Peppu tulessa

Eilen olin salilla treenaamassa peppua ja sain tehtyä todella tehokkaan treenin ja hiki valui! Tänään peppuni on sellaisessa pumpissa, että huh huh. Hyvä, että sain edes saappaita jalkaan, kun kumartuminen poltti peppu- ja reisilihaksissa. Olen viimeisen vuoden aikana oppinut paljon treenaamisesta (tosin tuntuu vielä, että opittavaa on PALJON) ja kokenut, että parhaat liikkeet pepun treenaamiseen ovat kyykky, jalkaprässi, askelkyykky (eteen ja taakse), kyykkykävely, maastaveto ja potkut. Minulla on nelijakoinen treeniohjelma, joista kaksi ohjelmaa keskittyy alakroppaan. Teen jokaista liikettä 3×10 tai 3×12 ja mahdollisimman isoilla painoilla siten, että viimeiset toistot jaksan just ja just.

Alkuun oma paino riittää aloittelijalle, mutta myöhemmin on tärkeää lisätä painoa niin paljon kuin mahdollista, naisetkin jaksavat kyykätä tangolla jos vain haluavat. Olen myös joutunut sulattelemaan sen, että jos ei mene mukavuusalueensa ulkopuolelle, ei saa haluamiaan tuloksia! Painoharjoittelun kuuluu tuntua kauhealta, niin se vain on. Jos et hikoile ja puuskuta, et harjoittele tarpeeksi kovaa. Päivinä, kun minua laiskottaa teen liikkeitä puoliteholla, enkä hikoile. Silloin katson kateellisena, kun poikaystäväni on kirjaimellisesti läpimärkä hiestä (treenivaatteet menevät suoraan pesuun) ja hän tekee koko treenin läpi 100 lasissa. Silloin voin vain mennä itseeni ja miettiä miksiköhän en ole vieläkään päässyt haluamiini tuloksiin. En ole koskaan ollut nainen, joka lukee Seiskaa treenatessa, mutta verrattuna supertreenaajiin, en ole vielä mitään. Harjoittelen jatkuvasti itsekuria ja mukavuusalueen ulkopuolelle pääsemistä, vaikka se tuntuukin haastavalta. Kun tuntuu ettet jaksa, silloin pitää juuri jatkaa!

Nykyään pidän nilkkapainoja treenatessa, jotta saan lisävastusta. Sarjojen välissä teen potkuja, kävelen askelkyykkyjä ja pidän lämpöä yllä kevyillä hypyillä tms. Suosittelen lämpimästi nilkkapainoja, sillä ne tuovat toivottua tehoa treeniin ja peppulihaksissa varmasti tuntuu poltettava seuraavina päivinä!

Tosi tyylikkäänä nilkkapainojen kanssa 😉

Tässä tehokkaita liikkeitä:

Askelkyykkykävely. Kuva lainattu
Potku. Kuva lainattu

Maastaveto tangolla. Kuva lainattu
Kyykky. Kuva lainattu
Askelkyykky. Kuva lainattu

Jalkaprässi. Kuva lainattu
Kyykkyhyppy. Kuva lainattu.

Motivaatiokuva 😀 Kuva lainattu.

Nyt vaan treenaamaan! 😉

pipari

6 vastausta artikkeliin “Peppu tulessa”

  1. Olin pitkästä aikaa pumpissa toissa päivänä ja oivoi, oli niin surkastunu jaloista kaikki lihakset, että kun askelkyykkyä tehtiin niin tänään onkin tuskaa sitten kävellä 😀

  2. Sun blogi on tosi tsemppaava ja hyvä, toivottavasti on sitä jatkossakin! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta