Kuntoprojekti & JLo:n ruokavalio

Nyt tulisi taas pitkästä aikaa jonkinlaista pohdintaa liittyen kuntoprojektiini. Kehitystä on viimeisen vajaan neljän kuukauden aikana tapahtunut todella paljon, en tiedä kuinka hyvin sen huomaa blogissa olevien kuvien perusteella, mutta itse tunnen ja huomaan merkittävän eron. Fiilis on todella hyvä ja kunto sen kun nousee! Tavoitteena on kesän loppuun mennessä (3,5kk aikana) olla samoissa mitoissa kuin joskus vanhaan hyvään aikaan ja sen jälkeen alkaa fitness -projekti. Tämän projektin aikana käytän itseäni ns. koekaniinina ja katson miten hyvään kuosiin pystyn saamaan itseni ja pystynkö saamaan itsestäni omalla tietotaidolla ”fitnessmimmin”. Olen aina haaveillut lihaksikkaasta ja tiukasta kropasta ja joku aika sitten päätin, että nyt loppuu haaveilu ja toteutus alkakoon!:) Voihan olla, että joudun turvautumaan aluksi personal trainerin apuun, mutta yritän ensialkuun selviytyä projektista itse ja teettää kuntosalin omaohjaajalla sopivan ohjelman. Joku siellä ruudun takana saattaa olla skeptinen fitness -projektiani kohtaan, mutta voin kertoa, että kerran kun saan jonkun päähänpinttymän, niin sen kyllä toteutan! Aion jossain vaiheessa syksyä käydä mittaamassa rasvaprosenttini ja haluisin myös käydä kuntotesteissä, jotta tietäisin paremmin missä mennään ja osaisin näiden tietojen perusteella miettiä tarkemmin ruokavaliotani ja treeniohjelmaa.

Pahin ongelmani on tällä hetkellä kädet ja erittäin hyvänä kakkosena tulee vatsa (sivusta ei niin pahan näköinen kuin edestä). Jos teillä on siis hyviä vinkkejä käsitreeniin, niin pistäkää tulemaan! Treeni kulkee muuten ihan kivasti, olen huomannut kolotusta kropassa aina silloin tällöin, mutta eilen salilla askelkyykkyä tehdessä tuntui, että etureiden lihakset repeävät. Kipu oli aivan jäätävä ja nyt täytyy pitää jonkinlaista lepoa jalkatreenistä, jotta lihakset ehtivät palautua kunnolla. Tällä hetkellä treeniin kuuluu siis kuntosali (ohjelma jaettuna kahteen osaan) sekä juoksu. Käsistreenejä on kesällä satunnaisesti, joten en voi laskea harjoittelua sen varaan. Lisäksi pitäisi vihdoin saada itseni sinne spinningtunneille, mutta en ole vain saanut aikaseksi, menen aina salille väärään aikaan! Haluan myös kesän aikana käydä ratsastamassa muutaman kerran ja olisi ihanaa käydä jollain tanssikurssilla. Viimeistään syksyllä aloitan vuosien tauon jälkeen tanssin, se on sen verran kivaa, etten ymmärrä miksi olen jättänyt sen pois.

Tänään kävi muuten hassu juttu juoksulenkillä ollessani. Kuuntelin napit korvilla musiikkia, kun yhtäkkiä joku taklasi minut takaapäin. Sydän melkein lähti irti, kun pelästyin niin paljon ja käännyin katsomaan kuka hemmetin hyypiö hyökkäsi päälleni. Kimpussani olikin jättikokoinen bernhardin paimenkoira, joka märästi housuni vaahtoavalla suullaan. Omistaja pahoitteli kovasti, mutta itseäni vain hymyilytti koko juttu ja rapsutin sympaattista päällekävijää. Eläimet ei selvästi pysty vastustamaan Piprua! 😀

Kuvasin sivuprofiilin, koska se on paljon parempi kuin jos ottaisi edestä päin 😀
Olin joskus aikoinaan todella fanaattinen Jennifer Lopez fani ja minulla oli kokonainen kansio omistettuna hänen lehtileikkeilleen (stalkeeeeer!). Selasin kansiota yksi päivä ja bongasin esimerkin JLo:n ruokavaliosta, joka näyttää oikein hyvältä. Paljon protskua ja vähän hiilareita, se onkin kaavio, jonka monen kannattaisi painaa mieleen. Ei ole mitään järkeä laihduttaa itseään vähäkalorisella ja -rasvaisella ruokavaliolla, koska silloin naisilla lähtee muodot helposti vääristä paikoista ja näyttää kuihtuneelta. Muutenkin monet pelkäävät rasvaa liikaa, se on ihan ok kohtuudella nautittuna ja etenkin hyvät rasvat ovat elintärkeitä jos haluaa pudottaa painoa!
Onko kaikki jo kesäkunnossa vai löytyykö muiltakin vielä ylimääräistä?:D Jos vastaat jälkimmäiseen kyllä, niin kone kiinni ja lenkille mars! 😀
pipari

17 vastausta artikkeliin “Kuntoprojekti & JLo:n ruokavalio”

  1. sanralicious, xenia’s day ja heidi k -blogeissa on ruokavalioon ja liikuntaan liittyvä postauksia ja sen vuoksi niitä seuraan (linkkiluettelo oikealla).

    Olis kiva löytää jotain muitakin tähän aiheeseen liittyviä blogeja, mutta monet tuppaa olemaan todella tylsiä ja harvoissa on mielenkiintoisia kuvia tms.

    Youtubessa käyn lähes päivittäin katsomassa videoita hakusanoilla atkins, low carb, fitness, training jne. Löytyy paljon hyviä videoita! 🙂

  2. Täällä toinen jolla olisi pudotusprojekti edessä, nimittäin talven aikana ympärille kerääntyi 6,5kg ja nyt pitäisi sitten aloittaa kova duuni niiden karistelemiseksi. 😀 eikä naurata ollenkaan, koska olen totaali sokerihiiri… 😛

  3. Moikka Pipru!
    TODELLAKIN, I’m totally in! Oon joskus ollu timmimimmi, fitness-beibe oikeestaan. Sit tapahtu sellanen juttu ku aineenvaihdunnan hidastuminen, laiskistuminen, liikunnan pois jättäminen ja seurustelu. Paino nousi vuodessa joku 15 kg. Nyt painan 71.5 (167 cm), mut painoa on lähtenyt tässä kuukauden sisällä varmaan 3 kg. Liikun tosi paljon (pääasiassa sauvakävely pitkät lenkit, crossi salilla ja saliharjoittelu) ja oon ihan nyt viikon aikana muuttanut ruokavalion protsku- ja rasvapainotteiseks, ja kyllä huomaa eron! Mun ongelma on iltasyöminen, sitä on tosi vaikee hallita vaik söis esimerkillisiä aterioita pitkin päivää. Se on kai tottumus, et pitäis olla jotain suussa koko ajan. Vinkkejä? Nyt tehdään tä oikeesti, we wanna be fit!!!

  4. Hei Pipari! Anteeksi taas, koska tämä ei liity aiheeseen, mutta mitä kissanhiekkaa käytät Minillä ja Nasulla? Meille tuli uusi perheenjäsen tänä aamuna ja huomasin ostaneeni ”hiekkapussin” joka sisälsi valkoisia rakeita.. kissa ei ilmeisesti ole niihin ainakaan vielä tottunut..onko sinulla jotain vinkkiä mikä olisi hyvä hiekka? Niin, ja kokeilin lueskella sun aikaisemman blogin puolelta kissapostauksia, mutta en sinne päässytkään eli onko sinne pääsy vain tutuillasi/kavereillasi vai voiko sinne päästä joku muukin, esim. minä? 🙂

  5. Victoria/sokerihiiri, nyt ne sokerit pois samantien! Ei pelkästään karkit tms, vaan vaaleat viljatuotteet jne sekä makeat hedelmät!:) tsemppiä, 6.5kg ei oo paha!

    Peppe, haluutko kaikki 15kg pois? Ymmärrän sun tilanteen hyvin, vaikka ois ollu joskus kuinka sporttinen tahansa niin voi repsahtaa. :/ 3kg on hyvä alku, täytyy vaan nyt pitää focua ittensä kuntoon saamisessa!

    Siru, mä käytäb kans sitä valkosta. Se on kalleinta, mutta myös parasta. Jos kisu ei oo tottunu, ni alkuun sekota vanhaa ja uutta hiekkaa keskenään ni pitäis tottua!

    Mun vanha blogi on kaikille suljettu. Onnea kisun kanssa!:))

  6. Muistan ku olit ihan kunnon JLo fani 😀 Ja täällä ei todellakaan olla missään kesäkunnossa, snif..Mun motto aina että ”huomenna” 😀

  7. Elbu, no en ihmettele et muistat! xD

    Sen minkä taakseen jättää, edestään löytää, eli alota TÄNÄÄN!!:)

  8. Kyllä! (on ylimäärästä 😉 ) kuinka paljon sä otat jtn hyviä rasvoja, niinku öljyjä päivässä? Pelkään, et otan joko liikaa tai liian vähän… Kiitos TODELLA paljon, jos ehdit vastata! 🙂

  9. Moikka!
    Sanoppas muuta, nyt fokukseen tavoite ja ankaralla kädellä vaan torjuumaan himotuksia 😀 Sulla on muuten hauska blogi, ois tosi kivaa, jos painotus ois just kuntoilu/terveysasioissa, ne on parhaita! 🙂 Oon samaa mieltä, et jotenki tosi vähän tarjolla just tähän aiheeseen liittyviä blogeja.. :/ Eli muiden blogivinkkejä vaan kehiin! En mä 15 kg halua varmaan pois, koska se on reilusti alle mun luonnollisen painon, et siellä paino pysy vaan jäätävällä itsekurilla ja aliravitsemuksella. Mut eka tavoite on nyt päästä 68 kiloon, ja siitä sit 65 kiloon. Paino oli 74/75 kg, ja nyt se 71.5 kg. Oon lähdössä kesäkuun lopussa reissuun, ni ois huimaa olla alle ton 70 kg sillon! :))

  10. Ei voi muuta kuin ihailla sun projektia, joka näyttää etenevän tosi hyvin! Veikkaisin että itellä saattaisi moti jossain vaiheessa lopahtaa, mutta vaikutat päässeen kyllä tosi hyvään vauhtiin 🙂 Ja ehkä näissä (kuten kaikissa muissakin) projekteissa vaikeinta on alkuun pääseminen, mutta ajan myötä helpottaa eikä edes haluakaan palata vanhaan. Tsemppiä ja ihanaa kesän odotusta 🙂

  11. Kesäkunto on vaan kaukainen haave, ylimäärästä kyllä riittää 😀

  12. Kiitos tosta Jlo:n ruokataulukosta, nimittäin juuri tänään koitin etsiä tietoa Jenniferin ruokavaliosta:D Nimittäin nainen on yli nelikymppinen ja uskomattoman nuoren ja upean näköinen, niin liikunnan lisäksi olis ihanaa oppia syömään oikein, just niitä iholle hyviä asioita ja muutenkin ihan terveydenkin puolesta. Mullakin on pudotettavaa vielä painosta, nimittäin sairastuin ennen joulua ja lihoin sellaset 18 kiloa.. Aiemmin olin hyvässä kunnossa ja lihaksiakin näkyi, mut nyt on taas treenattava se kroppa takasin:) Tsemppiä sinulle tavoitteeseesi, oon muuten lukenut blogiasi jo jonkin aikaa:)

  13. Hanna, no mä käytän paistaessa kylmäpuristettua auringonkukkaöljyä ja salaattiin lisään oliiviöljyä. Määristä en osaa sanoa, ehkä 3rkl/pvä? :O Sit syön pähkinöitä päivittäin ja niistähän saa hyviä rasvoja. Jos syöt kalaa niin suosittelen lohta!:)

    Peppe, toivottavasti pääset sun tavoitteeseen, nyt vaan sitä focusta!;) Mun mielestä olis kiva kirjottaa pelkkää liikunta/ruokablogia, mutta toisaalta tykkään myös kirjoittaa tyttömäisistä jutuista, kuten vaatteista jne. Joten näin mennään, eli postauksia tulee vähän laidasta laitaan… Harmi, ettei mielenkiintoisia treeniblogeja ole. 🙁

    Minty, kiitos tsempistä!:) Oon yllättyny itekin kuinka hyvin ja helposti mulla on mennyt, tosin täytyy sanoa, että mulla on koko ajan ollut motivaatio kohdallaan. Talvella en tuntenut olevani terve ja se laukaisi hirveän tarpeen tehdä itselleen jotain ja tässä sitä nyt ollaan hyvää vauhtia menossa kohti terveempää minää!:)

    Nuppeli, hahahaha asennetta vaan;)

    Laiheelini, en haluu ku järkytyn siitä millanen oon ollu. 😀

    T, no mua ärsyttää jotkut postaukset siellä, enkä pysty yksitellen piilottamaan tekstejä, koska siinä kestäisi ikuisuus. 🙁

    Anonyymi, no siitä sitten vaan tarkkailemaan syömisiä ja liikkeelle! 🙂 Kesäkunto on muutenkin ihan tyhmä juttu, ihmisen pitäisi olla vuoden ympäri hyvässä kunnossa. 🙂

    Anonyymi, kiva, että Jlo:n ruokavaliosta oli hyötyä. 🙂 Hän on tosiaan kadehdittavan hyvässä kunnossa ja ennen kaikkea TERVEEN näköinen!

    Ikävä kuulla sairastumisesta, mutta näin elämä meitä välillä kohtelee ja tulee niin ala- kuin ylämäkiä. On harmillista, että kiloja on tullut, mutta niistä pääsee kuitenkin eroon, joten ei kannata harmitella niitä! Itsellä on paino heitellyt koko elämäni ajan todella hurjia määriä, mutta tässä sitä taas ollaan tekemässä muutosta. Hirveästi tsemppiä sulle!:)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta