja purskahdin itkuun ilosta/helpotuksesta (onneksi olimme ainoat salilla). Olen itse sokea kehitykselleni ja vaikka poikaystävä aina silloin tällöin antaa palautetta kehityksestä, en silti nää sitä itse. Vaikka käytän edelleen saman kokoisia vaatteita kuin esimerkiksi huhtikuussa (kts. alla oleva kuva), on vartaloni muoto ihan erilainen. Toki kuvakollaasin vertailussa tulee ottaa huomioon eri vaatteet, asento ja valaistus, mutta näistä huolimatta näen kuitenkin ison eron esimerkiksi takapuolen muodossa. Kun aloitin kuntoprojektin tammikuussa 2011 (ei vertailukuvaa, sorry) oli kroppani yläpainotteinen ja vyötäröllä ihan hirveästi ylimääräistä. Olen onnistunut treenin avulla muokkaamaan vartaloni enemmän alapainotteiseksi, mistä olen todella iloinen. Pelkällä laihdutuksella en olisi onnistunut tuossa, juuri tämän vuoksi haluan korostaa kuntosaliharjoittelun tärkeyttä! Omaan makuuni naisen ylävartalo on vahva, mutta hoikka ja alavartalo vahva ja muodokas. Olen edelleen ihan surkeassa kunnossa ottaen huomioon tavoitteeni, mutta hyvällä polulla ollaan silti. Uskon pääseväni tavoitteeseeni viimeistään 2014, mutta uskon sen olevan myös täysin mahdollista 2013 aikana jos vain jaksan treenata ja pitää ruokavalion puhtaana. Vasta kun minulla on Nathalia Melon vartalo (kts kuva) on minulla asiaa näyttäytyä bikineissä ylpeänä, sitä ennen vaan treeniä, treeniä ja treeniä…

Tammikuu 2012, huhtikuu 2012, lokakuu 2012

Tavoite (Fitnessmalli Nathalia Melo). Kuva lainattu.
Tavoite (Fitnessmalli Nathalia Melo). Kuva lainattu.

Monen mielestä tavoitteeni saattaa olla hölmö ja pinnallinen, mutta en voi sille mitään, että unelmavartaloni on lihaksikas ja muodokas (fitnessmallin ”off -kunto”). Voisin jo nyt väittää olevani tyytyväinen itseeni, olenhan tälläkin hetkellä terve, mutta valehtelisin itselleni ja minulla jäisi aina hampaankoloon, että voi kun olisin paremmassa kunnossa… Olen jo yli kymmenen vuoden ajan ihaillut Jennifer Lopezin kaltaisia treenattuja ja muodokkaita naisia, enkä enää jaksa ihailla muita! En näe mitään väärää unelmassani, koska ihailemani vartalo on terve ja tasapainoinen, enkä missään nimessä tavoittele anorektista ja huonovointista vartaloa. Turha itkeä ja valittaa jos ei itse ole valmis tavoittelemaan unelmiaan! Ansaitsen olla parhaassa mahdollisessa kunnossa, jokainen ansaitsee! Tsemppiä kaikille! 🙂

8-14.10 treenisaldo
Ma: Dance 50min, core 30min, kävelylenkki nilkkapainoilla 60min
Ti: Mäkitreeni tyhjällä vatsalla (nilkkapainoilla) 50min, Pump 50min
Ke: Combat 45min, Kävelylenkki 70min
To: Kahvakuula 45min, Zumba 50min
Pe:
Mäkitreeni tyhjällä vatsalla (nilkkapainot) 45min
La: –
Su:-

6x jumppa
2x aamulenkki
2x kävelylenkki

Kuva lainattu

PS. Terveisiä ihanalle lukijalle, joka rohkeni lähestyä minua viime viikolla ja tsemppasi minua muutoksessani! Oli todella mukavaa kuulla livenä positiivista palautetta! 🙂 Olen itse sellainen, että vaikka nään aina välillä kaupungilla bloggaajia, en uskalla/kehtaa/viitsi/jaksa lähestyä heitä, joten nostan hattua kaikille, jotka menevät jututtamaan tunnistamiaan bloggaajia. 🙂

pipari

9 vastausta artikkeliin “Treenikuvia, kehitystä ja tavoitetta”

  1. Käytätkö sä leivän päällä margariiniä vai voita? Ootko perehtny asiaan et kumpi ois laihduttajalle paremipi? On tullu luettuu tosi ristiriitasta tietoa tästä asiasta………….

    • Mä syön ainoastaan näkkäriä ja sen päällä en käytä levitettä, syön vain sellaisenaan. Herkkupäivinä syön leipää ja silloin käytän 60% margariinia. En suosi kevytlevitteitä, koska niitä tulee vaan käytettyä loppujen lopuksi enemmän saadaksesi makua kuin rasvaisempia margariineja.

      Poikaystäväni liputtaa oikean voin puolesta ja hänen tietojen mukaan se on terveellisempää. Asiasta on paljon ristiriitaista tietoa, mutta suosittelen siis itse tuota 60% margariinia kohtuudella käytettynä.

  2. Moikka! Oon seurannu sun blogia jo pitkän aikaa. En nyt muista kauanko, mutta kuuluin aktiivisiin blogisi seuraajiin jo edellisen blogisi aikana. Mua harmitti, kun oli jossain vaiheessa se aika, kun et syystä tai toisesta oikeen postaillut ja silloin tän blogin seuraaminenkin jäi hiukan vähemmälle. Nyt kun oot alkanu taas päivittämään useemmin, niin oon ihan suunnattoman koukussa tähän ja käyn joka päivä kattoos, josko oisit postannut taas!
    Itse oon hurahtanut salitreenailuun helmikuussa 2012, jolloin huomasin, että olin päästäny itteni ihan törkeen huonoon kuntoon. Sun postauksista saa lisämotivaatiota reeneihin ja just tän kaltaset kuntoprojektiin/treenaukseen liittyvät postaukset on niitä kaikista parhaita!! Ja sitte postauksesta, jossa näytit jotain vanhoja kuvia ja vertauksen vuoksi myös uudempia kuvia…kun näin ne uudet kuvat, aattelin vaa että VAU, ompa toi muuten kaunis nainen! Ei sitä ennen ole niin tajunnut, kun oon sua nättinä aina pitänyt, mut nyt kun näin ne uudet kuvat, niin tuli just sellanen ahaa -elämys 😀 Tosi hyvää syksyä sulle ja kaikkea hyvää jatkossakin! 🙂

    • Kiitos, aivan ihana kommentti!:) Luulenpa, että pidempään blogiani seuranneet eivät olleet aikaisemmin huomanneet niin selkeästi laihtumistani. 🙂 Tuollaisesta ennen ja jälkeen -vertailusta tosiaan näkee parhaiten sen konkreettisen eron.

      Mun mielestä on tosi ihanaa, että innostan muitakin liikkumaan ja koen tällaisen todella palkitsevaksi. Jos jotain elämässäni haluan tehdä on pistää hyvä kiertämään ja blogini kautta pystyn toteuttamaan sitä. 🙂 Tunnen oloni paljon paremmaksi kirjoittaessani terveyspainotteista blogia kuin lifestyleblogia. 🙂

      Ihanaa syksyä myös sinulle!:)

  3. Hellou, sattumalta tänne löysin, ja aivan ihana blogi täynnä kannustavaa tekstiä. Ja jaksat treenata paljon, huhhuh! :)Olen myös pudottanut parin vuoden aikana 10 kiloa painoa pois ruokavaliolla ja liikunnalla niin, että mahdun ekaa kertaa s-koon vaatteisiin. Mahtava onnistumisen tunnehan siitä tulee! Lihasten ja ”oikeiden” muotojen hankkiminen on mullakin nyt toiveena, jospa sun blogi kannustaa treenaamaan enemmän kuin sen 2-3 kertaa viikossa… jään seuraamaan mielenkiinnolla.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta