Nilkkapainot lenkillä

Moikka!
Päiväni alkoi tänään aamulenkillä tyhjällä vatsalla. Päätin kokeilla hölkän sijaan sauvakävelyä viime viikolla ostamieni nilkkapainojen kanssa ja ne toivat kyllä toivottua tehoa! Olin sen verran innostunut salilla olevista nilkkapainoista, että päätin hankkia omat myös kotiin. Löysin Citymarketista Karhun edulliset puna-mustat (pinkit olis ollut ihanat, mistä sais?) nilkkapainot ja valitsin 2kg/pari. Pohdin 2kg ja 3kg välillä, mutta näin alkuun olin nössö ja valitsin kevyemmät. Nyt muutaman testikerran totesin, että olisin voinut ostaa painavemmat painot, mutta kyllä näilläkin saa itsestä enemmän irti. Pysyvät hyvin kiinni myös juostessa, joten suosittelen ehdottomasti! 🙂

Olen ollut viime päivinä turvonnut ja tuntuu kuin olisin lihonut. Yritän kuitenkin vakuutella itselleni, että tämä on vain jokin tilapäinen häiriö kehossa ja kyllä ne nesteet lähtevät taas liikkeelle. Olen ollut todella innoissani lisääntyneestä liikunnasta ja olen tuntenut oloni reippaammaksi ja eloisammaksi! Viime viikolla tulikin liikuttua kiitettävästi, mutta minun pitäisi lisätä enemmän aamulenkkejä. Jos aamun aloittaa liikunnalla, ei päivästä vaan voi tulla huonoa! Olemus tulee automaattisesti ryhdikkääksi ja pirteämmäksi. 🙂

Liikuntasaldo 24-30.8
Ma: –
Ti: Sali 50min
Ke:
To: Kahvakuula-tunti 45min,  zumba-tunti 60min
Pe Aamulenkki (nilkkapainoilla) 40min, kävelylenkki 50min, sali 1,5h
La: Sali 50min 
Su: Aamulenkki (nilkkapainoilla) 40min, sali 50min

4x sali
2x aamulenkki tyhjällä vatsalla + nilkkapainoilla
2x jumppa
1x kävelylenkki

Huomenna aion mennä kokeilemaan hathajoogaa ja odotan tuntia pelonsekaisin tuntein. Olen kerran aikaisemmin kokeillut hathajoogaa muutama vuosi sitten ja se oli aikamoista tuskaa ja nöyryytystä. Toivottavasti tällä kertaa menisi paremmin, jooga kun olisi niin hyvää vastapainoa lenkkeilylle ja kuntosaliharjoittelulle.

Liikunnallista viikkoa kaikille! 🙂

pipari

7 vastausta artikkeliin “Nilkkapainot lenkillä”

  1. Jos aamun aloittaa liikunnalla, ei päivästä vaan voi tulla hyvä.

    ööö okei no täytyyki varoo aamuliikuntaa 😀

  2. Huoh, mistä mä aloittaisin? Oon lukenut sun blogia monta vuotta, en voisi olla onnellisempi sun puolesta! Itse painin siis samassa tilanteessa, haluan pudottaa painoa ainakin 10kg, mutta vieläkin enemmän lihaksikkaan vartalon! 15vuoden joukkueurheilu loppui 6 vuotta sitten ja sen jälkeen onkin sitten tullut possuiltua enemmän kun laki sallii… Ärsyttää joka ikinen päivä, mutta silti en saa itseäni niskasta kiinni.. Ongelmana ei yleensä ole ollut herkkujen syönti, vaan sokerikokis sekä battery, johon olen koukussa. Viimeksi lauantaina sain baarissa kuulla olevani ruma…… En tiedä, oliko tällä kommentilla jotain pointtia, muuta kun että olen onnellinen puolestasi, blogisi on mielettömän ihanaa luettavaa! Ehkä minäkin joku päivä 😀

    -A

    • Moi!
      Sun täytyy itse todella haluta muutosta ja myös itse ymmärtää, että tarvitset muutosta. Elämäntapamuutos vaatii ahaa-elämyksen kokemista! Suosittelen miettimään miksi sinun tarvitsee laihtua (jos siis olet ylipainoinen) ja listaa vaikka paperille hyviä puolia hoikistumisessa. Mieti myös estääkö ylipaino sinua tekemästä asioita tai toisiko laihtuminen positiivisia muutoksia elämääsi.

      Olen aloittanut laihduttamisen lukemattomia kertoja, mutta tammikuussa 2011 koin kunnon ahaa-elämyksen, kun katsoin matkakuvia, joissa näytin turvonneelta ja huonovointiselta. Näytin siltä, kuin kaikki elämä olisi imetty minusta pois.

      Jos voin kuitenkin jotain käytännön vinkkiä antaa, niin jätä sokeriset juomat kokonaan pois ja juo pelkästään vettä. Pystyt kyllä jättämään juomat pois jos vain tahdot! Juo tilalla vaikka kivennäisvesiä, jotka ovat myös makeita, mutta vähäkalorisia. Juo mielummin kahvia tai vihreää teetä saadaksesi kofeiinia ja jätä energiajuomat suosiolla pois. Ne ovat hirveää myrkkyä keholle ja ansaitset todella parempaa! Opi arvostamaan itseäsi ja kehoasi! Sinulle on annettu yksi keho ja olet siinä koko loppuelämäsi. Etkö haluakin rakentaa siitä parhaan mahdollisen kehon, joka näyttää ja tuntuu hyvältä? Olet varmaan jatkuvasti väsynyt suuren sokerimäärän vuoksi. :/ Tee muutos itsesi vuoksi, älä kenenkään muun!

      Ihminen, joka sanoo sinua rumaksi on itse säälittävä. Ei kannata kuunnella tuollaisia ihmisiä, jotka purkavat omaa huonoa oloaan toisiinsa. Terve ihminen ei hauku tuolla tavalla turhaan muita ihmisiä.

      TSEMPPIÄ!

    • Wou, sä pipru osaat todellakin sanoa oikeet sanat! Oon kanssa lukenu sun blogia alkuajoista lähtien, ja en voi kuin ihmetellä miten joku voi olla noin sydämellinen ja vahva jne. Aina kun luen sun blogia, inspiroidun, ja muistan miksi munkin pitäisi laihduttaa ja suosia terveellisiä juttuja elämässäni 🙂 en meinaa malttaa ikinä odottaa, että sulta tulee uusi postaus! 😀 mukavaa siis, että oot taas innostunu kirjotteleen useammin 🙂

      Värikästä ja aurinkoista syksyä sulle ja kiitos tästä blogista!

    • Kiitos piristävästä kommentistasi! 🙂 Näytän varmaan ihan hölmöltä, kun hymyilen täällä luennolla itsekseni luettuani kommenttisi. 😀

  3. Muista että aamuliikunta pitää tapahtua matalalla sykkeellä ottaakseen oikean tehon, kova sykkeennosto aamuisin ei tee haluttua vaikutusta 🙂 Luulisin siis että rasvanpoltto on tavoitteesi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta