Mä haluun karkkia

Eilen oli vapaapäivä liikunnasta ja koko eilisen päivän tunsin vilunväristyksiä ja olo oli hieman kuumeinen. Ei muuta kuin vitamiineja, teetä ja ruotsintippoja naamaan! Olin myös todella väsynyt viikonlopun jäljiltä ja tulin taas todenneeksi, kuinka tärkeää riittävä uni on minulle. Lapsien kanssa leikkiminen ja ylipäänsä oleminen on todella raskasta, vaikkakin mukavaa. Olen aina ihan puhki, kun olen ollut vain yhden päivän siskon lapsien kanssa.

Ihmiset reagoivat eri tavoilla väsymykseen. Itse olen väsyneenä ärtyisä, flegmaattinen ja tekee mieli syödä herkkuja. Söinkin ihan liikaa eilen ja sen tuloksena olo oli entistäkin väsyneempi ja ärtyisä. Upeeta! Onneksi poikaystävä sanoi, että huomaa positiivisia muutoksia vartalossani, joten se piristi. 😀 Kävin illalla ostamassa kaupasta ”herkkuja” ja ostin juureslastuja, jotka olivat kuivia ja pahoja. Pipari was not satisfied! Jos haluaa herkkuja niin kannattaa sitten syödä niitä oikeita herkkuja, eikä yrittää korvata jollain muka-terveellisellä.

 
Viime viikon liikuntasaldo:
Ma: Lenkki 35min (tyhjällä vatsalla)
Ti:
Ke: Lenkki 35min (tyhjällä vatsalla), sali 60min
To: Zumba 60min
Pe: Lenkki 35min (tyhjällä vatsalla)
La: Kävelylenkki 50min
Su: Lenkki (tyhjällä vatsalla) 40min, sali 80min

Olen ihan tyytyväinen viikon liikuntasaldoon, koska viikon aikana kertyi seitsemän tehokasta liikuntakertaa sekä yksi kävelylenkki. Olisin vielä halunnut mahduttaa kolmannen salikerran, koska tavoitteenani on kuitenkin tehdä kuntosaliharjoittelua 3-4 kertaa viikossa. Minulle on tässä vaiheessa todella tärkeää tehdä vastusharjoittelua painoilla, koska se muokkaa vartaloani haluamaani suuntaan. Seuraan tällä hetkellä erityisen tarkkaan vatsani kaventumista ja pepun kohoamista ja kasvamista. Toisin kuin monet naiset, en halua pienentää peppuani, vaan haluan siitä ryhdikkään, runsaan ja lihaksikkaan. Tahdon siis olla bootylicious ja saadakseni hyvän bootyn I am ready work my ass off! 😉

Tällä viikolla mennään fiiliksen mukaan ja kuuntelen kehoani, koska en halua liikkua kipeänä. Tänään käyn ostamassa jumppakortin, jolla pääsen osallistumaan rajattomasti kouluni järjestämille jumppatunneille. Odotan kovasti tunteja, sillä tuntivalikoima on hyvin monipuolinen ja sisältää mm. Zumbaa, pumppia, body combatia, joogaa, tanssia, corea ja kahvakuulaa. On hyvä jos keho saa ärsykkeitä harrastamalla mahdollisimman erilaista ja monipuolista liikuntaa. Tämän syksyn liikuntani tulee koostumaan lenkkeilystä, kuntosalista, jumppatunneista ja kiipeilystä. Haluisin myös käydä silloin tällöin ratsastustunneilla, mutta pitäisi löytää uusi talli, sillä entisellä tallillani ei enää järjestetä tuntitoimintaa.

Nyt takaisin koulujuttujen pariin. Bye!

pipari

2 vastausta artikkeliin “Mä haluun karkkia”

  1. Huh,olet melkoisen aktiivinen liikkuja.Itse en pääse lähellekään tuota määrää..En erityisesti pidä kuntosaliharjoittelusta,vaan lenkkeilen mieluummin.Tiedän kyllä,että pelkällä lenkkeilyllä ei pääse kiinteytymisen suhteen kummoisiin tuloksiin.
    Kävitkö sattumoisin tunneilla Nuuksiossa?Mä kävin siellä viime talvena hyppytunneilla.Harmittaa todella,että tunnit loppuivat.Kaikin puolin asiallinen paikka:)

    Lissukka

    • Suosittelen tekemään vaikka kotona vastusharjoittelua. Pääasia kuitenkin, että liikut jossain muodossa säännöllisesti. 🙂

      Kävin itseasiassa Nuuksiossa joskus 2006-2007, mutta en ollut tyytyväinen opetuksen tasoon. Lähes joka tunnilla hevonen pillastui ja aiheutti häiriötä. Harmi kuitenkin, että toiminta jouduttiin lopettamaan. :/ Kävin Sipoossa ratsutalli Kolmikulmassa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta