Dieetistä ja treenaamisesta

Moikka!

Viime viikolla kävin treenaamassa personal trainerin kanssa kaksi kertaa ja sain itsestäni irti ihan erilailla, kun joku toinen oli mukana ohjaamassa ja tsemppaamassa! Olen todella iloinen, että olen löytänyt minulle sopivan pt:n, joka ymmärtää tarpeeni ja tavoitteeni ja joka jaksaa uskoa ja tsempata. 🙂 Olen saanut ihan erilaisen asenteen salitreeniin ja nyt uskallan päästää itseni mukavuusalueen ulkopuolelle, jolloin kehitystä todella tapahtuu. Tästä lähtien pitäisikin pystyä treenaamaan kovaa ja puhtaalla tekniikalla itsenäisesti ilman ohjausta, mutta jossain vaiheessa otan muutaman ohjauskerran lisää. Tämä projekti ei siis kestä vain kesään asti, mutta tällä hetkellä välitavoitteeni on päästä jonkinlaiseen kesäkuntoon. Syksyllä kartoitetaan sen hetkinen kunto ja katsotaan mihin suuntaan halutaan lähteä haastamaan kroppaa.

 Ainoaksi ongelmakseni olen viime aikoina havainnut sokerihampaan kolotuksen, joka ei ota laantuakseen. Koko ajan tekisi mieli herkutella ja viime viikolla leivottiin yöllä mokkapaloja, vaikka dieetti on päällä. Minulla on siis meneillään tiukka kuukauden dietti, jota on jäljellä reilu viikko. Dieetin jälkeen ruokavalio säädetään uudestaan, mutta heinäkuuhun asti vedetään suhteellisen askeettisella ja tiukalla ruokavaliolla. Tällä hetkellä syön noin 1750kcal/päivä ja treenipäivänä 1850kcal, eli aika reippaasti saan kuitenkin syödä. Minua lähinnä puuduttaa ruokavalion yksipuolisuus, joka päivä syön kananmunia, raejuustoa, vihanneksia, maitorahkaa, marjoja, omenaa, banaania, puuroa ja näkkileipää. JOKA PÄIVÄ! Nyt ei auta muuta kuin purra hammasta ja pitää katse kesässä, jolloin pitäisi olla ihan kivassa kunnossa. Olen ostanut parin viimeisen kuukauden aikana tavoitevaatteita, jotka ovat noin yhtä tai kahta kokoa pienempiä kuin mitä nyt käytän. En aio jättää niitä vaatteita keräämään pölyä vaatekaapin perukoille, vaan oikeasti mahtua niihin kesällä ja heittää entistä enemmän nykyisiä vaatteita kirppiskasaan.

Löysin eilen alesta kivat perus shortsit vain 16 eurolla, joten nappasin ne mukaan ja tietenkin yhtä kokoa pienemmässä koossa. Nappi menee kyllä kiinni, mutta aika jäätävän näköset ovat vielä päällä, joten paljon on vielä työtä edessä. Näistä siis kuvaa päällä vasta kesällä! 😀

Viime viikon liikuntasaldo:
Ma: Aamuaerobinen 30min*
Ti: –
Ke: Aamuerobinen 35min, salitreeni pt:n kanssa 2h
To: –
Pe: Salitreeni pt:n kanssa 1h
La:-
Su: Sali 1h25min

*Aamuerobinen= 30min kävelylenkki tyhjällä vatsalla. Lenkkiin sisältyy 7-8 kpl 100 metrin spurttia kolmen minuutin välein.

pipari

5 vastausta artikkeliin “Dieetistä ja treenaamisesta”

  1. Mä ite teen tällä hetkellä semmosta että teen kuukauden aina tiettyä asiaa, ja sitten vaihdan taas.

    Tää 4vko jakso on ollut aloitusjakso, ja kaikista rankin.
    4 x spinning /vko
    3 x sali /vko
    2 x lenkki /vko

    Ja mulla kesäkunto lähestyy huimaa vauhtia. Olen myös ohjelman aikana tajunnut, että voin herkutella kerran viikossa, mutta jos stressaan herkuttelusta, ei painokaan tipu..

    Suosittelen vaihtamaan näkkärin hapankorppuun – näkkärissä on oikeesti tosi paljon hiilihydraatteja ja hapankorppu on muutenkin parempaa! ;D

    Kuitenkin tsemppiä 🙂 Ruokia itseasiassa on aika paljon mitä voi syödä, kaikki liha on sallittua ilman makaroonia ym, siis mulla ainakin. Oon löytänyt myös ihan uusia rakkauksia, esim kesäkurpitsalasagne (musakan tyyppinen).

    Kannattaaa netistä ettii kaikkia reseptejä, ni ei kyllästy!

    (Ja hei, ainaku alkaa sokerihammasta kolottaa, ota vesi lasi ja hedelmää (kiiwit namnam), ja mieti et miks sä tarviit sitä karkkia muka. :D)

    Anyway, ehkä turhan pitkä sepustus, tsemppiä sulle kuitenkin! 😉

  2. Kuulostaa hyvältä, toiv. Onnistut tavoitteissasi. Itsehän olen venyt yksipuolisella rahka raejuusto ruokavaliolla jo neljättä vuotta joten voin sanoa että kaikkeen tottuu:D sokeripäivät korvaa hyvin pari palaa tummaa suklaata tai marjat. Saanko kysyä miksi sulla on banaani esim ruokavaliossa? Siinähän on ns ylimääräistä hiilaria hirveesti tai jos on pakko syödä niin puolikas pvässä olisi hyvä määrä. Toisaalta jokainen on yksilö mutta omalla kohdalla ainakin hiilarit on jätettävä minimiin että tuloksia syntyy.:)

  3. Hyvä hyvä, älä vaan luovu kokonaan hiilareista! Varsinkaan jos ajatuksena olisi kasvattaa lisää myös lihasmassaa =)keeep on working girl and TRAIN HARD!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta