Treeniohjelma ja Whey3

Heippa!
Pahoittelut niille, joita ei kiinnosta mun ravitsemus- ja liikuntapostaukset, mutta valitettavasti näitä taitaa tulla aika paljon lähiaikoina. Nämä asiat ovat tällä hetkellä niin suuri osa elämääni, että olisi hölmöä olla kirjoittamatta niistä. 🙂

Ensinnäkin, ostin tarjouksesta Fastin Whey3 mansikka -proteiinijauhoa. Sain teiltä suosituksia muistakin protskujauhoista, mutta koska en voinut vastustaa hyvää tarjousta, ajattelin testata ensiksi tätä. Olen juonut tätä yhden annoksen salipäivinä (annos 30g eli 1dl) ja kokeillut sitä veden, maidon ja smoothien seassa. Kaikkien kanssa tämä mansikan makuinen jauhe maistuu aivan kauhealta, en siis todellakaan voi suositella! Hampaat irvessä aion vetää pussin loppuun, mutta never again, ensi kerralla aion ostaa suklaan makuista jauhetta! Edelleen saa toki kertoa suosituksia, mutta ei mielellään mitään yli 25e maksavia jauhoja. 🙂

Sitten siirrytäänkin treeniohjelmaani, joka pyydettiin julkaistavan blogissa. Minulle tehtiin noin kuukausi sitten kaksi eri saliohjelmaa, jotka kehittävät voimaa ja räjähtävyyttä. Aluksi etenkin treeni 1 tuntui todella raskaalta, mutta nyt se menee jo ihan kivasti, peppu ja reidet ainakin tykkäävät! Uuden ohjelman aion teettää parin kuukauden päästä, jotta kehitys ei pysähdy ja jotta treeniin tulee vaihtelevuutta.

Treeni 1
Alkulämpö 10min (juoksumatto, crosstrainer, pyörä tms. Välillä lämmittelen 20min fiiliksen mukaan.)
Penkkihyppy 3×4/per puoli (hypätään yhdellä jalalla korkealle penkille)
Smith kyykky 3×15 20kg (kts. kuva)
Ylätalja 3×12 35kg (kts. kuva)
Rinta 3×12 25kg
Selkä 3×20 (selkäpenkissä)
Vatsarutistus 3×15 20kg
Askelkyykky 3×10/puoli (Askelkyykky siten, että takajalka on nilkan kohdalta penkillä ja siitä joustetaan alas)
Loppulämpö 8min (pyörä tms)

Smith kyykky

Ylätalja. Kuva

Treeni 2
Alkulämpö 10min
Vartalonkierto 3×10 20kg
Rintalihasliike sivuilta 3×10 10kg (seisoma-asennossa vedetään kahta vipua sivuilta)
Soutu 3×12 25kg (ei siis  tarkoita sitä lämmittelylaitetta)
Lankku 3x30sek
Punnerrus 3×10 (toinen käsi koskee rintaan noustessa)
Hauiskääntö alhaalta 2×12 25kg (kts. kuva)
Ojentaja ylhäältä 2×12 25kg (kts. kuva)
Loppulämpö 8min

Vartalonkierto. Kuva

Lankku. Kuva

Hauiskääntö alhaalta. Kuva

Ojentaja ylhäältä. Kuva

Salitreenin lisäksi käyn käsipallotreeneissä, kävelylenkeillä ja ilmojen lämmetessä olen aloittanut myös juoksun. Ajattelin alkaa käymään spinningissäkin silloin tällöin, mutta pääasia on, että harrastan jotain liikuntaa ja että nautin siitä. Tärkeintä on siis löytää itselle miellyttävin liikuntamuoto, jotta treenaaminen olisi itselle mahdollisimman mukavaa ja vaivatonta. Omaksi onnekseni olen aina pitänyt liikunnasta ja ollut sporttinen pienestä pitäen, mutta itsellänikin tulee elämänvaiheita, jolloin sohva ja herkut ovat se houkuttelevampi vaihtoehto. Eli liikkumiseni on ollut viimeiset vuodet kausittaista ja epäsäännöllistä, mutta kovasti yritän tehdä esimerkiksi salilla treenaamisesta säännöllisen elämäntavan, sillä pelkät kävelylenkit eivät riitä pitämään minua hyvässä kunnossa. Kannattaa muistaa, että liikunta ja ruokavalio kulkevat käsikädessä – vaikka treenaisit paljon, mutta syöt huonosti, et todennäköisesti tule näyttämään hyvältä. Tähän pätee hyvin sanonta ”Abs are made in the kitchen, not in the gym”.

Minulta pyydettiin motivaatiovinkkejä treenaamiseen, mutta valitettavasti en osaa antaa mitään tiettyjä vinkkejä. Liikkumisen halu täytyy lähteä itsestä, omaa kuntoa täytyy haluta ylläpitää/kehittää, jotta liikkumisessa olisi jotain järkeä. Itseäni henkilökohtaisesti motivoi peiliin katsominen – sieltä katsoo ihminen, joka on fyysisesti huonossa kunnossa. Ihailen treenattuja ja hyvinvoivan näköisiä ihmisiä ja harmikseni en itse näytä sellaiselta. Liikun, koska haluan tuntea oloni paremmaksi ja näyttää hyvältä, se riittää motivoimaan minua. 🙂 Suosittelen katsomaan esimerkiksi Youtubesta fitness -videoita, ne aina inspiroivat minua treenaamaan ja muokkaamaan omaa vartaloani. Kannattaa myös käydä keskusteluja treenauksesta aktiiviliikkujoiden kanssa, koska he osaavat antaa hyviä vinkkejä ja omalla esimerkillään motivoivat toisia.  Tsemppiä kaikille! 🙂

pipari

13 vastausta artikkeliin “Treeniohjelma ja Whey3”

  1. käy katsomassa mass.fi. sieltä löytyy oikeesti ihan kaikkea ja makuja on paaaljon! jos haluaa just esim. perus suklaata niin löytyy, mutta jos haluaa kokeilla jotain vähän erikoisempaa niin löytyy esim. pannukakkua 😀 toimitus on super nopeeta.

  2. Hyiii, mulla on kans saman merkin mansikanmakuista jauhetta, aivan hirveää, en pysty juomaan.

    Se suklaanmakuinenkin on aika kauheaa veden kanssa, mutta maidon kanssa aika nannaa, ehkä vain turhan makeaa mutta ei pahaa 🙂

  3. Muiden liikunta- ja ruokavaliojuttuja on kiva lueskella, kun itsekin olen kiinnostunut pitämään huolta kropastani! 🙂

    Olen täysin samaa mieltä tuosta protskujauheesta, siis aivan järkkyä! =P Olen myös testannut kyseisen merkin vadelmajauheen + suklaa-appelsiinijauheen ja sama reaktio niissäkin eli ei vaan meinaa saada kurkusta alas. Harmittaa kyllä, että ovat jääneet kaapin perälle, kun kuitenkin maksoivat sen 20€ pussi… =(

    Tsemppiä paremman jauheen metsästykseen ja treenausintoa! 🙂

    -Mirtsi

  4. Fastin tuotteissa hyvä hinta-laatusuhde, ostan useimmiten protskut suklaan makuisena, en voi sietää keinotekoista mansikan makua.

    Proteiinipitoiset välipalavinkit:
    1. Valion uusi maustamaton maitorahka, jonka voi itse maustaa esim. marjoilla/hedelmillä.
    2. Skyr merkkinen maustettu rahka (mukana lusikka).

    Tsemppiä kuntoiluun ja aurinkoista kevättä! 🙂

    -Tanja-

  5. Moi Piipi! Prostkujauhoista suosittelen ehdottomasti Fastin Hera 80 tuotteita. Ovat todella hyvänmakuisia. Treenin jälkeen palautustarkoituksessa sekoita jauho aina veteen ja muuten sitten maitoon. Maitoon sekoitettuna juomasta tulee tietenkin aivan helvetin hyvää. Toinen naisille tehty lisäproteiini juoma on Dietmix. Erittäin hyviä ravinto- ja treenivinkkejä saat Pakkotoisto.com foorumilta ja sieltä ravinto tai treeniosastolta 🙂

  6. ostin justiisa star nutrition whey 80, makuna minttusuklaa. äääh no meneehän se mutta aika ällöä on ! täytyy juoda yhtä kyytiä ni saa alas. oiskohan se pelkkä suklaa kuitenki parempaa…

  7. Anonyymi, kiitos vinkistä, täytyypi kokeilla. 🙂

    Anonyymi, pannukakkua? what??:D No ehkäpä innostun tilaamaan. 🙂

    Anonyymi, ostin just suklaan makuista, taidan blandata sen maitoon. 🙂

    Anonyymi, käyn lähellä olevalla salilla, joten en halua paljastaa salin nimeä. Ohjelma ei maksanut erikseen. 🙂

    Mirtsi, ei kannata jättää protskuja kaapin perälle, kun ovat kuitenkin niin kalliita. Kannattaa googlettaa vaikka jotain smoothie ohjeita, joihin jauhoja voisi sekoittaa. 🙂

    Tanja, teinkin postauksen aikasemmin juuri tuosta skyr rahkasta. =) Kiitos tsemppauksesta ja hyvää kevättä myös sulle!

    Anonyymi, no moro, kukas oot?:) Kiitos vinkeistä!

    Mimmi, mäki ostin just sitä, mutta en vielä oo maistanu. Vähän jänskää meneekö alas. 😛

  8. Heippa! Kävin Brysselissä viime kesänä ja täytyy sanoa että olen osittain aivan samaa mieltä kanssasi. Kaupunki oli jotenkin synkkä ja kylmän oloinen vaikkakin siellä on niin paljon kauniita rakennuksia (katedraalit yms)ja mukavia ihmisiä. Tosin olimmekin siellä vain kaksi päivää… mutta pääasiani oli siis kysyä että minkä niminen on toi suklaakauppa, jota näkyy ylläolevissa kuvissa jos vain satut muistamaan ja missä päin Brysselin keskustaa se sijaitsee??

  9. Meinasin seuraavaks ostaa mansikan makusta :S Mulla on nyt Whey-80-merkkistä minttusuklaan makusta ja uskomattoman pahaa. Veden kanssa vähiten pahaa mut nenä tukossa se silti menee vaan alas :<

  10. Jande, en valitettavasti yhtään muista putiikin nimeä, enkä myöskään tarkkaan ottaen missä se sijaitsi. 🙁 Sorry!

    Anonyymi, hyih, mä taisin just ostaa tota samaista minttusuklaata… apua en oo vielä maistanu!

  11. Osta maustamatonta heraa ja sekoita sitä noihin maustettuihin, niin ei maistu niin voimakkaalle. Esim. Fast Hera80

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta