Jumppaa kotona ja personal trainer

Olen miettinyt mitä liikuntaa jaksaisin tehdä iltaisin jos koko päivä on ollut kiireinen ja tähän asti olen kokenut reippaan kävely- tai sauvakävelylenkin hyväksi iltatreeniksi. Välillä kuitenkin ollaan säiden armoilla ja ulos ei viitsi lähteä vaikka sateen vuoksi, joten kotijumppa on silloin hyvä vaihtoehto. Tein esimerkiksi tänään 30 minuutin jumpan Ylen Jumppa dvd:n tahtiin ja voin lämpimästi suositella näitä Ylen jumppa dvd:itä peruskuntoilijoille. En ole varma tuleeko jumppaa enää telkasta, mutta joskus kauan sitten ainakin tuli.

Nyt minulla on kuitenkin hakusessa joku vähän rankempi jumppa dvd, joka sisältäisi mieluiten muutaman 30 min jumppaohjelman. Kaipaisin kunnon tehotreeniä jos en monena iltana viikossa ehdi tehdä muuta kuin kotijumpan ja nämä Ylen jumppa dvd:t tuntuvat minulle ehkä liian helpoilta, vaikka ovatkin hyviä. Muistan joskus lukeneeni positiivisia arvosteluja Jari Loven jumppa dvd:istä, mutta ovatko ne oikeasti tehokkaita? Olisi mukava kuulla jos joku hyväkuntoinen on kokenut ne hyviksi! 🙂

Räpsäsin itsestäni muutaman kuvan jumpatessani ja oli mielenkiintoista katsoa jälkeenpäin asentojani ja liikeratoja. Minulla on aina ollut ongelmia selän asennon kanssa ja taas tuli mietiettyä, kuinka mahtavaa olisi treenata personal trainerin kanssa, joka osaisi korjata asentoja jatkuvasti. Olen miettinyt ostavani personal trainer paketin, johon sisältyy viisi harjoittelukertaa, ruokavaliosuunnitelma, treeniohjelmat ja alkutestaukset. Olen kuitenkin vähän kahden vaiheilla raaskinko laittaa rahaa tuollaiseen… :I Onko muilla personal trainer kokemuksia?

Älä tee näin! Jostain syystä mun selän asento kärsii, jos pidän käsiä lanteilla.

Viikon liikuntasaldo:
Ma: Sali 60min
Ti: Sali 60min
Ke:-
To:-
Pe:-

La: Sali 60min
Su: Jumppa 30min

pipari

12 vastausta artikkeliin “Jumppaa kotona ja personal trainer”

  1. Hei apua polvet ei saa mennä varpaiden yli! Kannattaa tosiaan tarkastaa nuo tekniikat jostain että tulee tehtyä oikein.

  2. Jep, polvet ei saa mennä askelkyykyssä varpaiden yli ja asento saa muutenkin olla pidempi. Normikyykyssäkin ehdottomasti syvemmälle vaan ja kädet voi pistää vaikka eteen tms.

    Tekikö joku sulle sun saliohjelman? Eikö se antanut mitään tekniikkaohjeita?:/

  3. Anonyymi, eli paino pitäis olla taaempana?

    Anonyymi, siis noissa kyykyissä en oo vielä loppuasennossa. :O Olis pitäny pistääkki selventävä kuvateksti niihin. Salin omaohjaaja ekalla kerralla näytti tekniikat, mutta eipä vanha koira opi näköjään. ;(

  4. Tuossa viimeisen kuvan vatsarutistuksessa ei kannattaisi pitää kiinni niskasta, koska ilman kiinni pitoa vahvista niskassa olevia lihaksia jotka kannattelevat päätäsi! Oma fysioterapeuttini kielsi käsillä pitämisen, koska tuo on helppo harjoitus myös kaulalle 🙂

  5. Jillian Michaelsin ’30 day shred’ on ihan paras, siinä on kolme noin puolen tunnin jumppaa (level 1, 2 ja 3) ja se on kyllä tosi tehokas! Siinä tehdään siis lihaskuntoa ja aerobista vuorotellen sen noin puolen tunnin ajan (olisko 1 level 28 minuuttia) mutta kokonaan ilman taukoja. Siinä pysyy kyllä syke ylhäällä ja lihakset hapoilla 🙂 Tarkoitus olisi siis tehdä 10 kertaa jokaista tasoa ennen seuraavalle siirtymistä, ja lopussa tietty olla ihan jäätävässä tikissä 😀 haha, mutta tosiaan, suosittelen lämpimästi!

  6. Youtubesta etsi sellainen kanava kuin PopPilates. Sieltä löytyy aivan mahtavia kotitreenailuvideoita kaikenkuntoisille 🙂

  7. Suosittelen kyllä ihan elävän personal trainerin hankkimista 🙂 Esimerkiksi fitfarmin personal training paketilla sai eräs ystäväni mielettömiä tuloksia!

  8. Sinulle jolta fysioterapeutti on kieltänyt käsien pitämisen niskan takana:

    Jos käsiä pitää takaraivolla siten, että kyynärpäät ovat mahdollisimman kaukana toisistaan (eli niillä ei kisko liikettä) ja nostaa itseään keskivartalosta suoraa kohti kattoa, pitäen leuan alla tilaa jotta niska ei jännity, niin silloin on ihan ok pitää käsiä tukena 🙂 Koska monille ihmisille kipu niska-hartiaseudulla käy vatsalihaksia tehdessä sietämättömäksi, lisäksi niskaa voi vahvistaa muilla liikkeillä, mutta vatsalihaksia tehtäessä itse ainakin haluan keskittyä vain ja ainoastaan niihin vatsiksiin.

    Terveisin TULEVA fysioterapeutti, toistaiseksi vielä opiskelija 😉

  9. Anonyymi, okei, kiitos tiedosta. 🙂

    Anonyymi, mua tosiaan kiinnostais Jillianin videot, täytyykin googletella mistä niitä sais. 🙂 Voisin ainakin yhen ostaa!

    Anonyymi, voisin sitäkin testailla, kiitos vinkistä. 🙂

    Johanna, mä seuraan Body Rockia muutenkin, mutta en tykkää tehä niitä treenejä. Katon niitä lähinnä inspis tarkoituksella. Mun mielestä ne on liian lyhyitä ja kaipaisin just jotain 30min treenejä. 🙂

    Anonyymi, mun pitäis eka saada rasvat pois lihasten edestä. 😉

    Anonyymi, juu täytyy miettiä asiaa. 🙂

    Anonyymi, noniin sitä ollaan nyt niin asiantuntevana, että 😉 Noei siis hyvä, että jaat tietoa täälläkin!:)

    Anonyymi, ei oLe 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta