Pipru salilla

Minulla on vielä vähän kipeä olo, joten viime viikkokin meni liikunnan suhteen aika heikoissa tunnelmissa. Viikon liikuntasaldo jäi harmillisen vähäiseksi, mutta tällä viikolla pyrin liikkumaan aktiivisemmin ja parantelemaan itseäni. Tässä joka tapauksessa treenikuvia viime viikolta, kun keppijumppasin ja treenasin. 🙂 Näitä kuvia katsellessa tulee sellainen fiilis, että vielä on paljon tekemistä, mutta hiljaa hyvä tulee, vai mitä?

”The division between success and failure is your attitude. If you project problems, they will find you. If you project accomplishments, then those results find a way to weave towards you.” JNL

Mave tangolla

Alkulämpö keppijumpalla

Taipuu taipuu! 😀 (kädet pitäisi olla mahd suorassa)

Kevytviikon aikana kyykkäsin n 35kg. Norm 50kg

Viikon liikuntasaldo
Ma: –
Ti: Kävelylenkki 60min, Sali?
Ke: –
To: Sali?
Pe:-
La: –
Su: Kävelylenkki 2h, kävelylenkki 1h

pipari

16 vastausta artikkeliin “Pipru salilla”

  1. hyvältä näyttää! mistä löytyy tuollainen maanalainen ja rauhalliselta näyttävä sali?

  2. Heippa! Silmääni pisti hieman tuo jalkojen paikka, kun teet kyykkyjä. Jalkasi ovat todella edessä ja ”tangon etupuolella”, jolloin joudut ehkä ottamaan tukea telineestä huomaamattasi, kun kyykkäät. Luonnollinen liikerata syntyisi vapaalla levytangolla, jolloin tangon pitäisi pysyä jalkaterien välisellä alueella (ts. mennä suoraa linjaa niskalta lähtien ylös ja alas). Vai onko tuossa joku pointti, miksi kyykkäät noin takakenossa? 🙂

    Jos saan suositella, niin kannattaa suurin osa liikkeistä tehdä vapailla painoilla (käsipainot, levytangot, kahvakuulat). Silloin tulee koko kroppa mukaan paremmin, kun joutuu tukemaan muillakin lihaksilla liikettä huomaamatta. Vertaa vaikka hauiskääntö penkissä ja hauiskääntö seisten: seisten tehtynä saat samalla koko ylävartalon pienet ja keskivartalon lihakset mukaan tukemaan liikettä, istuessa tällaista ei tapahdu läheskään niin suuressa mittakaavassa. 🙂 Eli summa summarum: samoilla liikkeillä ja toistomäärillä saat enemmän tehoa treenistä vapaita painoja käyttäen, kun jos vertaa ns. suljettuihin laitteisiin.

    Täytyy nyt vielä selventää, että kommenttini ei ole tarkoitettu loukattavaksi tai mitään, mutta itse en ole urani aikana nähnyt tuollaista kyykkytekniikkaa ja uteliaisuudesta kyselen, että onko tuolle jokin selitys? 🙂

    Mutta kroppasi näyttää todella hyvältä ja sinä todella pirteältä, tsemppiä treenaukseen! 🙂

    • Hahaaa, no aina en osaa tehdä liikkeitä puhtaasti. Senpä takia onkin hyvä, että treenaustani kuvataan aina välillä, niin pääsee kiinnittämään asentoihin huomiota. 🙂

  3. Ano 8.46

    Itse ainakin kyykkään juuri samoin kun pipru, jolloin kyseinen liike ottaa enemmän pakaraan ja takareisiin. Sitten vielä ”normi” kyykkäys tuon lisäksi:) tommosen jälkeen kyllä pyrstö kiittää;)

    Pipru, harvemmin täällä vierailevana täytyy sanoa että hienoja tuloksia olet saanut aikaan! 🙂

    • Kiitos!:) Koko ajan pyritään kehittymään ja saamaan vieläkin parempia tuloksia. Toivottavasti ensi vuoden puolella olen sellaisessa kunnossa, kuin olen haaveillut. 🙂

  4. Kun mulle tehtiin saliohjelmaa niin nimenomaan neuvottiin liuttamaan jalat ensin hieman eteen ja ottamaan pieni haara-asento, eli ihan samalta näyttää kun Piprullakin. Joten kyllä tuo ainakin minusta ihan oikein menee 🙂

  5. Aivan oikein pipari kyykkää! Kiinnostaisi tietää, mikä tuon anonyymin ”ura” oikein on joka tuohon on noin hassusti kommentoinut? 😀 jos se on liikunta-alalla, niin aika laput silmillä on saanu hommia tehdä jos ei ole smith kyykkyä nähnyt. Ja nämä ns. suljetus laitteet mahdollistavat sen, että pystyt keskittämään vain ja ainoastaan voimasi siihen liikkeeseen ja lihasryhmään mitä teet. Monet toiminnallisemmat liikkeet kuormittavat muutakin kroppaa sen verran, että energiaa menee paljon muuhunkin kuin ko liikkeen suorittamiseen. Molempia liikkeitä käyttämällä saa varmasti parhaan tehon. Smithissä sitäpaitsi aktivoituu hyvin vatsalihaksetkin.

    Eli hyvä pipari, jatka samaan malliin! (tosin maastavedossa voisi selkä olla vielä suorempi kenties..välilevyn pullistuman vaara on ko liikkeessä aika suuri 🙂

    Ps. näytät upealta

  6. Hyvältä näyttää!

    Itse tein kans kyykkyjä vapailla painoilla, kunnes totesin että kädet väsyy pitämään painoja/tankoa. Ja lopuksi vapaa tanko tuli niin painavaksi että mun oli enää vaikeeta saada sitä pään yli selälle (koska oletettavasti jalkojen lihakset on vahvempia kuin käsien) :D, siksi ite tykkään kans vetää tuolla tangolla, johon saa laittaa reilummin painoja, eikä tarvii pelätä että saa lähteä salilta ilman päätä 😀 Ja niinkuin joku mainitsikin niin saa kaiken työn keskitettyä oikealla lihasryhmälle.

    Jatka samaan malliin!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta