Mäkitreeniä

Aloitin tänään päiväni mäkitreenillä ja laitoin tietenkin uudet nilkkapainot (2kg) jalkaan tuomaan lisävastusta. Olin eilen pump -tunnilla ja jaloissa tuntui ”mukavasti” edellisen päivän treeni, mutta pakko oli lähteä reippailemaan, jotta ehdin toteuttaa viikon aikana haluamani määrän liikuntaa. Menimme treenaamaan jätemäen portaille, jossa on 426 askelmaa. Jaksoin tyhjällä vatsalla (=minimaalisella energialla) reippailla portaat kaksi kertaa (eli yht 852 askelmaa). Askellan aina joka toiselle portaalle, jolloin treeni tuntuu eniten takareisissä ja pakaroissa, kun taas ainakin itselläni tuntuu jokaiselle portaalle askeltaminen pohkeissa ja etureisissä. Normaalisti vedän jättärin portaat neljä kertaa peräkkäin, mutta aamusta tyhjällä vatsalla ja nilkkapainoilla se olisi ollut liian hapokasta, joten kaksi kertaa sai tällä kertaa riittää. Huh sitä puuskuttamisen määrää, kun pääsee huipulle asti. Ylhäällä ei kuitenkaan parane levähtää, vaan jatkaa samantien liikettä, jotta lihaksiin kertynyt maitohappo hajoaa ja hapensaanti paranee. Huomaan onneksi kehittyväni kokoajan porrastreenissä, koska en puuskuta enää yhtä pahasti kuin ensimmäisillä kerroilla. Seuraavalle tyhjä vatsa -aamutreenille voisin ottaa tavoitteeksi kolme kertaa portaiden nousun. 😉

Bongaa Pipru

Huomenna yritän jaksaa mennä kolmelle peräkkäiselle ohjatulle jumppatunnille koulun jälkeen. Saa nähdä miten jaksan. 😀 Jaksoin viime viikolla yllättävän hyvin kahvakuulan ja zumban peräkkäin, joten uskon/toivon/luulen jaksavani vielä kolmannen tunnin. Wish me luck!

pipari

9 vastausta artikkeliin “Mäkitreeniä”

  1. Kolmessa jumpassa peräkkäin ei kyllä ole enää mitään järkeä, haloo, rajansa kaikella!!!

  2. Eihän sulla ehi mitenkään kasvamaan lihakset & kiinteytymään josset pidä yhtään lepoa.
    Tuut luultavasti jossain vaiheessa viel ylikuntoon, ja joudut alottaa kaiken uudestaan 😀
    Itelle kävi just niin ku innostuin yhessä vaiheessa liikaa. Tällä hetkellä urheilen kovatehoisesti noin 6h viikossa + hyötyliikunnat ja välillä sekin pistää kropan huilaamaan hetkeks ja tämä määrä tuntuu pieneltä entiseen nähden. Mut enempää en lähe arvostelee, itehä sä sen päätät 🙂

    • Katsopa viime viikon liikuntasaldoa ennen kuin tulet kommentoimaan asiantuntevasti palautumisestani. Viime viikollakin on KAKSI LEPOPÄIVÄÄ. Riittävän unen, venyttelyn, oikean ruokavalion, lepopäivien ja säännöllisen hieronnan vuoksi palaudun hyvin.

  3. Ei millään pahalla, mutta tuo sun treenailu alkaa mennä jo sairaan puolelle! 3 jumppaa peräkkäin ei ole normaalia!

    • Kenen mielestä normaalia? Jos ei itse jaksaisi tai haluisi jumpata kolmea tuntia peräkkäin, ei se tarkoita, että sen toteuttaminen olisi sairasta. Jumppaohjaajat saattaa vetää hyvinkin kuusi tuntia peräkkäin.

  4. Huhhuh taas mitä ylilyöntejä täällä. Jos jonain päivänä vedät kolme jumppatuntia putkeen niin siinä ei kyllä nyt ole mitään liioittelua. Haloo ihmiset!!!!! Tsemppiä, toivottavasti jaksat!

    • Kiitos tsempistä!:) En ymmärrä välillä noita kommentteja. En kuitenkaan joka päivä rehki jumppatunneilla 3h putkeen ja tunnen monia, jotka liikkuvat paljon enemmän kuin minä. Ehkä ihmiset ottavat itseensä jos eivät itse jaksa liikkua yhtä paljon.

  5. no jopas jaksaa porukka takertua sun jumppailuun! kolme jumppaa on ihan fine, kunhan vaan muistaa kuunnella omaa kroppaa. omalla kohdallani kaksi jumppaa aika max. ja yleensä niistä toinen vielä hieman kevyempi. mutta toisaalta olen mielestäni vielä osittain rapakunnossa 😛
    ps. jättärin huipulta on kyllä ihan kivat näkymät 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta