Aamupala

Kuvasin tiistaina aamupalani, jonka nautin seuranani Rusina ja sisko. Aamupalaan kuului 250g maitorahkaa, mandariini, viinirypäleitä noin 50-70g, puolikas nektariini, 2 kananmunaa, kahvia, vettä ja Finrexiniä (+ omega 3 kapseleita ja multivita plus). Tämä aamupala piti minulla nälkää ihan älyttömän kauan, eikä ihmekkään, sillä se sisälsi proteiinia noin 54g! Kaloreita en jaksa alkaa laskemaan, mutta varmaan noin 500kcal. Aika hurja kalorimäärä pelkästään aamupalalle, mutta söin tosiaan seuraavan kerran vasta iltapäivällä, joten tankkaus oli tällä kertaa tarpeen. Luin juuri jostain, että hedelmiä olisi hyvä syödä nimenomaan aamulla, joten pyrin tästä lähtien haukkaamaan aamupalla hedelmän. 🙂 Juon muuten nykyään aina silloin tällöin kahvia jos olen väsynyt (kirjoitan tätäkin postausta klo 1.04 yöllä ja aamulla 8.30 kouluun…), vaikka en pidä kahvista ollenkaan. En kuitenkaan halua enää juoda energiajuomia, jotka ovat täynnä ties mitä myrkkyjä, koska haluan pitää kroppani mahdollisimman ”puhtaana” ja vapaana lisäaineista tms.

Ja jos joku on tosiaan ihan pihalla proteiinin määristä, niin googlesta kyllä löytyy tietoa. Yleisesti voisi sanoa, että ihmisen olisi hyvä saada 1g proteiinia/painokilo, eli jos painat 60kg sinun tulisi saada päivittäin proteiinia 60g. Itse syön proteiinia noin 1-2g proteiinia/painokilo/pvä riippuen ihan päivästä. 🙂
Aurinkoista torstaita!
HUOM! Alla toinen tänään julkaistu postaus. 🙂
pipari

14 vastausta artikkeliin “Aamupala”

  1. Mä oon vähän samoilla linjoilla noiden energiajuomien kanssa, ennemmin juon sitten vaikka sitä kahvia, eipä ole mitään makeutusaineita ainakaan 🙂

  2. Nanna, hyvä!:) Mä kyllä joskus light-limuja, mutta niitäkin pyrin välttämään. 🙂 Tutkimuksien mukaan jos huijaa elimostöä makeutusaineilla, se jää kaipamaan sokeria ja pettyy, kun ei saa sitä ja sitten tulee sokerihimo. Hyvin selitetty. 😀

    rReija, matkija

  3. Hyvä ja runsas aamiainen! 🙂
    Itse vaihtaisin hedelmiä marjoihin (vähemmän fruktoosia)-pysyisi vielä virkeämpänä kun insuliini ei nouse niin kovana piikkinä heti aamusta.
    Kahvi on hyvä juoda aamulla, eikä ehkä edes paljoa puolen päivän jälkeen. Vaikuttaa hormonituotantoon, joillakin vaikuttaa herkemmin. Itse pyrin juomaan kahvin (sen 1n kupin) ennen klo 14sta!
    Loistavaa, että on protkuja-naiset syövät niitä aivan liian vähän. Proteiini pitää myös paljon paremmin nälkää kuin esim.puuro.
    Ehkä se mitä lisäisin olisi rasvat (kananmunan lisäksi). Avocadoa tai pähkinöitä aamiaisella tai vaihtoehtoisesti kookosöljyä 1 tl.
    Mahtavaa, että kiinnität huomiota makeutusaineisiin + muihin myrkkyihin! 🙂
    Kiva blogi!
    Muuten jos tiputtelet painoa niin muista mittanauha ja kovat punttitreenit-tulee lihasta rasvan tilalle! 😉 ..eikä vaaka välttämättä kerro mitn!

  4. Mitkä sun mitat ovat nyt (pituus/paino)? Mulla on myös kymmenisen kiloa pudotettavana ja mun silmiin näytät todella hoikalta jo nyt. 🙂

  5. Pipru tiedät varmasti tämän, mutta muista että ateriavälit eivät saa venyä liian pitkiksi 🙂
    -A-

  6. Miksi tavoittelet treenattua kroppaa kun et voi sellaista synnyttäneenä ikinä saada?.. :X

  7. Bella, kiitos vinkeistä! =)

    Anonyymi, 172cm ja miljoona kg =)

    A, tiedän=) sanon sen videossakin.

    Anonyymi, oho ne jäi tekstistä pois! Joo söin 2.:)

    Anoonyymi, niijoo totta, mutta Mini ja Nasu oli sen arvoisia!!!!!!!

  8. Hei!

    Oletko kuullut, että proteiinia naisella kerralla vain noin 30 g? Eli vaikka söisit kerralla 60 g, niin siitä ei sinänsä ole hyötyä..proteiinien syöntikerroilla kannattaa pitää väliä noin 2-3 tuntia. Toki tämä on kuntoilijoiden ja punttitreenaajien kesken tietynlainen ”myytti” ja vahvasti mielipiteitä jakava asia, mutta itse olen ainakin huomannut myönteisiä muutoksia kropassa kun en kerralla syö mitään liikaa vaan muistan ne pienet annokset ja pienet ruokailuvälit. Googlaa esim ”proteeini imeytyminen” tms 🙂 Muuten jatka samaan malliin, blogisi taso on noussut huimasti kuntoilijuttujen myötä, itseäni ne ainakin kiinnostavat!!

  9. Fedu, yummy for my tummy!:D

    Anonyymi heippa! Tiedän kyllä tästä argumentista ja olen lukenut monta mielipidettä puolesta ja vastaan. Itse en ole varma mitä ajattelen, mutta en ota tästä stressiä, koska 100% varmuutta asiasta ei ole. =)

  10. ”Miksi tavoittelet treenattua kroppaa kun et voi sellaista synnyttäneenä ikinä saada?.. :X”

    Ehkä maailman typerin kommentti ikinä!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta