Fitfarm Bikini Challenge 2017

Heippa!

Kun täytin toukokuussa 30 vuotta, lupasin itselleni olevani elämäni parhaassa kunnossa. Nyt ollaan siinä pisteessä, että lupaus on hyvää vauhtia käymässä toteen. Kuten jo aikaisemmin kerroin, olen tähän syksyyn haalinut itselleni kaksi uutta harrastusta; dancehallin ja savaten. Jotta homma ei menisi yhtään helpommaksi, niin ilmoittauduin maanantaina Fitfarmin Bikini Challenge-valmennukseen! 😀 Kaikki lähti siitä, kun kaverini päätti ilmoittautua Fitfarmin Superdieetti-valmennukseen ja ehdotti minulle tuota Bikini Challengea. Olen ollut aika skeptinen tuollaisten nettivalmennusten suhteen, koska en ole pitänyt ajatuksesta, ettei ruokavaliota räätälöidä yksilön tarpeiden ja taustojen mukaan. Hintaa kymmenen viikon valmennuksella on 99 euroa ja epäröin aluksi kannattaako tuollaista summaa satsata tällaiseen. Nyt kuuden päivän valmennuksen jälkeen voin sanoa, että tämä on varmaan yksi parhaista käyttämistäni 100 eurosta koskaan (ainakin tähän asti)! Fitfarm ei tee kanssani minkäälaista yhteistyötä ja kirjoitan tästä aiheesta nyt sen takia, että innokkaat ehtisivät vielä tähän valmennukseen mukaan sunnuntaihin 10.9.2017 asti.

 

Random posekuva clickbaitiksi 😀

Homma toimii niin, että Fitfarmin sivuilla annetaan tarkat ruokavalio- ja treeniohjeet ja näihin tulee muutoksia valmennuksen kymmenen viikon aikana. Valmennus toimii verkossa, mutta tähän sisältyy myös yksi ilmainen livetapaaminen koko porukalla. Valmennettava voi valita mihin ryhmään kuuluu omien tavoitteiden mukaan (yli 5kg pudotettavaa, alle 5kg pudotettavaa ja lihasten kasvattajat) ja itse valitsin Shape Up-ryhmän eli ne, joilla on alle 5kg painoa pudotettavana ja tavoitteena on vartalon muokkaus. Jokaisella ryhmällä on eri treeni- ja ruokavaliosuunnitelma, jotta saavutetaan optimaalisia tuloksia. Fitfarmin sivuilla on oma foorumi, jossa voi kysyä lisää infoa esimerkiksi ruokavaliosta tai muista askarruttavista asioista. Paras ja ehdottomasti tärkein apu on kuitenkin ollut Bikini Challengen oma suljettu facebook-ryhmä, josta olen saanut älyttömän paljon apua ja vertaistukea. En ollut ymmärtänyt kuinka paljon tuollaisella asialla voi olla merkitystä ja tuo ryhmä on ehdottomasti valmennuksen parasta antia, koska siellä vastaa todella aktiivisesti muut valmennettavat sekä tietenkin valmentaja kaikkiin mieltä painaviin kysymyksiin. Mitään ei tarvitse miettiä yksin ja ryhmässä on älyttömän kova tsemppaus! Olen saanut valmentaja Satu Kalmilta ihan henkilökohtaista ohjeistustakin, joten täytyy vain rohkaistua kysymään. Sadulta voi lisäksi ostaa henkilökohtaista valmennusta, jos kokee sen tarpeelliseksi.

Minulla on nyt takana kuusi päivää Bikini Challengea ja kolmen päivän jälkeen turposin niin pahasti, että vain itkin kotona. Kroppani oli shokkitilassa kaikesta saamastaan rasvasta ja hiilarista, eikä toiminut yhtään. Taustalla minulla on ns. skarppaus ruokavalio, eli välttelen ylimääräisiä hiilareita ja olen syönyt aika proteiinipainotteisesti sekä vähärasvaisesta. Tämä on kuitenkin eskaloitunut usein kauheisiin mielitekoihin, jolloin olen herkutellut kerralla älyttömiä määriä. Tänään kuitenkin vaaka näytti -1,9kg, eli kyllä tässä keho alkaa ottamaan vastaan! Aloitin eilen kreatiinin käytön ensimmäistä kertaa elämässäni ja se tulee varmasti vaikuttamaan painoon, mutta se ei haittaa. Tein ensimmäistä kertaa perjantaina valmennuksen jalkatreenin ja se meni niin hyvin perille, että kaaduin portaissa. 😀 Luulin osaavani treenata omatoimisesti, mutta en todellakaan osaa! En ole koskaan saanut jalkoja niin hapoille ja olen todella tyytyväinen treeniohjelmaan ainakin tähän asti. Valitsin itse nelijakoisen treeniohjelman ja valittavana on tosiaan pari eri treeniohjelmaa.

Proteiinivanukasta, riisikakkuja ja cashewpähkinöitä. 😛

Nälkää en ole joutunut nälkään ja päinvastoin on ollut hankalaa henkisesti ja fyysisesti syömään niin paljon. Oman ryhmäni ruokavaliossa on tällä hetkellä sallittu esimerkiksi Lohilo-proteiinijäätelöt ja proteiinivanukkaat, joten todellakin saa myös herkutella valmennuksen aikana! Yritän nyt totuttaa kehoni runsaaseen hiilariin, jotta pääsen vihdoin kaikkien näiden vuosien jälkeen muokkaamaan sitä kroppaa, enkä vain yritä laihduttaa. Olen tehnyt vuosien varrella niin paljon naisille tyypillisiä virheitä ruokavalion ja treenaamisen suhteen, joten tällainen valmennus on minulle todella tärkeää, jotta syön tarpeeksi ja treenaan maltilla! En malta odottaa minkälaisiin tuloksiin pääsen kymmenessä viikossa, koska ensimmäistä kertaa elämässäni tunnen, että nyt ollaan jonkun ison äärellä (siis liittyen treeniin). 😀 En edes voi käsittää miten tällaiseen hommaan voi hurahtaa näin pahasti ja tällä hetkellä fiilistelen valmennusta koko ajan. On pelottavaa sanoa, että tästä on tullut lähes koko elämäni, mutta on minulla sentään tässä ohessa vielä uudet harrastukset savate ja dancehall, joista olen tykännyt myös todella paljon. 🙂 Muuhun ei sitten juuri olekkaan aikaa, mutta se ei haittaa yhtään, koska rakastan tällaisia projekteja! Kaverini jo heittikin minulle, että kohta olen varmaan jossain bikini fitness-kisoissa, koska niin sata lasissa olen tähän lähtenyt. 😀 Itse en ole kuitenkaan mistään kisaamisesta kiinnostunut, eikä se olisi muutenkaan millään tavalla realistinen tavoille minulle vuosiin, mutta todennäköisesti jatkan tämän jälkeen jossain valmennuksessa.

Rahaa valmennukseen on palanut ihan älyttömästi, koska ensinnäkin syön nyt todella paljon enemmän sekä siihen päälle lisäravinteet, vitamiinit, ruokavaaka jne. Olen kuitenkin näihin halunnut ehdottomasti panostaa, koska haluan nyt antaa kaikkeni. Olen muutaman kerran joutunut ravaamaan Fitnesstukun liikkeessä ja katsonut huuli pyöreänä lisäravinnehyllyjä. Olen käyttänyt aikaisemminkin lisäravinteita, mutta enemmän mutu-tuntumalla. Toki valmennuksen voi toteuttaa edullisemminkin ilman lisäravinteita, treenaamalla kotona ja kokkaamalla kaiken itse edullisimmista raaka-aineista. Tekemällä kuitenkin kaiken just eikä melkeen ohjeiden mukaan pääsee optimaalisiin tuloksiin ja niitähän minä tavoittelen! 😉

Tässä osa lisäravinteista.

Jotkut saattavat pitää hassuna ajatuksena alkaa treenaamaan bikinivartaloa talvea kohden, mutta tässä onkin pointtina se, että teen tämän itseni takia, en kesän tai rantaloman takia. Vaikka päälläni olisi paksut talvivaatteet, haluan tuntea itseni kaiken sen alla hyväksi, vahvaksi ja terveeksi! Olen jo vuosia yrittänyt omin päin saavuttaa atleettisen vartalon, mutta aina homma on mennyt reisille, koska joko ruokavalio tai treeni on ollut puutteellinen, ellei jopa molemmat. Tällä kertaa en aio sooloilla yhtään ja luotan Fitfarmin ammattitaitoon! Aion päivittää kuulumisiani valmennuksen aikana, mutta valitettavasti tarkempia ruokavalio- tai treenisuunnitelmia en voi täällä paljastaa. Jos siis itse haaveilet paremmasta kunnosta ja haluat testata rajojasi, niin suosittelen lämpimästi Bikini Challengea! Treenitaustaa kannattaa olla ennen valmennukseen lähtemistä ja ilmeisesti painonpudotustarve saisi olla korkeintaan 10kg. Vielä huomiseen asti ehtii mukaan valmennukseen ja tosiaan itsekin aloitin homman viikon jäljessä muita, mutta se ei haittaa yhtään. Aloitin kuitenkin homman ihan alusta, eli en hypännyt suoraan viikkoon kaksi, vaan kaikki tehdään silti alusta pitäen huolellisesti viikon 1 suunnitelman mukaan. Jos lähdet mukaan, niin nähdään BC:n facebook-ryhmässä ja tsemppiä! 🙂

Ps. Lupasin tehdä postauksen microbladingista ja postaus onkin jo kuvia vaille valmis. 🙂

Uusia liikuntaharrastuksia syksyyn

Heippa taas pitkästä aikaa! Olen saanut kommentteja, joissa on toivottu taas päivityksiä kuulumisiini, joten täältä tulee.  Minulle kuuluu todella hyvää tällä hetkellä – takana on todella rentouttava kesäloma ja palasin töihin ihan uudella energialla. Pääsin jopa niin hyvin lomamoodiin, että ehdin unohtamaan työkoneeni salasanan! Kävin kesällä festareilla ja erilaisilla tapahtumissa, tutustuin moniin uusiin ihmisiin ja sain toki myös uusia eläinystäviä. En muista milloin minulla olisi viimeksi ollut näin jännittävä kesäloma ja tuntui, kuin koko kesä olisi mennyt jossain unessa. 🙂 Vaikka kirjoitan tätä postausta flunssassa, jaksan silti hymyillä miettiessäni kuinka hauska kesä minulla oli. Nyt minua hieman jännittää miten pää tulee kestämään syksyn ja talven pimeyden, mutta sen takia olenkin varautunut tulevaan kaamokseen hyvissä ajoin. Varasin juuri reissun Amsterdamiin ja olen siitä todella innoissani, koska en ole koskaan aikaisemmin käynyt Hollannissa. Matkan lisäksi olet valmistautunut syksyyn keksimällä itselleni tekemistä ja täyttämällä kalenterini uusilla liikuntaharrastuksilla. Elämäni alkaa olla aika rutinoitunutta; olen päivät töissä ja menen suoraan töistä salille maanantaista perjantaihin. Viikonloppuna teen mitä eteen tulee ja käyn treenaamassa tai harrastan jotain liikuntaa, jos mahdollista. Harkitsin pitkään uuden liikuntalajin aloittamista ja päädyin kahteen uuteen liikuntaharrastukseen; dancehalliin ja savateen (kamppailulaji) Käyn tästä edes siis kerran viikossa tanssitunnilla, kaksi kertaa kamppailutunnilla ja siihen päälle salitreenit 3-4krt/vko. Aerobista en aio savaten ja dancehallin lisäksi tehdä, koska haluan syksyllä ja talvella keskittyä lihasten kasvattamiseen. Olen molemmista uusista harrastuksista todella innoissani ja ainakin dancehalliin hurahdin jo ihan täysin! Kamppailemisen aloitan syyskuun alussa ja se jännittää jo kovasti, koska en ole vielä henkisesti valmistautunut mustaan silmään! Harkitsin myös crossfitia, mutta epäilen sen olevan liian kuormittavaa keholleni (minulla on ollut ongelmia polven ja selän kanssa).  Kävin itse asiassa työkaverin kanssa kokeilemassa kesän alussa crossfitin tyyppistä treeniä TFW Konalassa ja se oli kyllä todella tehokasta ja hauskaa! Ainoa miinuspuoli tuossa Training For Warriorsissa on se, että se on ihan törkeän kallista, eikä mielestäni ole kuitenkaan hinnan väärti, sillä saan itsestäni salillakin irti ihan tarpeeksi hyvin.

Minun oli tarkoitus hakea jatko-opiskelemaan keväällä, mutta päätin lykätä tätä vielä vuodella, koska en olisi vielä voinut jäädä opintovapaalle työstäni. En ole muutenkaan edelleen varma haluanko jatkaa opiskelua kauppatieteiden maisteriksi vai vaihtaa alaa kokonaan ja hakea opiskelemaan sosiaalipolitiikkaa. Nyt on vajaa vuosi aikaa vielä harkita ja paiskia töitä sinä aikana. Tässä asiassa painaa sekin, että viihdyn kuitenkin todella hyvin nykyisessä työssäni ja se on mielenkiintoista, mutta minulla on kova jano opiskella tässä ohessa  jotain. Olen katsonut avoimen ylipoiston kurssivalikoimaa, mutta en ole vielä varma mille kursseille ilmoittautuisin. Voi kun olisikin helppoa, kun minua ei kiinnostaisi niin moni asia! Onneksi olen vasta 30-vuotias, eli koko elämähän tässä on aikaa! 😀

Ihana Allas Sea Pool

Ihanat Nasu ja Charlie

Mitä tulee terveyteen ja hyvinvointiinini, niin en muista milloin olisin tuntenut oloni viimeksi näin hyväksi! Toki olo on pöhöttynyt kesän juhlinnan ja menemisten jälkeen, koska kävin aika paljon ulkona ja söin välillä mitä sattuu, mutta olen silti onnistunut saamaan todella hyviä tuloksia kevään ja kesän aikana. Olen tällä hetkellä vaatekokoa s (olen 172cm pitkä), mikä tuntuu todella uskomattomalta, kun vielä talvella olin kokoa M-L. Laihduin todella paljon kevään ja kesän aikana vähähiilihydraattisella ruokavaliolla, mutta nyt olen tarkoituksella nostanut hieman painoa lisää ja aloittanut ns. clean bulkin syksyksi, koska haluan ennen kaikkea kasvattaa lihasta. Laihtumisen myötä menetin valitettavasti myös lihasta ja muotoja, joten nyt tavoitteenani on saada isot ja pyöreät pakarat ja lisää atleettisia muotoja. Painoni on jojoillut todella paljon viime vuosien ajan, mutta uskon isoimman merkityksen painoni laskuun olleen se, että aloitin päivätyön ja sain rytmitettyä elämäni ihan uudella tavalla. Aikaisemmin, kun minulla oli epäsäännöllinen elämänrytmi, olin paljon alttiimpi väsymykselle ja keho oli varmaan jatkuvassa stressitilassa. Nyt nautin siitä, että voin herätä klo 6.06 suhteellisen virkeänä ja pääsen treenaamaan salille ihmisten aikoihin. Nostan siis hattua kaikille niille, jotka pystyvät pitämään itsensä hyvässä kunnossa vuoden ympäri ja jotka tekevät esimerkiksi kolmivuorotyötä! Itse olen ainakin väsyneenä niin altis herkkuhoukutuksille ja väsymys vaikuttaa niin paljon mielialaani, että vuorotyö ei sopisi minulle ainakaan tässä iässä ollenkaan.

Ihanaa syksyn alkua kaikille! Ensi kerralla kirjoitan kokemuksistani microbladingista. 🙂

PS. Minua voi seurata Instagramissa ja Snapissa nimimerkillä Elinahilla. 🙂