Dukanin dieetti

Minua pyydettiin tekemään postaus Dukanin dieetin hyökkäysvaiheen (1-10 päivää) esimerkkiruokavaliosta, joten tässäpä tämä.  En syö ollenkaan lihaa, joten ruokavalio on dieetin aikana todella yksipuolinen ja tylsä.  Hyökkäysvaiheen aikana saa tosiaan syödä vain vähärasvaisia ja proteiinipitoisia ruokia, joten esimerkiksi juustot ja pähkinät eivät ole sallittuja (älä ota siis mallia Atkinsista). Hiilarimäärän pyrin pitämään noin 20g/päivä. Dieetin aikana ei suositella myöskään käytettävän suolaa, mutta itse käytin välillä Herbamare yrttisuolaseosta, koska en enää kestänyt tylsiä makuja.

Aamupala: Maitorahka 250g, 5 kananmunan valkuaista, 1 keltuainen
Lounas: Paistettua lohta 100g, raejuustoa 200g
Välipala: Maitorahka 250g
Iltapala: Raejuusto 200g, kananmunanvalkuaisia
Lisäksi 1,5 ruokalusikallista kauraleseitä, omega 3 kapseleita, monivitamiinitabletti ja runsaasti vettä

Dukanin dieetin hyökkäysvaiheen plussat ja miinukset

+Ruokavalio on yksinkertainen ja suht edullinen
+Laihtuminen on todella nopeaa (voit laihtua noin 3-5 kiloa 1-2 viikossa)
+Et menetä lihaksia laihdutuksen aikana runsaan proteiinin saannin vuoksi
+Ruokavalio on vähärasvainen ja se näkyy nopeasti kropassa
+Hyvästi turvonnut olo

-Ruokavalio on tylsä ja yksipuolinen
-Ruokavaliota on hankala noudattaa työpaikka- tai kouluruokailussa, joten omia eväitä pitää kantaa mukana
-Vihanneksia ja hedelmiä ei saa syödä
-Aluksi heikottaa ja pyörryttää
-Aerobista liikuntaa ei jaksa tehdä kunnolla
-Unenpäästä ei tahdo saada kiinni

Viime viikon liikuntasaldo
Ma:
Juoksulenkki 35min
Ti: –
Ke:
Sauvakävely 50min
To: Juoksulenkki 40min
Pe: Juoksulenkki 40min
La: Sali 60min
Su: –

pipari

8 vastausta artikkeliin “Dukanin dieetti”

  1. Moikka..

    Mää luulin ettei hyökkäysvaiheessa edes saa harrastaa liikuntaa, korkeintaan kävelyä…

  2. Hei, kiitos kun innostutit! Taidan kokeilla, mutta en mistään löydä selkeää ohjetta päivän ruokamäärille?! Siis onko nuo määrät mitä mainitsit maksimi vuorokausi annos? Kiitos jos selventäisit diettiä vähän.

  3. Anonyymi, syöt vähärasvaista protskua kylläisyyden mukaan, mutta ite pitäisin miniminä 1000kcal ja max 1600kcal. Riippuu minkä kokonen oot ja mikä sun peruskulutus on.

  4. Kiitos nopeasta vastauksesta! Nyt alkaa kova yritys vetää 10 päivää tiukkana, kasvisten ja hedelmien puuttuminen kyllä hiukan kauhistuttaa, mut kyllä sitä selviää:)

  5. Hei, lueskelen suosituksen perusteella blogiasi läpi (HIH!) ja törmäsin nyt tähän postaukseen. Onko kellään kokemusta, miten tää 10 päivää on mennyt ja minkälaisia kilomääriä on lähtenyt eri ihmisillä? Ja onko ihan tappodieetti… mietin, että jos saisi painonpudotukseen jonkunlaisen buustin ja jos tää voisi olla vaikka yksi vaihtoehto?

    -Inanaa-
    http://whitefresh.blogspot.com

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta